طراحی و حل یک مدل شبکه جریان دانش بین کارکنان یک سازمان با استفاده از روش برنامهریزی عدد صحیح - دانشکده فنی و مهندسی
طراحی و حل یک مدل شبکه جریان دانش بین کارکنان یک سازمان با استفاده از روش برنامهریزی عدد صحیح
نوع: Type: پایان نامه
مقطع: Segment: کارشناسی ارشد
عنوان: Title: طراحی و حل یک مدل شبکه جریان دانش بین کارکنان یک سازمان با استفاده از روش برنامهریزی عدد صحیح
ارائه دهنده: Provider: آرمین مکارچی
اساتید راهنما: Supervisors: دکتر حمیدرضا دزفولیان
اساتید مشاور: Advisory Professors: دکتر پروانه سموئی
اساتید ممتحن یا داور: Examining professors or referees: دکتر وحید خداکرمی و دکتر امیرسامان خیرخواه قه
زمان و تاریخ ارائه: Time and date of presentation: 13 اسفند 1399 ساعت 14:00
مکان ارائه: Place of presentation:
چکیده: Abstract: انتقال دانش در دو سطح درون سازمانی و بین سازمانی میتواند انجام شود. یادگیری دانش از خارج از سازمان نیاز به بودجه و زمان قابل توجهی دارد، در حالی که با اشراف و اتکاء به دانش موجود در سازمان که نزد کارکنان آن میباشد میتوان با ایجاد یک شبکه جریان دانش بین کارکنان اقدام به ارتقاء سطح دانش آنها نمود. با این شیوه میتوان با صرف کمترین هزینه و زمان سطح دانش سازمان را ارتقاء داد. طراحی یک مدل شبکه جریان دانش بین کارکنان سازمان با توجه به سطح اعتماد حرفهای و شخصی، توان آموزش و یادگیری، سطح دانش کارکنان، میزان تعهد سازمانی، نوع دانش و اهمیت هر دانش و همچنین غیرقطعی بودن مدت انتقال دانش مسئلهای است که با توابع هدف حداکثر کردن سطح دانش و حداقل کردن مدت انتقال دانش بررسی و در قالب یک مدل ریاضی برنامهریزی عدد صحیح مختلط مدل گردید. این مدل با استفاده از نرمافزار GAMS، الگوریتم آزادسازی لاگرانژ و الگوریتم ابتکاری حل گردید. نتایج بهدست آمده از حل مدل در همه سایزهای ارائه شده، نشان از کارایی بالای الگوریتم آزادسازی لاگرانژ در یافتن کران بالا برای مسئله اصلی در هر 3 سایز کوچک، متوسط و بزرگ دارد. همچنین الگوریتم ابتکاری ارائه شده در این پژوهش در سایزهای متوسط و بزرگ بسیار سریعتر از دو روش حل دیگر به جواب میرسد. نتایج نشان میدهد که پارامتر تعهد سازمانی تأثیر بیشتری نسبت به توان آموزش و همچنین پارامتر توان آموزش نیز تأثیر بیشتری نسبت به توان یادگیری بر روی مدت زمان انتقال دانش دارند.
فایل: ّFile: دانلود فایل