پیمایش
صرفنظر از محتوا
سامانه های الکترونیک
en
دانشگاه
دانشگاه
تاریخچه و معرفی
برنامه راهبردی دانشگاه
نقشه دانشگاه
سازمان دانشگاه
حوزه ریاست
معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
معاونت دانشجویی
معاونت پژوهش و فناوری
معاونت فرهنگی و اجتماعی
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
تماس با دانشگاه
روابط عمومی
آدرس دانشکدهها
شماره تلفنها
آموزش
پذیرش
کارشناسی
تحصیلات تکمیلی
پسا دکترا
استعدادهای درخشان
دانشجویان غیرایرانی
مهمانی و انتقال
حمایتهای تحصیلی
تحصیل در دانشگاه D8
رشتههای تحصیلی
کارشناسی
تحصیلات تکمیلی
پسا دکترا
آموزشهای آزاد
برنامههای آموزشی
آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان
آموزشهای کاربردی و الکترونیکی
آموزش کارکنان
سایر
تقویم آموزشی
نظامنامه اخلاق آموزش
دانشآموختگان
پژوهش
فناوری و کارآفرینی
دفتر ارتباط با صنعت
پردیس علم و فناوری
مراکز تحقیقات و فناوری
مرکز تحقیقات شیمی گیاهی
مرکز آپا دانشگاه بوعلی سینا
آزمایشگاه های تحقیقاتی
آزمایشگاه مرکزی
آزمایشگاه تنش پسماند
آزمایشگاه مقاومت مصالح
آزمایشگاه مواد
آزمایشگاه باستان شناسی
آزمایشگاه هوش ربات و بینایی
آزمایشگاه ژئوماتیک
پژوهش
کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد
پایان نامه و رساله
علم سنجی
همایشها
انتشارات دانشگاه
نشر کتب
مجلات علمی
فصلنامه معاونت پژوهش و فناوری
دانشکدهها
پردیس اصلی
مهندسی
کشاورزی
شیمی و علوم نفت
علوم انسانی
هنر و معماری
دامپزشکی
علوم پایه
علوم اقتصادی و اجتماعی
علوم ورزشی
دانشکده های اقماری
فنی و مهندسی کبودرآهنگ
فنی و منابع طبیعی تویسرکان
مدیریت و حسابداری رزن
صنایع غذایی بهار
مجتمع آموزش عالی فاطمیه نهاوند (ویژه دختران)
رفاهی
رفاهی پرسنل
اداره رفاه کارکنان
مهمانسرای دانشگاه
رفاهی دانشجویان
مدیریت امور دانشجویان
مرکز مشاوره و سبک زندگی
مرکز بهداشت و درمان
خوابگاههای دانشجویی
سلف سرویس
ورزش و سرگرمی
اداره تربیت بدنی و فوق برنامه
استخر
زمین چمن
سالنهای ورزشی
تفریحی- سیاحتی
باغ دانشگاه
موزه تاریخ طبیعی
اعضای هیأت علمی
کارکنان
دانشجویان
فارغ التحصیلان
فوق برنامه
فعالیتهای دانشجویی
انجمنهای علمی دانشجویی
تشکلهای اسلامی دانشجویان
نشریات دانشجویی
کانونهای فرهنگی
فعالیتهای داوطلبانه
سمنهای مرتبط
بنیاد خیرین حامی دانشگاه بوعلی سینا
مؤسسه حمایت های مردمی دانشگاه (محمد)
پایگاه خبری بسنا
پیشخوان
اسپاد
سامانه های الکترونیک
ارتباط با ما
روابط بین الملل
(قدم الآن) Apply Now
en
جستجو در دانشگاه بوعلی سینا همدان :
پروفایل استاد - دانشگاه بوعلی سینا همدان
منو
خانه
مقالات
دروس
پایان نامهها
ارتباط با صنعت
استادیار
تاریخ بهروزرسانی: 1403/09/01
مصطفی رضایی راد
مدیریت و حسابداری رزن / مدیریت بازرگانی
پایاننامههای کارشناسیارشد
تاثیر هوش رقابتی مدیران بر عملکرد واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی در استان لرستان
خدیجه گودرزی
1398
هدف از انجام این پژوهش سنجش تاثیر هوش رقابتی مدیران بر عملکرد واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی در استان لرستان است.این پژوهش از حیث روش؛ از انواع پژوهش های توصیفی و از نوع همبستگی، از منظر هدف؛ کاربردی و به لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات؛ پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق مدیران صنایع تبدیلی کشاورزی استان لرستان بوده اند که از بین 201 شرکت فعال بر اساس فرمول کوکران تعداد نمونه نیز 138 نفر محاسبه شد ولی برای دقت بیشتر تعداد نمونه ها به 140 مورد افزایش پیدا کرد. ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته می باشد که روایی آن توسط یک گروه از خبرگان واساتید و پایای آن با ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد که مقدار آن برای بخش های مختلف پرسشنامه بیش از 7/0 به دست آمد که نشان دهنده پایایی خوب است .نتایج نشان داد متغیر هوشمندی رقابتی و مولفه های آن در جامعه هدف از وضعیت مطلوبی برخوردار است. 67درصد مدیران از وضعیت هوشمندی رقابتی متوسط برخوردار بودند. مدیران صنایع تبدیلی کشاورزی بالاترین میانگین رتبه ای را در مولفه ی هوشمندی بازار کسب کردند. همچنین یافته ها نشان داد هوشمندی رقابتی و مولفه های آن با عملکرد شرکت ها رابطه مثبت و معناداری دارد. یعنی با فراهم بودن این مولفه ها، عملکرد کسب و کار تقویت شده و افزایش می یابد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که در محیط رقابتی که شرکت ها برای بقا و پیشرفت نیازمند بهبود مستمر عملکرد کارکنان و افزایش توان رقابتی خود می باشند، می توانند با بکارگیری فرایندهای هوش رقابتی از طریق کسب دانش و آگاهی بیشتر نسبت به خود و عوامل محیطی به این مهم دست پیدا کنند. نتایج پژوهش حاکی ازآن است که مهمترین مولفه های هوشمندی رقابتی شناسایی شده در صنایع تبدیلی کشاورزی در استان لرستان به ترتیب عبارتنداز: هوشمندی ساختاری سازمانی، هوشمندی بازار، هوشمندی تکنولوژیک، هوشمندی اجتماعی استراتژیک و هوشمندی رقبا. همچنین نتایج نشان داد که بین گروه های مختلف سنی و تحصیلی و تعداد دوره های آموزشی گذرانده شده مدیریت و بازرگانی از نظر هوشمندی رقابتی تفاوت وجود دارد. این تفاوت بیانگر آن است که آموزش و تجربه عواملی هستند که بر تقویت هوشمندی رقابتی تاثیر گذارند.
>