استاد حقوق دانشگاه بوعلی سینا اولین ایرانی حاضر در اجلاس سالانه کمیسیون حقوق بین الملل سازمان ملل متحد

13 Apr 2014
کد خبر : 3846959
تعداد بازدید : 184

جناب آقای دکتر ستار عزیزی عضو هیأت علمی و مدیر گروه حقوق دانشگاه بوعلی سینا طی دعوت نامه ای به پنجاهمین اجلاس سالانه کمیسیون حقوق بین الملل دعوت شده اند

جناب آقای دکتر ستار عزیزی عضو هیأت علمی و مدیر گروه حقوق دانشگاه بوعلی سینا طی دعوت نامه ای به پنجاهمین اجلاس سالانه کمیسیون حقوق بین الملل دعوت شده اند، و این اولین باراست که یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه های ایران، جهت حضور دراین اجلاس پذیرفته می شود.
لازم به ذکر است که سازمان ملل متحد از سال 1965 در مقر اروپایی خود در شهر ؤنو سویس، هر سال همزمان با تشکیل اجلاس کمیسیون حقوق بین الملل (ilc) 24 نفر را جهت حضور در اجلاس کمیسیون و آشنایی مستقیم با فعالیت ها و ارائه بحث و گزارش در اجلاس کمیسیون دعوت می نماید. افراد مدعو باید داری تحصیلات عالی حقوق بین الملل از جمله اساتید جوان حقوق بین الملل بوده و حداقل از دو نفر از متخصصان برجسته حقوق بین الملل که عضو کمیسیون حقوق بین الملل و یا دیوان بین المللی دادگستری لاهه بوده باشند، توصیه نامه ای دال بر تایید شایستگی آنها ارائه داده باشند. کمیته ای متشکل از مقامات عالی سازمان ملل و اساتید برجسته حقوق بین الملل، از میان صدها تقاضای شرکت از واجد شرایط در این اجلاس از سراسر جهان، تنها تعداد 24 نفر را انتخاب می نمایند.
 اجلاس امسال از 15 تیرماه تا سوم مردادماه در شهر ژنو برگزار می گردد.
دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه این انتخاب شایسته را که نشان از تخصص و توانمندی های ارزشمند جناب آقای دکتر ستار عزیزی دارد،به ایشان و جامعه دانشگاهی تبریک عرض نموده، برای این استاد ارجمند آرزوی موفقیت روزافزون می نماید.