همایش علمی "مرزبان وحی و خرد" برگزار شد

17 Nov 2017
کد خبر : 3817814
تعداد بازدید : 246

با حضور اندیشمندان، اساتید و مسؤولین استانی، همایش علمی "مرزبان وحی و خرد" در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

با حضور اندیشمندان، اساتید و مسؤولین استانی، همایش علمی "مرزبان وحی و خرد" در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، همایش علمی "مرزبان وحی و خرد" با موضوع گرامیداشت مقام علمی "علامه سیدمحمدحسین طباطبائی"  در روز چهارشنبه 1396/08/24 با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی، از شاگردان علامه طباطبائی، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی استاد حوزه علمیه قم، آقای امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، اساتید، دانشجویان و سایر علاقه مندان به این عرصه، در سالن اجتماعات شهید ایزدی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین عباسی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: خداوند را شاکریم که توفیق پیدا کردیم در مراسم این علامه گرانقدر حضور داشته باشیم. وی با اشاره به نقش علامه طباطبایی گفت:  دانشگاه بوعلی سینا مفتخر است که زمینه ‌ای به وجود آمده تا با بزرگداشت این عالم برجسته، ایشان را به تشنگان معرفت و دانشگاهیان معرفی کند. عباسی اظهارداشت: علامه طباطبایی از ستارگان آسمان نشر و استحکام بخش احکام و تعالیم اهل بیت (ع) بود که با تألیف ارزشمند خود، یعنی تفسیر المیزان، خلأ علمی مهمی را در جهان اسلام رفع کردند. مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: این بزرگوار صاحب بینایی و قدرت‌ های معنوی والایی بودند که نائل آمدن و حتی درک آنها برای ما دشوار و سخت است. وی عنوان کرد: می‌توان با برگزاری همایش‌ هایی از این دست به بحث و طرح آموزه های ایشان در بعد علمی پرداخت و از این خرمن ارزشمند معارف الهی، خوشه برداری کرد.

گفتنی است، سید محمدحسین طباطبایی معروف به علامه طباطبایی (زاده 1281 خورشیدی در تبریز، درگذشته 24 آبان 1360 در قم) نویسنده تفسیر المیزان، فقیه، فیلسوف، عارف، حکیم و مفسر قرآن شیعه ایرانی است. اهمیت این عالم بزرگ به خاطر زنده کردن حکمت و فلسفه و تفسیر در حوزه‌های تشیع بعد از دوره صفویه بوده‌ است، به ویژه اینکه ایشان به بازگویی و شرح حکمت صدرایی بسنده نکرده و به تأسیس معرفت ‌شناسی در این مکتب پرداختند.