إنّا أعطَیناکَ الکَوثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَر

07 Apr 2015
کد خبر : 3841199
تعداد بازدید : 162

پیام ریاست دانشگاه به مناسبت روز زن و گرامیداشت مقام مادر

پیام ریاست دانشگاه به مناسبت روز زن و گرامیداشت مقام مادر

ضمن صمیمانه ترین شادباش ها به مناسبت فرارسیدن فصل بهار سال«دولت و ملت ، همدلی و هم زبانی» و با آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری و سربلندی و پیروزی تمامی خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، بدینوسیله فرا رسیدن بهار و حیات دوباره طبیعت و مزین شدن این ایام به دو ولادت، یکی سالروز ولادت الگوی بانوان جهان، حضرت زهرای مرضیه (س) و دیگری تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرزند حضرت زهرا(س) حضرت امام خمینی(ره) که هر یک شایسته بزرگداشت ویژه می باشد را از صمیم قلب به همه همکاران محترم دانشگاهی تبریک عرض می نمایم.

حضرت زهرا (س) افضل زنان عالم در تمام قرون و اعصار می باشد و سیره و تعالیم ایشان بهترین الگوی مطلوب زنان است. بانوان این مرز و بوم که در مکتب آن حضرت پرورش یافته اند بلند پروازان قله های رفیع ایمان و معرفت اند و زیباترین شکوفه های درخت انسانیت را تجلی بخشیده و به بار نشاندند. خدای را شاکریم که مقام شامخ زن در جامعه ما از جایگاهی رفیع برخوردار است. انسان های فرهیخته را دامان بزرگ، مادرانی پرورش داده است که نهایت همت خویش را در راستای تربیت فرزندانی صالح با پیروی از اخلاق و فضائل حضرت انسیه حورا به کار گرفته و از هیچ تلاشی فروگذار نبوده اند. فاطمه (س) اسوه ای بی مانند نه فقط برای زنان که برای تمام بشریت است. مسلم است که زنان دوشادوش مردان در نیل به توسعه، پیشرفت و تعالی جوامع نقش آفرینی نموده و بیش از نیمی از توفیق هر جامعه‌ای در سایه مشارکت مؤثر و سازنده‌ زنان آن جامعه رقم می خورد.مایه فخر ومباهات است بر ما که در زمره ی پیروان منشاء زهد و راستی، پارسایی و پرهیزگاری، حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) دخت مکرم رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) باشیم.

اینجانب ضمن تبریک این روز خجسته که به حق روز "زن" نامگذاری شده ، سپاس و شادباش خود را به پاسِ تقدیر از خدمات ارزنده و شایسته‌ بانوان همکار و نیزخانواده گرانقدر و محترم سایر همکارانم و دانشجویان گرامی ابراز داشته، توفیق و شادکامی روزافزون ایشان را از درگاه باری تعالی خواستارم.