ارتباط صنعت با دانشگاه در بوتۀ نقد و نظر

15 Feb 2016
کد خبر : 3833744
تعداد بازدید : 263

همایش "تعیین محورهای تحقیقات کاربردی در ارتباط صنعت و دانشگاه" با حضور دانشگاهیان و صاحبان صنعت در دانشگاه بوعلی­سینا برگزار شد.

همایش "تعیین محورهای تحقیقات کاربردی در ارتباط صنعت و دانشگاه" با حضور دانشگاهیان و صاحبان صنعت در دانشگاه بوعلی­سینا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، همایش یک روزه "تعیین محورهای تحقیقات کاربردی در ارتباط صنعت و دانشگاه" با حضور دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه بوعلی­سینا مهندس رضا قیاسی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی استانداری همدان، اعضای هیأت رئیسه، مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی­سینا و هم­چنین مدیران و کارشناسان حوزۀ صنعت و معدن استان همدان و صاحبان صنایع، در سالن همایش دانشکدۀ فنی و مهندسی دانشگاه بوعلی­سینا برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این همایش مهندس رضا قیاسی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی استانداری همدان، ضمن تبریک ایام و تقدیر از برگزارکنندگان گفت: راه سختی را پیش گرفته­ایم، چون انقلاب ما اساساً مبارزه با استکبار و ظلم بوده و دشمن نیز قصد خاموش کردن چراغ انقلاب را داشته و دارد، اما به کمک خداوند و مدد او آنها نتوانسته­اند به هدف شوم خود دست پیدا کنند. وی با اشاره به مسیر پرتلاطم پیش­رو افزود: در حال حاضر کشورهای دنیا به توانایی و جایگاه ایران پی برده­اند و نمی­توانند آن را نادیده بگیرند، این در حالی است که کشور ما در مسائل منطقه به صورت مستقیم و غیرمستقیم تأثیرگذار می­باشد. قیاسی با تاکید بر ادامۀ حرکت بر پایۀ خرد جمعی خاطرنشان کرد: ما در کشور باید از تمام پتانسیل موجود خود بهره بگیریم که در این راستا اقتصاد مقاومتی به عنوان سلاح ایمن سازی محسوب می­شود و نباید از این ظرفیت چشم پوشید. معاون استاندار همدان برنامه­ریزی دشمنان را، در جهت تضعیف کشور دانست و افزود: کشور ما را علاوه بر تکانه­های سیاسی، تکانه­های طبیعی نیز تهدید می­کنند، که نباید هیچ­کدام این­ها موجب کندی حرکت ما شود.

در جریان این همایش، علاوه بر مسائل و مشکلات طرح شده از جانب مسئولین و صاحب نظران در مراسم افتتاحیه، اعضای شرکت کننده در میزگردهای تخصصی در حوزه­های مختلف صنعتی و علمی به نقد و بررسی عوامل تأثیرگذار بر ارتباط صنعت و دانشگاه و هم­چنین تعیین محورهای تحقیقات کاربردی در این حوزه پرداختند. ­