ازدواج، عمل به سنت الهی و پیامبر اکرم است

03 Feb 2017
کد خبر : 3826304
تعداد بازدید : 272

دکتر غلامی در جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا: ازدواج و عمل به سنت الهی و پیامبر اکرم (ص) اثرات بسزایی را در زندگی دارد که قابل وصف نیست.

دکتر غلامی در جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا: ازدواج و عمل به سنت الهی و پیامبر اکرم (ص) اثرات بسزایی را در زندگی دارد که قابل وصف نیست.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، 135زوج دانشجو از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا، صبح روز پنجشنبه 1395/11/14 با حضور در کارگاه های " مهارت های زندگی مشترک و آموزش خانواده" با حضور کارشناسان از اساتید گرانقدر دانشگاه حاضر شدند و پس از ادای فریضه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه و صرف نهار، در جشن ازدواج دانشجویی با حضور ریاست و اعضای محترم هیأت رئیسه دانشگاه در سالن شهید چمران، همزمان با ولادت باسعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها، شرکت کردند.

در این مراسم دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و ولادت باسعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: امر ازدواج هرچقدر زودتر اتفاق بیفتد، برای جوانان بهتر است و نتایج زیباتری را به دنبال دارد. وی افزود: ازدواج و عمل به سنت الهی و پیامبر اکرم (ص) اثرات بسزایی را در زندگی دارد که قابل وصف نیست. دکتر غلامی خاطرنشان کرد: مقدمات ازدواج را باید به طور ساده ای فراهم کرد و از پرداختن به تجملات و مخارج غیر واجب که راه ازدواج را سخت می کند باید پرهیز کرد. وی در پایان گفت: برای شما زوج های جوان و مؤمن که با سادگی و صفا زندگی خود را آغاز کرده اید، آرزوی بهروزی و سلامتی داریم و به تحقق دعای پدر و مادرهایتان در حق شما عزیزان در راه موفقیت امیدواریم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی رستمی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شریف، پس از تبریک ایام و نیز تبریک این وصلت خجسته و مبارک به زوج های دانشجوی حاضر در سالن گفت: این ازدواج، ازدواج با برکتی است که به یمن ‌ولادت دخت گرامی امیر المؤمنین علی (ع)، حضرت زینب (س)، و با تأسی از ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بنای محکمی ‌را در زندگی می نهید. وی افزود: ازدواج نصف دیگر دین را کامل می کند، به تعبیر دیگر، دین فرد را محافظت می کند و این از برکات ازدواج ‌است. دکتر رستمی اظهار کرد: ازدواج در ابتدا لعاب هایی دارد که به مرور زمان، این رنگ ها جای خود را به حقایق زندگی می دهند و بعد از این زندگی زوجین به  ثبات و کمال می رسد. وی با اشاره به خطبه متقین امام علی(ع) در نهج البلاغه خاطرنشان کرد: متقین کسانی هستند که چشم خود را از حرام حفظ کنند، که این موضوع بسیار مهمی است. رستمی اضافه کرد: مردی اگر‌ به تعدد نگاه به نامحرم عادت کند، ممکن است با  مشکلات عدیده ای در مواجهه با همسر خود روبرو شود. وی در پایان به نقش تعیین کننده و حساس زنان در زندگی اشاره کرد.

لازم به ذکر است نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به هرکدام از زوج های دانشجو یک سفر سه روزه مشهد مقدس به عنوان هدیه اعطا کرده است و ریاست محترم دانشگاه بوعلی سینا نیز کمک هزینه ایاب و ذهاب این سفر معنوی را تقبل کرده اند.

اعزام به این سفر معنوی به صورت متمرکز در پایان بهمن ماه توسط نهاد رهبری دانشگاه انجام می گیرد و در تاریخ های دیگر نیز در سایت ازدواج دانشجویی قابل رؤیت و ثبت نام می باشد.