آزمایشگاه مرکزی دانشکده کشاورزی با تکمیل وبسایت آن آماده خدمت رسانی به متقاضیان است

13 Dec 2016
کد خبر : 3827819
تعداد بازدید : 162

آزمایشگاه مرکزی دانشکده کشاورزی به همت مسوولین دانشکده و دانشگاه از آبان ماه 1394 در سایت جدید دانشکده کشاورزی افتتاح شد. فعالیت این آزمایشگاه در دو بخش آزمایشگاه مولکولی و آزمایشگاه تجزیه دستگاهی طراحی شده است.

آزمایشگاه مرکزی دانشکده کشاورزی به همت مسوولین دانشکده و دانشگاه از آبان ماه 1394 در سایت جدید دانشکده کشاورزی افتتاح شد. فعالیت این آزمایشگاه در دو بخش آزمایشگاه مولکولی و آزمایشگاه تجزیه دستگاهی طراحی شده است. در حال حاضر در آزمایشگاه مولکولی انجام آزمایش های PCR (معمولی و گرادیان) جهت تکثیر قطعات ژنی و نیز real time PCR برای اندازه گیری بیان ژن به روش های کمی و کیفی و تشخیص جهش های ژنتیکی انجام می شود. تجهیز آزمایشگاه مولکولی با حمایت مسوولین دانشگاه در حال پیگیری است.

در آزمایشگه تجزیه دستگاهی د حال حاضر اندازه گیری غلضت مواد فرار با دستگاه گازکروماتوگراف انجام می شود. همچنین دستگاه سوکسله برای استخراج و اندازه گیری چربی و دستگاه کلدال برای اندازه گیری نیتروژن و پروتئین خام در حال راه اندازی هستند.

با تکمیل صفحه خانگی (وبسایت) آزمایشگاه مرکزی، متقاضیان داخل و خارج از دانشگاه می توانند جهت اطلاع از امکانات و نحوه خدمت دهی این آزمایشگاه به بخش خدمات الکترونیک وبسایت دانشکده کشاورزی مراجعه نمایند.

آزمایشگاه مرکزی دانشکده کشاورزی