ارائه مقالات اساتید دانشگاه بوعلی سینا در کنگره آیت‌الله آقا نجفی

30 Dec 2017
کد خبر : 3816344
تعداد بازدید : 179

اعضای هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا مقالات خود را در کنگره آیت الله آقا نجفی طرح و ارائه کردند.

اعضای هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا مقالات  خود را در کنگره آیت الله آقا نجفی طرح و ارائه کردند. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، صبح روز پنجشنبه 1396/10/07 کنگره بزرگداشت آیت‌الله آقا نجفی همدانی با حضور آقایان دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسؤولین کشوری و استانی و همچنین با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد. 
در این مراسم دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به اهمیت توجه به شخصیت این عالم فرزانه گفت: همه باید در مسیر ارائه الگوهای جامعه بکوشند. وی افزود: در واقع این کار فراهم کردن شرایط تربیت خود و مبتنی بر آموزه های اسلامی است که این شخصیت های بزرگ اعلام الهدی و مصابیح الدجی هستند. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: باید کسانی که مسیر را می شناسند و می توانند در تربیت اسامی جامعه اثر گذار باشند معرفی کنیم. دکتر غلامی ابراز داشت: این نکوداشت ها سرمایه گذاری برای جامعه به ویژه آیندگان است و در این مسیر هر چه قدر بتوانیم تلاش کنیم نزد خداوند مأجور خواهد بود. 
در این کنگره همچنین، دکتر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آقا نجفی همدانی را شخصیتی کم‌‌نظیر معرفی کرد و گفت: ایشان اجازه‌ های اجتهاد از بزرگانی همچون آیت‌الله نائینی و آیت‌الله غروی اصفهانی داشت و واژه‌هایی که در این اجتهادنامه ‌ها به کار رفته قابل توجه است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مردمی بودن را یکی از ویژگی‌های ایشان برشمرد و ابراز داشت: این عالم بزرگ تا آخر حیات در کنار این مردم زندگی کرد و هیچ‌گاه از مردم فاصله نگرفت. وی با بیان اینکه آقانجفی خود را مرید امام خمینی(ره) می‌دانست، بیان داشت: ایشان واقعا مرید امام بود و با همین نگاه، مرید مسیر و آرمان‌های امام باقی ماند.
شایان ذکر است در این کنگره،  آقایان حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجیلویی، دکتر عروتی موفق، دکتر ترکمانی، دکتر هراتی و دکتر سیاوشی و خانم دکتر ندری ابیانه اعضای هیات علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا مقاله های خود را ارائه و موضوع مطرح شده توسط ایشان مورد اقبال حاضرین واقع شد. 
در این مراسم همچنین از یک جلد روان ‌سازی شده "تفسیر انوار درخشان"، جلد اول از مجموعه 6 جلدی "درخشان پرتویی از اصول کافی"، یک بخش از "تقریرات درس خارج اصول آیت‌الله نائینی" شامل 300 صفحه، کتاب "آیینه وصف جمال" اشاره‌ ای به زندگی ‌نامه این عالم بزرگ و "مستوره درخشان" شامل 10 جلد کلمات ناب قرآنی تفسیر انوار درخشان و "مجموعه مقالات" ایشان رونمایی شد.  
گفتنی است، در این کنگره، پیام آیت‌الله نوری همدانی نیز قرائت شد.