حضور جناب آقای دکتر محسن رضایی در دانشگاه

17 Dec 2013
کد خبر : 3848369
تعداد بازدید : 133

جناب آقای دکتر محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان سخنران سمینار توسعه اقتصادی و اقتصاد ایران در دانشگاه حضور یافتند.

جناب آقای دکتر محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان سخنران سمینار توسعه اقتصادی و اقتصاد ایران در دانشگاه حضور یافتند

آقای دکتر محسن رضایی که در این سمینار به ایراد سخن پرداختند، اشاره فرمودند: علاوه بر وابستگی دولت به نفت، تکیه اقتصاد ملی ایران به نفت، نقطه آسیب‌پذیری محسوب می‌شود. به طوری که دشمنان مطمئن هستند که اقتصاد ایران بر روی تنها یک ستون استوار است و مسأله تحریم را برای فروپاشی اقتصاد ایران پیش آوردند. وی اشاره نمود:اقتصاد ایران نزدیک به 50 سال است که با بیماری تورم درگیر است که بخشی از آن به درآمدهای حاصل از نفت و تبدیل آن به جای سرمایه به مخارج دولت مربوط می‌شود. ایشان تأکید نمودند: منبع اصلی هزینه‌های دولت در سایر کشورهای دنیا توسط مالیات تأمین می‌شود به گونه‌ای که اگر مردم کشوری درآمد و ثروت داشته باشند آن دولت ثروتمند خواهد بود در غیر این صورت فقیر است. برخی دولت‌ها نیز علاوه بر مالیات از منابع طبیعی موجود استفاده می‌کنند. به عبارتی دولت از دو جیب، مردم و ثروت ملی بهره‌مند می‌شود اما خاصیت نفت این نعمت و ثروت ملی در کشور ما موجب وابستگی شدید به نفت شده است.