Abbas Samadi

Assistant Professor

Update: 2024-05-16

Abbas Samadi

Faculty of Economics and Social Sciences / Department of accounting

M.Sc. Theses

  1. انتخاب صنايع اولويت دار براي تحول صنعتي استان لرستان در افق 20 ساله
    عرفان مرادي 2022
    آمايش صنعتي يكي از مهمترين دغدغه هاي مديريتي استان لرستان در ساليان اخير بوده است. تنوعاسناد توسعه اي و امايشي دراين استان تصميم گيري براي مديران را دشوار نموده است. در اين پژوهش بداهتاً با مطالعه اسناد بالا دستي و پژوهش هاي پيشين انجام شده در بعد كشوري و همچنين اسناد آمايش لرستان صنايع داراي پتانسيل بالقوه احصا شدند.سپس براي هر كدام از صنايع بدست آمده شاخصي تحت عنوان ضريب پيچيدگي استخراج و اولويت ها بر اساس ضرايب پيچيدگي رتبه بندي شده و صنايع داراي ضريب پيچيدگي نسبي بالاتر وارد فاز مطالعاتي شدند. در اين مرحله ابعاد صنايع از منظر تكنولوژي,بازار و مطلوبيت مورد بررسي قرار گرفته و براي هر صنعت شناسنامه تدوين شد. در مرحله بعد با تكيه بر شناسنامه هاي تدوين شده مصاحبه كيفي با خبرگان مربوطه انجام شد.سپس داده هاي شناسنامه ها و مصاحبه ها تحليل و بر اساس شاخص هاي زنجيره تامين, امكان پذيري از نظر فناوري, و بازار مورد سنجش قرار گرفت. در انتها از ماحصل سنجش ها صنايع اولويت دار احصا گرديد كه ميتواند به تصميم گيري هاي اقتصادي مديران استان لرستان كمك كند
    Thesis summary

  2. بررسي ارتباط بين عدم قطعيت و انواع برنامه ريزي استراتژيك با ميانجي گري گرايش استراتژيك، مورد مطالعه شركت هاي مستقر در پارك فناوري پرديس تهران
    علي چيت ساز 2022
    امروزه در جهاني كه به طور شگرفي در حال تغيير است و رويدادهاي آينده با عدم قطعيت توأم است، دستيابي مديران به راهبردهايي كه بتوانند با برقراري توازن لازم بين تعهد و تغيير، سازمان را به مزيت رقابتي برسانند، دشوارتر مي شود. يكي از مسيرهاي تحقق چنين توازني، برنامه ريزي انعطاف پذير است .در اين بين مديريت سازمان ها در نحوه ي ارتباط اجزاي دروني با جهان بيروني و در كل عملكرد كلي سازمان متبوعش فوق العاده تاثيرگذار است. اين نكته علي الخصوص در مورد بنگاه هاي كوچك و متوسط كه وزن عامل مديريت بر عملكرد كلي بنگاه به مراتب بيشتر است، بيش از پيش نمود مي يابد. بنابراين تحقيق حاضر با هدف بررسي رابطه عدم قطعيت با انواع برنامه ريزي استراتژيك با نقش ميانجي گرايش استراتژيك مديران انجام گرفت. جامعه آماري اين تحقيق مديران عالي شركت هاي مستقر در پارك فناوري دانشگاه تهران مي باشد. پژوهش حاضر از نظر ماهيت و روش، از نوع توصيفي ـ پيمايشي مي باشد. روايي پرسشنامه از طريق مباني نظري و نظر خبرگان و پايايي آن از طريق آلفاي كرونباخ مورد تائيد قرار گرفت. به منظور بررسي روابط و تجزيه و تحليل داده، از روش معادلات ساختاري و همبستگي و با استفاده از نرم افزار SPSS و SMART PLS استفاده شده است. نتايج تحقيق حاكي از آن است كه بين عدم قطعيت با گرايش استراتژيك مديران رابطه معنادار و مثبتي وجود دارد و بين ميزان عدم قطعيت با برنامه ريزي استراتژيك رابطه معنادار و منفي وجود دارد و همچنين بين گرايش استراتژيك كارآفرينانه مديران با انتخاب برنامه ريزي استراتژيك رابطه معنادار و مثبتي وجود دارد و در نهايت نقش گرايش استراتژيك مديران به عنوان ميانجي تاييد شد.
    Thesis summary

  3. تأثير شبكه هاي اجتماعي بر احساسات سهامداران و تصميم خريد، فروش و نگهداري سهام در بورس اورواق بهادار تهران
    پيمان فعله كري 2022
    يكي از عوامل بسيار مهم و تاثيرگذار بر شيوه ي تصميم گيري سرمايه گذاران در بازار بورس احساسات افراد در زمان معامله مي باشد .اين احساسات بر نحوه رفتار و نوع واكنش سرمايه گذار تاثير بسزايي داشته و باعث مي شود وي عليرغم تصميم منطقي از روي احساس اقدام به معامله نمايد.افراد اين اطلاعات را از شبكه هاي مجازي دريافت نموده و آن ها در معاملات خود مدنظر قرار مي دهند. به رغم اهميت زياد تاثير شبكه هاي مجازي در شكل دهي احساسات سهامداران تاثير آن بر تصميم گيري هايشان، پژوهش هاي اندكي در اين زمينه انجام شده است. از اين رو پژوهش حاضر به سنجش تاثير اخبار شبكه هاي مجازي براحساسات سهامدارن و در نتيجه تصميم گيري سرمايه گذاران پرداخته شده است. پژوهش از نظر هدف از نوع تحقيقات كاربردي و از حيث ماهيت و روش از نوع مطالعات توصيفي )همبستگي با مدل معادلات ساختاري( مي باشد. جامعه ي آماري اين تحقيق شامل سرمايه گذاران فعال در بازار بورس اوراق بهادار تهران بوده كه بدين منظور از مطالعه ي موردي و روش تحقيق توصيفي- همبستگي استفاده شده است. پرسش ها به صورت تصادفي و طبق طيف ليكرت به صورت پنج گزينه اي بين 384 نفر از سرمايه گذاران توزيع گرديد. در براي تجزيه وتحليل فرضيات پژوهش، از تكنيك هاي آمار استنباطي ازجمله؛ آزمون t دوجمله اي متناسب با ماهيت پژوهش استفاده شد. يافته ها حاكي از آن است كه اخبار منتشر شده در فضاي مجازي ( تلگرام) تاثير بسزايي در احساسات سرمايه گذاران ( خوشحالي ،ترس ،استرس،طمع و غم ) داشته و افراد با توجه به نوع خبر اقدام به تصميم گيري در خصوص خريد ، فروش يا نگهداري سهام مي كنند.
    Thesis summary

  4. بررسي تأثير جهت گيري استراتژيك بر كارآفريني استراتژيك با توجه به نقش ميانجي شناسايي فرصت ها در واحدهاي فناور پارك علم و فناوري دانشگاه تهران
    فهيمه طاهري 2021
    زمينه : جهت گيري استراتژيك يك شركت ، جهت هاي استراتژيكي را منعكس مي كند كه توسط شركت به منظور ايجاد رفتارهاي مناسب اجرا مي شود تا عملكرد برتر مداوم كسب و كار را فراهم آورد. جهت گيري استراتژيك بنگاه در اصل چگونگي سازمان دهي شركت و استقرار منابع براي شناسايي فرصت ها و پياده سازي استراتژي ها براي رقابت موثر به منظور افزايش ارزش شركت است . شناسايي فرصت فرآيندي است كه طي آن اشخاص به اين نتيجه مي رسند كه توان بالقوه براي خلق چيز جديدي را دارند كه ظرفيت ايجاد ارزش اقتصادي را نيز دارد. كارآفريني شناخت و بهره برداري از فرصت هايي است كه تاكنون از آن ها بهره برداري نشده است . كارآفريني استراتژيك كه نقشي مهم در محيط هاي بسيار آشفته دارد، فعاليت هاي كارآفريني (فرصت جويي ) را با فعاليت هاي استراتژيك (مزيت جويي ) ادغام مي كند. هدف از كارآفريني استراتژيك ايجاد مزاياي رقابتي مستمري است كه منجر به حداكثر خلق ارزش مي شود. هدف: هدف اصلي اين پژوهش بررسي تأثير جهت گيري استراتژيك بر كارآفريني استراتژيك با توجه به نقش ميانجي شناسايي فرصت ها در واحدهاي فناور پارك علم و فناوري دانشگاه تهران مي باشد. روش شناسي : پژوهش از نظر هدف، كاربردي و از نظر گردآوري اطلاعات توصيفي و از انواع تحقيقات كمي مي باشد. جامعه آماري اين پژوهش را مديران ارشد 152 واحد فناور پارك علم و فناوري دانشگاه تهران تشكيل مي دهند. همچنين به منظور تجزيه و تحليل داده ها از مدل سازي معادلات ساختاري با رويكرد حداقل مربعات جزئي و نرم افزار Smart PLS 3 و نرم افزار SPSS .يافته ها و نتيجه گيري: با توجه به نتايج حاصل از پژوهش و تأثير مثبت و معنادار جهت گيري استراتژيك بر كارآفريني استراتژيك واحدهاي فناور مورد مطالعه ، مي توان بيان كرد كه جهت گيري استراتژيك موجب بهبود در كارآفريني استراتژيك مي شود و مزيت رقابتي اين شركت ها را در پاسخ به تغييرات محيطي فراهم مي كند. همچنين نتايج پژوهش نشان دهنده اين است كه جهت گيري استراتژيك بر شناسايي فرصت ها و شناسايي فرصت ها بر كارآفريني استراتژيك تأثير معناداري دارند و نقش شناسايي فرصت ها به عنوان ميانجي گر در تأثير جهت گيري استراتژيك بر كارآفريني استراتژيك تأييد و معنادار شد. در نتايج آزمون فرضيات فرعي ، تأثير ابعاد متغير جهت گيري استراتژيك يعني جهت گيري بازار، جهت گيري يادگيري و جهت گيري نوآوري بر ك
    Thesis summary

  5. مدل پياده سازي كايزن به عنوان يك تحول استراتژيك در يك شركت ايراني: موردكاوي شركت كنترل گاز اكباتان
    فهيمه نيازپور 2021
    مطالعات بسياري كايزن را معرفي و مراحل عمده ي آن را ذكر نموده اند ؛ اما حقيقت اين است كه اگر ژاپني ها توانسته اند از اين سيستم مديريتي به عنوان كليد موفقيت استفاده كنند؛ به دليل توانايي آنها در ترجمه ي اصول مديريت دانشمندان آمريكايي، در فرهنگ ژاپني ها و بومي سازي آن مطابق با سازمان هاي ژاپني بوده است. در اين پژوهش تلاش شده است با هدف تطابق اصول مديريتي با فرهنگ ايراني و بومي سازي سيستم هاي جاري سازي كايزن با استفاده از روش موردكاوي، در يك سازمان ايراني موفق در اين زمينه (شركت كنترل گازاكباتان) فرايند اجراي كايزن به عنوان يك تحول استراتژيك شناسايي و با بهره گيري از مطالعات كتابخانه اي و اظهارنظر خبرگان دانشگاه و صنعت در روش ISM مدل اين فرايند را استرخاج نمود. اين پژوهش با مشاركت 14 نفر از خبرگان حوزه صنعت و اساتيد دانشگاه و بهره گيري از تجربه زيسته كاركنان شركت كنترل گاز اكباتان انجام شده است و به كار گيري روش ISM به صورت ميانگين گيري از نظر خبرگان موفق به طبقه بندي مراحل اجراي كايزن به عنوان يك تحول استراتژيك و ندوين يك مدل پرداخته است.
    Thesis summary

  6. بررسي تأثير هوش هيجاني بر تصميم گيري مالي با نقش ميانجي گري خلق و خو سرمايه گذاران در بورس اوراق بهادار
    نگين مقصود 2021
    يكي از حوزه هاي مطالعاتي كه در زمينه سرمايه گذاري در بورس مورد توجه پژوهشگران مالي قرار گرفته است و نظريه هايي بر مبناي روانشناسي ارائه مي كند و به بررسي چگونگي اشتباهات احساسي و ذهني ميپردازد، رفتاري مالي است. بر اين اساس عوامل متعددي هستند كه موجب جهت گيري تصميم گيري سرمايه گذاران ميشوند مانند: جنسيت،سن،وضعيت تأهل،سطح سواد افراد،درآمد، ثروت، شخصيت، انواع تورشهاي رفتاري و... . پژوهش حاضر با هدف بررسي تأثير هوش هيجاني بر تصميم گيري سرمايه گذاران فعال در بورس انجام شده و در اين رابطه ميانجي گري سرمايه گذاران كشور نيز مورد توجه و بررسي قرار گرفته است. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه ي استاندارد و داراي روايي و پايايي مطلوب استفاده شده است و داده هاي جمع آوري شده از نمونه ها ي تصادفي پژوهش به كمك روش هاي رگرسيون خطي در نرم افزار spss و مدل يابي معادلات ساختاري در نرم افزار pls مورد تجزيه و تحليل قرارگرفته اند. نتايج به دست آمده اين را نشان مي دهد كه هوش هيجاني با تصميم گيري مالي سرمايه گذاران كشور رابطه معنادار مثبت دارد و خلق و خو نيز نقش ميانجي را ايفا مي كند و با تصميم گيري مالي سرمايه گذاران كشور رابطه معنادار دارد.
    Thesis summary

  7. بررسي تاثير شخصيت بر تصميم گيري هاي مالي سرمايه گذاران با ميانجي گري تورش هاي رفتاري
    سارا ابوالقاسم زاده 2021
    يكي از عوامل بسيار مهم و تاثيرگذار بر شيوه ي تصميم گيري سرمايه گذاران در بازار بورس نوع شخصيت آن ها مي باشد. به رغم اهميت زياد تشخيص شخصيت افراد و تاثير آن بر تصميم گيري هايشان، پژوهش هاي اندكي در اين زمينه انجام شده است. از اين رو پژوهش حاضر به سنجش تاثير شخصيت بر تصميم گيري سرمايه گذاران و اثر ميانجي تورش هاي رفتاري بر اين رابطه پرداخته شده است. پژوهش از نظر هدف از نوع تحقيقات كاربردي و از حيث ماهيت و روش از نوع مطالعات توصيفي (همبستگي با مدل معادلات ساختاري) مي باشد. جامعه ي آماري اين تحقيق شامل سرمايه گذاران شهر همدان بوده كه بدين منظور از مطالعه ي موردي و روش تحقيق توصيفي- همبستگي استفاده شده است. پرسش ها به صورت تصادفي و طبق طيف ليكرت به صورت پنج گزينه اي بين 170 نفر از سرمايه گذاران توزيع گرديد. در نهايت داده هاي پژوهش با تكنيك معادلات ساختاري و استفاده از نرم افزارهاي SPSS نسخه ي 16 و Smart PLS نسخه ي 3 تجزيه و تحليل گرديدند. ابعاد شخصيت 31 درصد از تغييرات تصميم گيري را تبيين كردند. اما از بين چهار بعد شخصيت، دو بعد حسي- شهودي و قضاوتي- ادراكي با تصميم گيري رابطه ي معنادار داشتند. همچنين نتايج نشان داد كه نقش ميانجي جزئي تورش هاي رفتاري در رابطه ي دو بعد حسي- شهودي و قضاوتي- ادراكي و تصميم گيري در سطح اطمينان 95 درصد با ضرايب معناداري 573/2 و 655/2 تاييد شد.
    Thesis summary

  8. بررسي استراتژي بازاريابي محتوايي در شركتهاي بازيسازي با تاكيد بر نگرش و جذب مشتري
    سارا اريابديع 2020
    هدف پژوهش حاضر بررسي مفاهيم استراتژي بازاريابي محتوايي و تاثير آن بر نگرش و جذب مشتري در شركت هاي بازي سازي ايراني مي باشد. در اين پژوهش از روش تحقيق آميخته (كيفي و كمي) استفاده شده است .پژوهش از نظر هدف كاربردي و از نوع پيمايشي است كه در آن از طريق منابع ثانويه (كتابخانه اي) و اوليه (پرسشنامه و مصاحبه) اطلاعات گردآوري شد و روش پژوهش نيز از نوع توصيف -- تحليلي است. در بخش كيفي جامعه آماري مديران عامل و بازاريابي شركت هاي بازي سازي فعال در ايران مي باشد كه از بين آن ها با 6 شركت كه بطور هدفمند انتخاب شدند، مصاحبه از نوع نيمه ساختار يافته صورت گرفت. مصاحبه ها به روش تحليل تم و با استفاده از نرم افزار MAXQDA مورد بررسي قرار گرفت و 5 مقوله اصلي؛ محتوا، بازاريابي محتوايي، كانال توزيع محتوا، سنجش اثربخشي بازاريابي محتوايي و مشتري و زيرمقوله هاي مرتبط استخراج گرديد. سپس با استفاده از نتايج مصاحبه ها پرسشنامه اي با 23 سنجه جهت بررسي تاثير بازاريابي محتوايي بر نگرش و جذب مشتري توسط محقق آماده گرديد. در بخش كمي جامعه آماري شامل مشتريان و علاقه مندان به بازي مي باشد كه نمونه آماري به صورت تصادفي و بر اساس روش هاي اندازه گيري نمونه در نرم افزار PLS-Smart، 80 نفر محاسبه گرديد كه در اين راستا 90 پرسشنامه جمع آوري شد. داده هاي به دست آمده براساس روش معادلات ساختاري با رويكرد حداقل مربعات جزيي با استفاده از نرم افزارPLS-Smart تحليل گرديد. نتايج نشان داد كه سوالات از پايايي و روايي قابل قبولي و مدل از قدرت پيش بيني قوي برخوردار است. فرضيه اول با ضريب مسير 0.667 و ضريب معناداري 9.025 پذيرش شد و نشان داد كه استراتژي بازاريابي محتوايي بر نگرش مشتري تاثير مستقيم و معناداري دارد. فرضيه دوم با ضريب مسير 0.774 و ضريب معناداري 16.186 پذيرش گرديد و نشان داد استراتژي بازاريابي محتوايي بر جذب مشتري تاثير مستقيم و معناداري دارد.
    Thesis summary

  9. تاثير اشتياق كارآفرينانه مديرعامل بر موفقيت تعاوني هاي كشاورزي استان همدان
    بهاره مهدوي نسب 2019
    يكي از عوامل دروني كه مي تواند موفقيت تعاوني را تحت تأثير قرار دهد، اشتياق كارآفرينانه است. به رغم اهميت اشتياق در شروع و رشد كسب وكار و رفتار كارآفرينانه افراد، پژوهش هاي اندكي به بررسي اشتياق كارآفرينانه كارآفرينان پرداخته اند. تحليل علل و عوامل برتري تعاوني ها مي تواند زمينه را براي رشد و توسعه اقتصادي بخش تعاون فراهم سازد. از اين رو، پژوهش حاضر، به سنجش تأثير اشتياق كارآفرينانه بر موفقيت تعاوني كشاورزي استان همدان پرداخته است. اين پژوهش از نظر هدف از نوع تحقيقات كاربردي و از حيث ماهيت و روش از نوع مطالعات توصيفي همبستگي است. جامعه آماري اين تحقيق شامل مديران عامل تعاوني-هاي كشاورزي استان همدان بوده كه تعداد 200 تعاوني در استان وجود دارند و با توجه فرمول كوكران 131 تعاوني به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است. بدين منظور، از مطالعه موردي و روش تحقيق توصيفي و همبستگي استفاده شد و پرسشنامه 5 گزينه اي طيف ليكرت بين 97 مديرعامل مورد مطالعه كه به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شده بودند، توزيع گرديد. داده ها با تكنيك معادلات ساختار يافته و با استفاده از نرم افزار spss نسخه 23 PLS نسخه 2 تجزيه و تحليل گرديد. نتايج نشان داد كه مؤلفه «اشتياق تأسيسي» بيشترين ميزان تأثير را بر موفقيت تعاوني كشاورزي را داشته و در مجموع 63 درصد از تغييرات موفقيت تعاوني توسط اشتياق تأسيسي تبيين و همچنين نتايج نشان داد كه منظر مالي نسبت به ديگر مؤلفه-هاي موفقيت بر مبناي كارت امتيازي متوازن با ضريب معناداري 318/9 و سطح اطمينان 95/0 بيشترين تأثير را بر موفقيت تعاوني دارد. بر اين اساس پيشنهاد مي شود توجه ويژه به زمينه سازي براي اشتياق كارآفرينانه خصوصاً اشتياق تأسيسي در تعاوني كشاورزي مبذول گردد.
    Thesis summary

  10. بررسي تاثير جهت گيري هاي خريدمصرف كنندگان بر استفاده از بازاريابي اينترنتي با ميانجي گري گرايش هاي اكتشافي مصرف كنندگان
    فرشاد سپهر 2019
  11. رابطه مديريت استعداد با جانشين پروري و اعتماد سازماني در ادارات ورزش و جوانان استان همدان
    رويا حيدري 2019
    در دنياي پر رقابت امروزي براي دستيابي به استعدادها، سازمان ها بايد ديدگاهي فراتر از جايگزيني به صورت معمول و ساده نيروي كار داشته باشند. لذا با پيچيده تر شدن عوامل تأثيرگذار محيطي و پاسخگو بودن به اين تغييرات محيطي و مواجهه با آن، به نظر مي رسد كه برنامه ريزي جانشين پروري نيز ضرورت بيشتري يافته و پيچيده تر مي شود. از طرفي با گسترش پديده ي جهاني سازي، اهميت اعتماد در روابط اجتماعي، اقتصادي، سياسي و سازماني نيز بطور چشمگيري مورد توجه قرار گرفته است، بطوري كه اكثر صاحب نظران در علوم مختلف به اهميت نقش اعتماد در سازمان ها اشاره كرده اند. به ويژه تأثيرات مديريت استعداد و نحوه استعداديابي و تأثير آن بر اعتماد سازماني و روابط آن ها با يكديگر از مواردي است كه بايد به آن ها توجه نمود. در اين پژوهش مديريت استعداد به عنوان متغير پيش بين و جانشين پروري و اعتماد سازماني به عنوان متغير ملاك مورد بررسي قرار گرفتند. جامعه مورد بررسي 158 نفر از كاركنان ادارات ورزش و جوانان استان همدان و روش تحقيق از نوع توصيفي و همبستگي و روش گردآوري اطلاعات به صورت ميداني و ابزار گردآوري آن پرسشنامه بوده است. روايي پرسشنامه توسط تعدادي از اساتيد تأييد و براي سنجش پايايي از آلفاي كرونباخ استفاده شد. سپس 118 نفر به عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه به روش در دسترس بين آن ها توزيع گرديد و پس از جمع آوري داده ها ابتدا از آماره هاي كجي و كشيدگي توزيع براي تعيين نرمال بودن داده ها استفاده شد و پس از تأييد نرمال بودن داده ها از آزمون همبستگي پيرسون براي تعيين ميزان ارتباط بين متغير ها استفاده گرديد، كه پس از تجزيه و تحليل مشخص شد بين مديريت استعداد و مؤلفه هاي آن در ادارات ورزش و جوانان استان همدان با جانشيني و اعتماد سازماني رابطه مثبت و معناداري وجود دارد. همچنين براي پيش بيني از رگرسيون گام به گام استفاده شد و مشخص گرديد مديريت استعداد و مؤلفه هاي آن مي توانند جانشين پروري و اعتماد سازماني را در ادارات ورزش و جوانان استان همدان پيش بيني نمايند.
    Thesis summary

  12. شناسايي ويژگي هاي كاركنان بدقلق و عوامل موثر بر آن ها
    آوات يزدانخواه 2018
    در عصر حاضر سازمان ها به بخش مهمي از زندگي بسياري از افراد جامعه تبديل شده اند. به طوري كه افراد با استخدام و عضويت در سازمان ها ساعات زيادي از عمر خود را در اين محيط هاي كاري سپري مي كنند. چگونگي و كيفيت گذران اين ساعات نسبتا طولاني هم براي افراد و هم براي سازمان ها بسيار با اهميت است.(يلماز ،2010) كاركردن با كاركنان بدقلق به نظر مي رسد از تجربه هاي مشترك همه كساني باشد كه در طول مسير پيشرفت شغلي خود، افراد و سازمان هاي زيادي را پشت سر مي گذارند. گاهي اين تجربه تا آنجايي آزاردهنده است كه منجر به ترك شغل و ترك سازمان مي شود. راه كار برون رفت از چنين تجربه هاي آزادهنده اي، نه حذف چنين افرادي از سازمان، بلكه شناسايي مصاديق رفتاري اين دسته از كاركنان و به كارگيري استراتژي هاي تعاملي و ارتباطي مناسب با آن هاست. اين امر از اينجا ناشي مي شود كه انسان هاي سازماني از ويژگي هاي محيطي و ساختاري تاثير مي پذيرند و نمي توانند هنگام ورود به سازمان به مانند يك انسان خالي از احساسات و ويژگي هاي فردي-شخصيتي و بدون تاثير از شرايط محيطي و ساختاري به كار مشغول باشند. اين پژوهش به شناسايي ويژگي هاي كاركنان بدقلق در سازمان ها مي پردازد. در اين پژوهش ويژگي هاي كاركنان بدقلق يا رفتارهاي بدقلقي مانند پرخاشگري،زيرآب زني و... از طريق مصاحبه با مشاركت كنندگاني كه تجربه زيسته از كار كردن با چنين افرادي برخوردارند(مشتمل بر هفت نفر از متخصصان امر كه برخي داراي تحصيلات آكادميك در زمينه هاي مديريت بودند و مصاحبه-شونده ها تجربه ي كار كردن با اين گونه افراد را نيز دارا بودند) بررسي مي شود شيوه تحليل داده هاي مصاحبه در اين پژوهش، تحليل مضمون است؛ بدين طريق داده هاي هر مصاحبه شونده به صورت تحليل مضمون كد گذاري شده و در نهايت شبكه ي تحليل مضامين استخراج شد. يافته هاي حاكي از آن است كه رفتارهاي بدقلقي در سه دسته شناختي، نگرشي و رفتاري قابل دسته بندي هستند و عوامل محيطي و ساختاريِ ويژه اي مي توانند به تقويت اين رفتارها در سازمان دامن بزنند.
    Thesis summary

  13. بررسي اثر روش تأمين مالي بر موفقيت شركت هاي نوپا؛ موردمطالعه شركت هاي مستقر در پارك علم و فناوري البرز
    ارزو تديني 2018
    دانش و نوآوري حاصل از آن به عنوان يكي از مهم ترين عوامل رشد و توسعه اقتصادي هر كشوري مطرح است. موفقيت شركت هاي كارآفرين و نوآوري اهميت زيادي براي اقتصاد كشورها دارد. در اين مسير تأمين مالي اين فعاليت ها، به گونه اي كه در زمان مناسب و به اندازه كافي و به شيوه درست در اختيار بنگاه ها قرار داده شود از اهميت زيادي برخوردار است. تنظيم سازوكار درست در نظام مالي براي تأمين مالي نوآوري نيازمند چارچوب مناسب براي سياست گذاري در اين حوزه است؛ بنابراين علاوه بر حل مسائل نظام مالي كشور نيازمند طراحي نظام مالي خاص فعاليت هاي نوآورانه در كشور هستيم. (ابوجعفري و همكاران،1393) با توجه به اهميت تأمين مالي شركت هاي نوپا و تأثيري كه تأمين مالي مؤثر بر موفقيت اين شركت هاداردو همچنين با توجه به كاستي هاي تحقيقات قبلي در اين زمينه، پژوهش حاضر در پارك علم و فناوري استان البرز در سال 1396، به روش توصيفي پيمايشي باهدف بررسي اثر روش هاي تأمين مالي بر موفقيت شركت هاي نوپا و معرفي روش ها به ترتيب ميزان تأثير بر موفقيت انجام شده است. با توجه به اينكه جامعه ما 96 شركت نوپاي مستقر در پارك علم و فناوري البرز است، حجم نمونه به صورت تصادفي 77 شركت در نظر گرفته شد كه پرسش نامه جهت آگاهي از روش هاي تأمين مالي كه اين شركت ها استفاده مي كنند و آگاهي از ميزان موفقيت اين شركت ها از طريق معيارهايي كه براي موفقيت در اين پايان نامه در نظر گرفته شده است، توزيع شد. سؤالات پرسش نامه طبق استانداردها توسط اين جانب طراحي شد كه پس از چند مرحله مشورت با استاد محترم مشاور و ايجاد برخي تغييرات در سؤالات به تشخيص ايشان و همچنين مشورت با تعدادي از مديران حوزه مالي، تأييد شد. پايايي پرسش نامه با استفاده از روش آلفاي كرون باخ 82/0 محاسبه شد. بر اساس نتايج به دست آمده مشخص شد كه رابطه معنادار بين موفقيت و روش قرض هاي كوچك، مراكز رشد و سرمايه گذاري جمعي و... وجود دارد و همچنين استفاده از روش هاي سرمايه خود راه انداز، منابع مالي شخصي و سرمايه گذار مالك-پيشتاز تأثيري بر موفقيت ندارند.
    Thesis summary

  14. بررسي تأثير ميزان و نوع استفاده از استراتژي هاي بازاريابي بر موفقيت صنايع دانش بنيان در مراحل چرخه ي عمر محصول؛ مورد مطالعه شركت هاي مستقر در پارك علم و فناوري كرمانشاه
    فايزه باباخاني 2018
    امروزه شركت هاي عضو پارك هاي علم و فناوري نقش مهمي در روند رشد و توسعه افتصادي دانش محور ايفا مي كنند. اين شركت ها براي ادامه ي حيات و موفقيت به برنامه ريزي دقيق و انتخاب استراتژي هاي بازاريابي مناسب نيازمندند. از اين رو، به دليل اهميتي كه استراتژي هاي بازاريابي بر موفقيت صنايع دانش بنيان دارند، اين پژوهش با هدف بررسي و اولويت بندي استراتژي هاي بازاريابي در مراحل مختلف چرخه ي عمر براي شركت هاي عضو پارك علم و فناوري تدوين شده است. پژوهش حاضر توصيفي و از نوع پيمايشي مي باشد. جامعه آماري شركت هاي عضو پارك علم وفناوري كرمانشاه هستند كه تعدادشان 167 شركت است. حجم نمونه مطابق با فرمول كوكران 116 شركت در نظر گرفته شد و پرسشنامه به صورت تصادفي توزيع گرديد. روايي پرسشنامه با استفاده از نظرسنجي اساتيد و خبرگان و تعدادي از مديران حوزه استراتژي بازاريابي به تاييد رسيد. همچنين پايايي آن با استفاده از روش آلفاي كرونباخ 814/0 محاسبه گرديد. به منظور تجزيه و تحليل داده ها، از تكنيك هاي آمار استنباطي از جمله: اسپيرمن و آزمون H با نرم افزار spss، استفاده شد و به منظور رتبه بندي استراتژي هاي بازاريابي از رويكرد چند معياره با نرم افزار Expert choice، استفاده شد. براساس نتايج بدست آمده، رابطه مثبت و معنادار بين موفقيت و ميزان و نوع استفاده از استراتژي هاي بازاريابي در چرخه هاي مختلف عمر وجود دارد و وزن و اهميت استراتژي هاي بازاريابي در مراحل مختلف چرخه عمر با يكديگر متفاوت هستند.
    Thesis summary

  15. بررسي اثر مسئوليت اجتماعي بر ارزش ويژه ي برند سبز در فروشگاه هاي محصولات سبز شهر همدان
    نسا بشيري هرسيني 2017
    پژوهش حاضر با هدف بررسي اثر مسئوليت اجتماعي بر ارزش ويژه ي برند سبز در فروشگاه هاي محصولات ارگانيك شهر همدان انجام شده است.اين پژوهش از نوع توصيفي بوده و از نظر روش از نوع علي مي باشد.جامعه ي آماري پژوهش شامل كليه ي مصرف كنندگان غرفه ي محصولات ارگانيك فروشگاه هاي شهرهمدان است، كه تعداد آن ها در طول يك هفته به 360 نفر مي رسد.حجم نمونه بر اساس جدول كرجسي و مورگان 108 نفر برآورد شده است و روش مورد استفاده براي نمونه گيري، روش تصادفي مي باشد.ابزار جمع آوري اطلاعات پرسش نامه است.كه اين پرسش نامه شامل 16 سوال در زمينه ي مسئوليت اجتماعي با پايايي826/. وهمچنين شامل 24 سوال در زمينه ي ارزش ويژه ي برند با پايايي924/. مي باشد.پس از گردآوري داده ها، داده هاي جمع آوري شده از طريق نرم افزار اس پي اس اس و با استفاده از آزمون همبستگي پيرسون و رگرسيون خطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند.نتايج به دست آمده حاكي از وجود وجود رابطه مثبت و معنادار بين مسئوليت اجتماعي و ارزش ويژه ي برند مي باشد.همچنين بين ابعاد ارزش ويژه ي برند شامل وفاداري، كيفيت ادراك شده، تداعي، آگاهي برند و مسئوليت اجتماعي رابطه ي مثبت و معني دار به دست آمد.
    Thesis summary

  16. بررسي تاثير عناصر آميخته بازاريابي بر موفقيت تجاري سازي در صنايع دانش بنيان
    مهين پيكري 2017
  17. شناسايي راهبردهاي پابرجا در حوزه ي مديريت شهري ( مطالعه موردي: شهرداري همدان )
    فائزه عزتي آراسته 2017
    فرايند برنامه ريزي در بلندمدت، نيازمند بكارگيري رويكردهاي نويني مانند آينده پژوهي است، تا توانايي مقابله با عدم قطعيت هاي آينده را داشته باشد. شناسايي سياست هايي كه به يك سيستم حمل ونقل پايدار منجر شود يك چالش عمده براي سياست گذاران است، چرا كه اين بخش، آكنده از عدم قطعيت ها است. پژوهش حاضر با اهداف "شناسايي آينده هاي حمل ونقل درون شهري همدان (مسافر) در افق بيست ساله" با استفاده از رويكرد سناريونگاري عدم قطعيت هاي بحراني و "شناسايي راهبردهاي پابرجا در حوزهي حمل ونقل درون شهري همدان" با استفاده از برنامه ريزي پابرجا و منطق فازي انجام گرفته است. جامعه ي آماري پژوهش را 30 نفر ازخبرگان متخصص در حوزه ي امور شهري تشكيل دادند كه با روش نمونه گيري گلوله برفي انتخاب گرديدند. روايي محتوايي با قضاوت خبرگان و اساتيد به تاييد رسيد. پايايي پرسشنامه با روش آلفاي كرونباخ براي اهميت و عدم قطعيت محاسبه گرديد و به ترتيب مقادير 0/956 و0/946 به دست آمد. براي جمع آوري داده ها از مطالعه مستندات، مرور ادبيات، پانل و پرسشنامه استفاده شد. دو نيروي پيشران "ميزان حمايت دولت از بخش خصوصي" و "ارزش هاي جامعه"، به عنوان مهمترين نيروهاي پيشران شكل دهنده به آينده ي حمل ونقل درون شهري همدان، شناسايي گرديد و چهار سناريوي "حمل ونقل سبز"، "وابستگي به خودروي شخصي"، "هرج و مرج" و "كنترل هاي سخت گيرانه" بر اساس آن دو عامل توسعه داده شد. دو راهبرد " ارتقاي فرهنگ و رفتار ترافيكي و هم چنين افزايش جلب مشاركت شهروندان در حوزه ي حمل ونقل" و "مديريت پاركينگ و ساماندهي فضاي پارك خودروها"، به عنوان راهبردهاي پابرجا در حوزه ي حمل ونقل درون شهري همدان شناسايي شدند كه مي توانند بدون حساسيت به آن چه در آينده رخ خواهد داد، عملكرد قابل قبولي داشته باشند.
    Thesis summary

  18. بررسي رابطه بكارگيري استراتژي هاي نوآوري و عملكرد نوآورانه سازمان ها با در نظر گرفتن نقش ظرفيت جذب به عنوان متغيير تعديل گر،در شركتهاي مستقر در پارك فناوري پرديس
    راضيه بصيري 2016
    پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بين به كارگيري استراتژي هاي نوآوري و عملكرد نوآورانه سازمان ها با نقش ميانجي ظرفيت جذب در شركت هاي مستقر در پارك فناوري پرديس انجام شده است. جامعه آماري اين پژوهش مديران ارشد شركت هاي مستقر در پارك فناوري پرديس هستند كه تعدادشان 65 شركت مي باشد، حجم نمونه با استفاده از روش سرشماري برابر با كل جامعه در نظر گرفته شد. اين پژوهش يك پژوهش توصيفي، همبستگي و به لحاظ هدف، كاربردي مي باشد. براي گردآوري داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. تمامي اين پرسشنامه ها به شيوه تصادفي توزيع شد. روايي محتوا و روايي سازه و همچنين پايايي اين ابزارها تاييد شد. براي تجزيه و تحليل داده ها، نرم افزارهاي spss و SmartPLS مورد استفاده قرار گرفت. در تجزيه و تحليل داده ها نتايج آزمون هاي آمار استنباطي و همچنين مدل يابي معادلات ساختاري ارائه شده است. نتايج به دست آمده حاكي ازآن است كه ظرفيت جذب اثر مثبت و معني داري بر عملكرد نوآورانه دارد و به كارگيري استراتژي پيشرو و همچنين تدافعي بر عملكرد نوآورانه اثر معناداري دارد و به كارگيري استراتژي پيشرو، تدافعي و مقلدانه بر ظرفيت جذب اثر معناداري دارد و ظرفيت جذب در رابطه بين به كارگيري استراتژي تدافعي و همچنين استراتژي پيشرو و عملكرد نوآورانه نقش ميانجي دارد. همچنين، بررسي شاخص هاي برازش مدل، بيانگر اين است كه مدل مورد استفاده در پژوهش از برازندگي قابل قبولي برخوردار مي باشد
    Thesis summary

  19. بررسي رابطه بين هوشمندي فناوري و نوآوري استراتژيك در شركت هاي مستقر در پارك فناوري پرديس
    فاطمه عرفاني 2016
    پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بين هوشمندي فناوري و نوآوري استراتژيك در شركت هاي مستقر در پارك فناوري پرديس انجام شده است. اين پژوهش از نوع توصيفي بوده و از نظر روش از نوع همبستگي مي باشد. جامعه آماري اين پژوهش كليه شركت هاي واجد شرايط جهت انجام پژوهش كه مستقر در پارك فناوري پرديس هستند، مي باشد و اين تعداد، حدود 65 شركت است. حجم نمونه مطابق با فرمول كوكران 56 شركت برآورد گرديد و پرسشنامه ها به شيوه تصادفي توزيع شد. براي گردآوري داده ها از پرسشنامه هوشمندي فناوري مطابق با ابعاد ساويز و پرسشنامه نوآوري استراتژيك مطابق با ابعاد سرعتي آشتياني استفاده شد. روايي محتواي هر دو ابزار با استفاده از نظرسنجي از اساتيد و خبرگان حوزه فناوري و نوآوري به تأييد رسيد و جهت تعيين روايي سازه، تحليل عاملي تأييدي انجام گرفت. همچنين پايايي هر دو پرسشنامه با استفاده از روش آلفاي كرونباخ به ترتيب 960/0 و 941/0 محاسبه گرديد و مقدار پايايي تركيبي نيز به ترتيب 939/0 و 929/0 به دست آمد. به منظور تجزيه و تحليل داده ها، نرم افزارهاي Spss و SmartPLS مورد استفاده قرار گرفت. در تجزيه و تحليل داده ها نتايج شاخص هاي آمار توصيفي و آزمون هاي آمار استنباطي و همچنين مدل يابي معادلات ساختاري ارائه شده است. نتايج به دست آمده از آزمون پيرسون حاكي از وجود رابطه مثبت و معني دار بين هوشمندي فناوري و نوآوري استراتژيك مي باشد. همچنين، بررسي شاخص هاي برازش مدل، بيانگر اين است كه مدل مورد استفاده در پژوهش از برازندگي قابل قبولي برخوردار مي باشد.
    Thesis summary

  20. بررسي رابطه بين مديريت استعداد و سرمايه فكري در سازمان امور مالياتي شهر همدان
    سهيلا ماهوار 2016
    پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بين مديريت استعداد و سرمايه فكري در سازمان امور مالياتي شهر همدان انجام شده است. اين پژوهش از نوع توصيفي بوده و از نظر روش از نوع همبستگي مي باشد. جامعه آماري پژوهش شامل كليه كاركنان سازمان امور مالياتي شهر همدان است، كه تعداد آن ها 65 نفر مي باشد. حجم نمونه براساس جدول كرجسي و مورگان 56 نفر برآورد شده است و روش مورد استفاده براي نمونه گيري، روش تصادفي مي باشد. ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه است. كه اين پرسشنامه شامل 20 سوال در زمينه سرمايه فكري با پايايي 0.892 و همچنين شامل 24 سوال در زمينه مديريت استعداد با پايايي 0.95 مي باشد. پس از گردآوري داده ها، داده هاي جمع آوري شده از طريق نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون همبستگي پيرسون و رگرسيون خطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. نتايج به دست آمده حاكي از وجود رابطه مثبت و معنادار بين مديريت استعداد و سرمايه فكري مي باشد. همچنين بين ابعاد مديريت استعداد شامل جذب، انتخاب، به كارگيري، توسعه و نگهداري استعداد با سرمايه فكري رابطه مثبت و معناداري به دست آمد.
  21. شناسايي و رتبه بندي مهم ترين عوامل موثر بر انتخاب شريك تجاري در يك ائتلاف استراتژيك با استفاده از تكنيك چند معياره فازي در صنعت خودروسازي
    ساناز روشني 2015
    در گذشته وقتي شركتي نياز به مهارت هايي وراي توانايي هاي خويش داشت، مي توانست با تمليك شركت ديگري كه داراي آن مهارتها، ويژگي ها و دانش فني لازم بود، نياز خود را مرتفع سازد. اما امروزه در محيط پرشتاب كسب و كار، شرايط تغيير كرده است و شكل گيري ائتلاف ها به صورت فزاينده به مثابه يك راهكار استراتژيك در مقابل ادغام به ويژه در سطح كسب و كار معمول شده است. ائتلاف استراتژيك را مي توان هر نوع رابطه اي تعريف كرد كه يك واحد كسب و كار بزرگ با شريك ديگر جهت تحقق نيازهاي حياتي برقرار مي سازد. شركتهايي كه در يك ائتلاف استراتژيك مشاركت دارند براي دستيابي به يك هدف مشترك در مخاطرات و منابع سهيم مي باشند. سازمانها با ايجاد ائتلاف استراتژيك به دنبال راهي براي توسعه نوآوري جديد محصولات و خدمات، تمديد پيشرفت و قوي سازي مزيت رقابتي خود هستند همانطور كه محيط تغيير مي كند و تقاضاي بازار افزايش مي يابد، سازمانها در يك ائتلاف استراتژيك به دنبال راهي براي تطابق با تغييرات محيطي مي باشند. لذا در اين تحقيق عواملي را كه موجب انتخاب شريك تجاري در يك ائتلاف استراتژيك در صنعت خودروسازي مي شود را مورد بررسي قرار مي دهيم و يك مدل از اين عوامل ارائه نموده و اثرات آن را در شكل گيري ائتلاف مي سنجيم و سپس به هر يك از اين عوامل رتبه مي دهيم و اولويت آنها را مشخص مي كنيم. بنابر اين هدف تحقيق حاضر شناسايي و رتبه بندي عوامل موثر بر انتخاب شريك در يك ائتلاف استراتژيك در صنعت خودروسازي براي كسب مزيت رقابتي به منظور رقابت اثربخش با ساير شركتها است. تمامي صنايع در سرتاسر جهان براي كسب منافع بيشتر و دستيابي به تكنولوژي بهتر و بالاتر به سمت ائتلاف استراتژيك پيش مي روند كه در صنايع داخلي و بويژه صنعت خودروسازي اين امر غيرقابل اجتناب مي باشد. در اين پژوهش داده ها از طريق انتشار پرسشنامه بين خبرگان و كارشناسان ايران خودرو تهيهشده است.روش انجام كار جزو روش هاي كمي مي باشد. ابزارهاي مورد استفاده در اين پژوهش پرسش نامه، مطالعات كتابخانه اي و مصاحبه با خبرگان صنعت خودروسازي مي باشد. روش تجزيه و تحليل با استفاده از فنون تحليل آماري و نرم افزار SPSS براي شناسايي و اثرگذاري آنها بر انتخاب شريك تجاري و نيز از روش تاپسيس فازي براي رتبه بندي عوامل و ميزان اهميت آنها از بررسي مستندات و ادبيات تحقيق و مصاحبه با خبرگان و نظرسنجي ا
  22. سنجش سطح آمادگي بيمارستانهاي دولتي شهر همدان براي استقرار سيستم ناب بر اساس مدل بلوشي و همكاران
    هديه مبشري 2015
    امروزه رويكرد ناب كه به طور گسترده اي حوزه بهداشت و درمان را متحول ساخته است، به عنوان يكي از رويكردهاي نوين مديريتي محسوب مي شود كه با نياز به صرف زمان، تلاش ، نيروي انساني، هزينه، فضا، اتلافات و اشتباهات كمتر، منجر به بهبود عملكرد سازمان مي شود. باوجود همه مزايايي كه براي به كارگيري رويكرد ناب برشمرده اند، بسياري از سازمان ها در به كارگيري آن ناموفق بوده اند. يكي از راه هاي جلوگيري از شكست، توجه به آمادگي سازمان براي اجراي رويكردهاي بهبود كيفيت ازجمله رويكرد ناب است. ازاين رو، به دليل اهميتي كه درك عوامل زمينه اي در پياده سازي سيستم ناب و به دنبال آن تأثيري كه بر موفقيت و اثربخشي آن دارد، پژوهش حاضر باهدف سنجش آمادگي بيمارستان هاي دولتي شهر همدان براي استقرار سيستم ناب، صورت گرفته است. بدين منظور، پس از تبيين ادبيات موضوع، بامطالعه مقالات و پژوهشهاي مربوطه، مدلي كه بالوشي و همكاران بر اساس مطالعه مروري و به طور ويژه در حوزه بهداشت و درمان ارائه كرده اند ، انتخاب شد. سپس، فرضيات پژوهش با لحاظ نمودن متغيرهاي مدل مذكور، تدوين شد. لذا، پژوهش از نوع پيمايشي و توصيفي و ازنظر هدف، كاربردي است . جمع آوري اطلاعات براي پاسخگويي به فرضيات پژوهش، طي دو مرحله، با استفاده از پرسشنامه هاي محقق ساخته ، انجام گرفت. جهت گردآوري داده هاي اوليه، در ميان جامعه آماري متشكل از مديران، روسا و سرپرستاران هر يك از بخش هاي بيمارستان ها، با روش نمونه گيري تصادفي ساده ، تعداد 122 پرسشنامه، توزيع شود . در مرحله دو ، تعداد 11 پرسشنامه بين خبرگان، توزيع شد. درنهايت، داده هاي جم آوري شده در مرحله اول، با استفاده از نر افزار اس پي اس اس، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. براي تجزيه وتحليل فرضيات پژوهش، از فن هاي آمار استنباطي ازجمله؛ t تك نمونه اي و آزمون دوجمله اي متناسب با ماهيت پژوهش استفاده شد. در مرحله دو ، به منظور رتبه بندي عوامل مؤثر بر آمادگي كه در مرحله اول موردسنجش قرارگرفته بودند، از رويكرد چند معياره با نر افزار اكسپرت چوويس، استفاده شد .بر اساس نتايج به دست آمده، بيمارستان هاي شهر همدان از بعد حمايت و تعهد رهبري، شناسايي برنامه هاي استراتژي ، شناسايي و حذف اتلافات و سيستم پاداش و ارزيابي عملكرد در سطح مطلوبي قرار دارند و در ميان عوامل آمادگي، شناسايي و حذف اتلافات، از اهميت بيشتري برخو
    Thesis summary

  23. بررسي تاثير تبليغات تجاري بر شكل گيري سليقه ي مصرف كنندگان گوشي تلفن همراه در سطح فروشگاهاي شهر كرمانشاه
    ميثم كاكايي 2015
    پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير تبليغات تجاري بر سليقه مصرف كنندگان گوشي تلفن همراه در سطح مصرف كنندگان گوشي تلفن همراه در سطح شهرستان كرمانشاه انجام شده است.براي گردآوري داده ها و اطلاعات مورد نياز تحقيق از مطالعات كتابخانه اي و پرسش نامه استفاده شده ، جامعه آماري تحقيق، كليه مصرف كنندگان گوشي تلفن همراه در سطح شهرستان كرمانشاه است.كه با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي خوشه-اي از ميان 5 پاساژ عرضه كننده گوشي تلفن همراه در سطح شهرستان كرمانشاه، از ميان هر پاساژ يك فروشگاه به تصادف انتخاب شده و به مشتريان آنها در لحظه خريد گوشي تلفن همراه پرسشنامه تحويل داده شد . جامعه آماري تحقيق نامحدود و اندازه نمونه 374 نفر است. از سه پرسشنامه محقق ساخته تبليغات تجاري، نگرش مصرف كننده و سليقه مصرف كننده كه روايي آن توسط اساتيد و خبرگان دانشگاه مورد تاييد قرار گرفت و داده ها پس از جمع آوري توسط نرم افزار اس پي اس اس مورد تحليل قرار گرفت. نتايج تجزيه و تحليل هاي آماري نشان داد كه بين تبليغات تجاري و ابعاد نگرش مصرف كنندگان گوشي تلفن همراه رابطه مثبت و معني داري وجود دارد و بين ابعاد نگرش مصرف كننده با سليقه مصرف كنندگان گوشي تلفن همراه رابطه مثبت و معنا داري وجود دارد و بين تبليغات تجاري با سليقه مصرف كنندگان رابطه مثبت و معناداري وجود دارد.
    Thesis summary

  24. بررسي اثر تغييرات قيمت نفت، نرخ ارز و قيمت طلا در بازدهي سهام بورس ايران
    محمدعلي احمدي قمي 2014
  25. بررسي اثر تغييرات قيمت نفت، ارز و قيمت طلا در بازدهي سهام بازار بورس ايران
    محمدعلي احمدي قمي 2014
  26. انتخاب پورتفوليوي بهينه براي صندوق هاي سرمايه گذاري مشترك در ايران
    رحيم پور شيخه 2013
  27. انتخاب پورتفوليوي بهينه براي صندوق هاي سرمايه گذاري مشترك در ايران
    رحيم پور شيخه 2013
  28. رابطه بين بيوريتم با عملكرد ورزشي ورزشكاران رشته هاي انفرادي استان همدان
    سجاد مومني 2012