بیانیه دانشگاهیان دانشگاه بوعلی سینا به مناسبت روز قدس

20 05 2020 21:06
کد خبر : 3800620
تعداد بازدید : 202

بسم الله الرحمن الرحیم

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ ...

(اسراء / 1)

آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان، یادآور ابتکار حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی در اعلام روز جهانی قدس است؛ و چه زیبا این اقدام نمادین، شاخص حرکت امت اسلامی شد و نقطه‌ی عطفی در بازیابی هویت اصیل فلسطین و قلب تپنده‌ی آن، مسجدالاقصی گردید.

از آن زمان که غده‌ی چرکین صهیونیسم در سینه‌ی خاورمیانه ریشه زد و قبله‌ی نخست مسلمانان در زیر فشار چکمه‌های سربازان صهیون به اسارت رفت، مقدّرات کشورهای مسلمان منطقه عموماً در قبضه‌ی قدرت اسرائیلیان قرار گرفت و اقدامات جنایتکارانه‌ی آنان عزت و شرف مسلمانان را لگدمال نمود. لیکن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بساط توسعه‌طلبی‌های رژیم اشغالگر را بر هم زد و موجی از بیداری را در امت اسلامی برانگیخت و روح پایداری و ایستادگی در برابر این رژیم را در کالبد ناامید و خسته‌ی مردم منطقه دمید.

اکنون حکومت صهیونیستی پس از ناکامی های بسیار در توسعه‌ی قلمرو خود، و محصور شدن در حلقه‌ی نیروهای مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و غزه، بیش از پیش نگران آینده‌ی خویش است و با جنگ روانی سعی در کنترل اوضاع دارد. 

روز قدس امسال، صحنه‌ی مصاف دیگری با اشغالگران است و هرچند تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا، با تجمع مردمی همراه نیست، اما دل‌های مردم ایران و همه‌ی امت اسلامی به آرمان فلسطین پیوند خورده و مسجدالاقصی همچنان در خاطره‌ها زنده و پاینده است.

ما دانشگاهیان دانشگاه بوعلی سینا، ضمن بزرگداشت این روز جهانی و تجدید عهد با آرمان‌های شهدای جبهه‌ی مقاومت به ویژه شهید عظیم‌القدر سپهبد حاج قاسم سلیمانی، از همگان جهت استماع سخنان مقام معظم رهبری در روز قدس دعوت به عمل می‌آوریم و از خداوند بزرگ پیروزی جبهه‌ی حق بر باطل را مسألت می‌نماییم.

 

 

 

اخبار مرتبط

There are no results.