با حمایت ریاست دانشگاه؛

اولین نمایشگاه کار استان همدان در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار خواهد شد

18 03 2024 09:19
کد خبر : 5031437
تعداد بازدید : 1889

نمایشگاه کار با هدف ارتباط هرچه بیشتر بین دانشجویان، کارآفرینان و صاحبان صنایع در دانشگاه بوعلی‌سینا آغاز به‌ کار خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به پیشنهاد گروه مشاوران جوان در راستای ایجاد مرکز کاریابی و هدایت شغلی دانشگاه بوعلی سینا و با حمایت ریاست دانشگاه و دفتر ارتباط با صنعت، اولین و بزرگترین نمایشگاه کار استان همدان به‌زودی در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار می‌شود.

نمایشگاه کار رویدادی است که در آن شرکت‌ها و کارفرمایانی که به دنبال نیروی کار هستند، می‌توانند با افراد جویای کار ارتباط برقرار کنند. در این نمایشگاه سازمان‌ها موقعیت‌های شغلی خود را به متقاضیان کار اطلاع‌رسانی و متقاضیان با توجه به موقعیت‌های شغلی اعلام شده و توانایی‌های فردی خود، اقدام به ارسال رزومه می‌نمایند. 


نکته‌ی حائز اهمیت این است که این رویداد عموما در دانشگاه‌های معتبر دنیا از جمله دانشگاه‌های Michigan ، Minnesota ، MIT و… برگزار می‌شود. در نمایشگاه های کار دانشگاهی، جمعیت جویای کار را عمدتا دانشجویان تشکیل می‌دهند.

گفتنی است در چنین نمایشگاه‌هایی، تصویر روشن و کاملی از نیازهای روز بازار کار برای افراد جویای کار ترسیم می‌شود. 

از مزایای این نوع نمایشگاه می‌توان به ارتباط حضوری بین افراد متقاضی کار با کارفرمایان، بحث و تبادل‌نظر با مدیران منابع انسانی سازمان‌ها و استفاده از تجارب سایر متخصصین و در نهایت انتخاب مناسب‌ترین افراد از بین دانشجویان برای شرکت‌های حاضر در نمایشگاه  اشاره کرد.

هم‌چنین حضور در بین دانشجویان و افراد نخبه یکی از اثربخش‌ترین راه‌های معرفی برند سازمان‌ها و ایجاد یک تصویر مناسب در ذهن این افراد است. 

لازم به ذکر است که آشنایی با اتمسفر موجود در دانشگا‌ه‌ها نیز شناخت خوبی از دانشجویان متقاضی کار به کارفرمایانی می‌دهد که درصدد جذب نیروی متخصص هستند و از طرفی جذب نیروی انسانی از بین بهترین دانشجویان و متخصصان می‌تواند بهترین ساز و کار در جهت پیشرفت کیفی سازمان‌ها باشد.

در نهایت این نمایشگاه می‌تواند بهترین فرصت برای ارتقاء صنعت کشور با تغییر نگرش کارفرمایان با انتخاب نیروی متخصص و کارآمد از بین دانشگاهیان باشد.

اخبار مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.