پروفایل استاد - دانشگاه بوعلی سینا همدان
Assistant Professor
Update: 2024-10-31
Nafiseh Soleimani
Faculty of Engineering / Department of Industrial Engineering
Master Theses
-
ارائه روش تصميم گيري چند معياره براي برون سپاري نيازمندي هاي سيستم هاي اطلاعاتي
هانيه محمدعلي زاده 2022در اين تحقيق يك روش تلفيقي براي تصميم گيري گروهي در زمينه رتبه بندي تامين كننده هاي ارائه دهنده خدمات مرتبط با سيستم هاي اطلاعاتي ارائه شده است. اين روش با تلفيق روش هاي BWM فازي گروهي و پرامتي فازي گروهي، گزينه هاي ممكن براي انتخاب پيمانكاران را اولويت بندي مي نمايد. مطابق اين فرايند، ابتدا معيارهاي تصميم گيري مشخص شده و سپس وزن اين معيارها بوسيله روش BWMگروهي فازي توسط تصميم گيرندگان مشخص مي شود. سپس گزينه ها در معيارهاي مختلف ارزيابي شده و تابع ترجيح تصميم گيرندگان در هر معيار مشخص مي شود و نهايتا گزينه ها بوسيله روش پرومتي فازي پيشنهادي اولويت بندي مي شوند. نتايج بكارگيري روش پرومته فازي براي ارزيابي پيمانكاران شركت مخابرات استان همدان نشان داد كه پيمانكار مخابرات مركزي رتبه اول، پيمانكار مخابرات منطقه 1 رتبه دوم، پيمانكار مخابرات منطقه 3 رتبه سوم، پيمانكار مخابرات منطقه 2 رتبه چهارم و پيمانكار مخابرات منطقه 4 رتبه پنجم را كسب كرده است.
Thesis summary
-
فرمول بندي ارزش طول عمر مشتري جهت تخصيص منابع به مشتريان خاص
محمدسبحان طهوري 2022با معطوف شدن توجه محققان به سمت ارزش مشتري و جايگاه آن در بازاريابي، بررسي تجربه مشتري و اقداماتي لازم براي افزايش طول عمر مشتري به امري حياتي در سازمان ها تبديل شده است. در ادبيات، فرمول هاي مختلفي براي محاسبه ارزش طول عمر مشتري وجود دارد كه معروفترين فرمول ارائه شده، فرمول CLV است. اين فرمول در صنايع توليدي و خدماتي و بنا به نياز آن سازمان، از پارامترهاي مختلفي مورد استفاده قرار مي گيرد. اغلب اين پارامترها، مربوط به عوامل خارج سازمان بوده و تحليل رفتار مشتري، پس از عرضه محصول يا خدمت به مشتريان محاسبه و تحليل مي شود. اين امر باعث هدر رفت زمان، هزينه و منابع سازماني مي شود. هدف از اين پژوهش، وارد كردن مولفه هاي داخل سازماني، در فرمول CLV، براي محاسبه ارزش طول عمر مشتري، برنامه ريزي براي تحليل آن و سپس تخصيص منابع به مشتريان خاص است. در اين شرايط مي توان با بررسي عوامل داخلي كه تاثير مستقيمي بر سودآوري سازمان از طريق، جذب، حفظ و نگهداشت مشتري دارند، برنامه اي مدون براي تحليل ارزش طول عمر مشتري، قبل از ارائه محصول يا خدمت به مشتري داشت. بدين گونه در زمان، هزينه و منابع سازمان صرفه جويي خواهد شد. براي تحقق اهداف تحقيق، تئوري ها و عوامل مختلف درون سازماني مرتبط با موضوع، مورد مطالعه قرار گرفتند. پس از بررسي، به منظور ارائه فرمولي جديد براي محاسبه ارزش طول عمر مشتري، سه مولفه بهره وري كاركنان، تجاري سازي محصول يا خدمت و نحوه تبادل با مشتري از بين عوامل درون سازماني مورد مطالعه، معرفي شدند. براي ارائه فرمول جديد، از مدل RFM كه يكي از مدل هاي محاسبه ارزش طول عمر مشتريان است، استفاده شده است. براي محاسبه ارزش طول عمر مشتري، بر مبناي مدل RFM، تطابق سه مولفه بهره وري كاركنان، تجاري سازي و تبادل با مشتري با سه مولفه موجود در مدل RFM مورد بررسي قرار گرفت. بدين منظور داده هاي پژوهش از طريق مصاحبه هاي تخصصي با خبرگان دانشگاه و صنعت جمع آوري گرديد. جامعه آماري اين پژوهش 30 نفر است و داده ها از طريق يك پرسشنامه مشتمل بر 9 سوال كه پايايي و روايي آن با استفاده از روش آلفاي كرونباخ محاسبه شد، استخراج شده است. همچنين براي تجزيه و تحليل داده ها، از روش هاي آماري توصيفي، آزمون T و تحليل عاملي استفاده شده و مدل مفهومي و معادلات ساختاري پژوهش با استفاده از دو نرم افزار SPSSوSMART PLS براز
Thesis summary