گزارش برگزاری رویداد آمادای

25 Nov 2017
کد خبر : 3817499
تعداد بازدید : 648

رویداد آمادای با موضوع " فناوری‌های نوین در کشاورزی و صنایع غذایی" در روز چهارشنبه مورخ 96/9/1 از ساعت 8 صبح لغایت 30/13 و در محل لابی دانشکده کشاورزی دانشگاه برگزار گردید

پس از برگزاری موفقیت‌آمیز پیش رویداد آمادای در مورخ 10/8/96 و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مربوطه جهت توانمندسازی دانشجویان و افزایش قابلیت‌های کارآفرینی آنان که با استقبال بیش از 85 نفر از دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه مواجه گردید، اولین رویداد تخصصی دانشگاه به همت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بوعلی سینا تحت عنوان رویداد آمادای و با موضوع " فناوری‌های نوین در کشاورزی و صنایع غذایی" و با همکاری و مشارکت مالی و اجرایی شتاب‌دهنده چابوک و شرکت صنایع غذایی سحر و حامیان رویداد شامل استانداری همدان، دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان همدان و مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب‌وکارهای نوپای فاوای واحد همدان مستقر در مرکز رشد دانشگاه، در روز چهارشنبه مورخ 1/9/96 از ساعت 8 صبح لغایت 30/13 و در محل لابی دانشکده کشاورزی دانشگاه برگزار شد که با استقبال بی‌نظیر بیش از 200 نفر از اساتید، دانشجویان، ایده پردازان و متخصصان مرتبط با حوزه کشاورزی و صنایع غذایی و مسئولین دانشگاه و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان باهدف ترویج فناوری‌های نوین در حوزه موضوعات رویداد برگزار و پس از سخنرانی اقای دکتر مجذوبی معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه و آقای مهندس توتونچیان مدیرعامل محترم شرکت صنایع غذایی سحر و ارائه گزارشی از روند داوری اولیه ایده ها و نحوه برگزاری رویداد توسط مدیریت مرکز رشد، ایده‌های برتر انتخاب و معرفی شدند.

در این رویداد 48 ایده پرداز ثبت‌نام نمودند که پس از داوری تخصصی ایده ها توسط اساتید دانشکده کشاورزی و صنایع غذایی 14 ایده پرداز به مرحله نهایی راه‌یافته و بر اساس فرمت مربوطه به بیان و شرح ایده‌های خود پرداخته و در پایان توسط هیات داوران شامل آقایان دکتر بشیری، دکتر کرمی، دکتر ریاحی، دکتر میرزایی و مهندس همایی، 3 ایده برتر به شرح ذیل انتخاب و با حضور معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، معاونت توسعه و پشتیبانی دانشگاه، مدیر عامل شرکت صنایع غذایی سحر، مدیر شتاب دهنده چابوک و ریاست دانشکده کشاورزی موردتقدیر و به ایده های اول تا سوم رویداد به ترتیب سه، دو و یک میلیون تومان جایزه نقدی توسط اسپانسرهای رویداد پرداخت گردید.

ایده اول: خانم الهام کمندانی با عنوان " طراحی آفر فود"

جایزه سی میلیون ریالی + پک محصولات غذایی سحر

ایده دوم: آقای علی‌اکبر خادم سبزوار با عنوان " سامانه مدیریت تراکینگ حمل‌ونقل و انبارداری محصولات غذایی"

جایزه بیست میلیون ریالی + پک محصولات غذایی سحر

ایده سوم: خانم فهیمه لطفیان با عنوان " سس مایونز باارزش غذایی بالا و بدون نگه‌دارنده"

جایزه ده میلیون ریالی + پک محصولات غذایی سحر

لازم به ذکر است که جوایز نفیس نفرات اول و دوم توسط شرکت صنایع غذایی سحر و جایزه نفر سوم و بخشی از هزینه‌های اجرای رویداد توسط شتاب‌دهنده چابوک تأمین و پرداخت شد.

نکته قابل‌توجه این رویداد ، پذیرش ایده‌های برتر و حمایت مالی از آنها جهت اجرایی نمودن ایده‌های خود بود که در این راستا شتاب‌دهنده چابوک با پذیرش ایده اول و دوم جهت طی مراحل شتاب دهی و استقرار آنان در شتاب‌دهنده موافقت نمود و مقرر شد در این خصوص اقدامات لازم را به انجام رساند و همچنین در خصوص ایده سوم مذاکراتی با شرکت صنایع غذایی سحر جهت حمایت از اجرایی نمودن آن در دست پیگیری و انجام است.

در پایان این مراسم به‌پاس زحمات و همکاری‌های بی‌دریغ و ارزنده جناب آقای مهندس توتونچیان مدیرعامل محترم شرکت صنایع غذایی سحر و مدیر محترم شتاب‌دهنده چابوک در حمایت مالی از رویدادو سایر همکاریهای لازم با اهداء لوح توسط معاونت محترم پژوهش و فناوری دانشگاه تقدیر گردید.

در پایان شاخصه‌های متمایزکننده برگزاری این رویداد با سایر رویدادهای مشابه در سطح استان و کشور نظیر ایده شوها و ایده پارک‌ها به شرح ذیل بوده که این موضوع میتواند به‌عنوان اولین تجربه موفق در این حوزه مورداستفاده سایر پارک‌ها و مراکز رشد برگزارکننده رویداد قرار گیرد.

مشارکت بخش خصوصی در فرآیند برگزاری، ارزیابی و اجراء رویداد باهدف افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت.

برگزاری پیش رویداد که اهمیتی فراتر از خود رویداد داشته و باهدف فرهنگ‌سازی و ایجاد انگیزش و افزایش قابلیت‌های کارآفرینانهدانشجویان، فارغ‌التحصیلان، متخصصان و علاقه‌مندان.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از رویداد اصلی باهدف آموزش و ایده پردازی هم‌زمان جهت آماده‌سازی ایده پردازان در راستای ایده یابی و غربال ایده خود و همچنین تهیه مدل کسب‌وکار مبتنی بر ایده و صدور گواهی دوره‌های آموزشی برای کلیه شرکت‌کنندگان.

داوری دو مرحله شامل داوری کاملاً علمی و تخصصی توسط اساتید خبره دانشگاه و به‌صورت مجزا از فرآیند برگزاری رویداد و در نظر گرفتن کف نمره حداقل 60% برای ورود ایده پردازان به مرحله نهایی رویداد.

پذیرش ایده‌های برتر توسط حامیان جهت طی فرآیند تبدیل ایده‌های خود به محصول .