ارتقای چهار رتبه ای شاخص آموزشی دانشگاه بوعلی سینای همدان

24 Oct 2017
کد خبر : 3819224
تعداد بازدید : 192

گفت و گوی دکتر افخمی معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با خبرنگار ایرنا

گفت و گوی دکتر افخمی معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با خبرنگار ایرنا

 

دکتر عباس افخمی عقداء روز سه شنبه(2/8/96) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: آموزش به عنوان رکن اساسی در سال های اخیر در دانشگاه بوعلی سینا به جد مورد توجه قرار گرفته است و اهم فعالیت های حوزه آموزشی دانشگاه در 2 بخش سخت افزاری و نرم افزاری با حمایت های جدی دکتر غلامی به عنوان ریاست این دانشگاه به نتیجه رسیده است.

این پژوهشگر برتر کشورهای جهان اسلام، ادامه داد: پرونده های آموزشی دانشجویان این دانشگاه در سال های 93 تاکنون به روز رسانی و دانشجویان دارای مشکلات آموزشی تعیین تکلیف شدند؛ همچنین تشکیل کامل کلاس های درس براساس تقویم آموزشی مصوب و پوشش کامل سرفصل های مصوب دروس، رویکردهای اصلی این دانشگاه را تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: در سه سال اخیر ارزیابی مستمر دانشجویان در آزمون های میان ترم و پایان ترم، ایجاد مشوق برای اساتید در اجرای این برنامه و آموزش مستمر کارشناسان در دستور کار معاونت آموزشی قرار گرفت و در راستای تشکیل به موقع کلاس ها و حضور دانشجویان در کلاس های درس راهکارهای قانونی ایجاد شد.
***حرکت هدفمند در جهت ارتقای کیفی پایان نامه ها و رساله های دانشجویی

استاد تمام دانشگاه بوعلی سینا همدان، برگزاری کارگاه های مستمر مهارت افزایی و دانش افزایی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه، تعویض نرم افزار سما و جایگزینی نرم افزار توانمند و به روز گلستان و حرکت هدفمند در جهت ارتقای کیفی پایان نامه ها و رساله های دانشجویی را از دیگر اقدامات انجام شده در معاونت آموزشی دانشگاه بوعلی سینا در سه سال اخیر عنوان کرد.

***اجرای طرح آمایش آموزش عالی در استان همدان

دکتر افخمی عقداء ادامه داد: با توجه ویژه دکتر غلامی ریاست دانشگاه به ارتقای کیفیت آموزشی و بهبود سطح کیفی آموزش ها، دوره شبانه برای مقطع کارشناسی در این دانشگاه حذف و طرح آمایش آموزش عالی استان اجرا شد.

نام دکتر افخمی عقداء که در میان دانشمندان برجسته ایرانی در میان یک درصد دانشمندان برتر جهان به چشم می خورد، اظهار کرد: تدوین سند راهبرد دانشگاه بوعلی سینا در افق 1404، تدوین برنامه اجرایی سند راهبرد دانشگاه در افق 1404، گسترش ارتباط بین المللی و بین دانشگاهی با تاکید بر دانشگاه های جهان اسلام و جذب و پذیرش دانشجویان خارجی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، از دیگر اقدامات موثری است که با حمایت جدی دکتر غلامی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در این دانشگاه اجرا شده است.

وی گسترش زمینه استفاده از فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری در داخل و خارج از کشور، راه اندازی دفتر مدیریت برنامه ریزی آموزشی، تشکیل شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه و دانشکده ها، راه اندازی کمیته ارزیابی درونی در دانشگاه، راه اندازی پیش خوان خدمت و نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) دانش آموختگان و راه اندازی دفتر گروه آموزش های مجازی و نوبت دوم را از دیگر اقدامات اساسی انجام شده در سه سال اخیر در این دانشگاه برشمرد.