افتتاح اداره امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه بوعلی سینا

22 May 2017
کد خبر : 3823964
تعداد بازدید : 193

با حضور دکتر علیزاده، اداره امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه بوعلی سینا افتتاح و راه اندازی شد.

با حضور دکتر علیزاده، اداره امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه بوعلی سینا افتتاح  و راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بوعلی سینا ظهر روز سه شنبه 1396/2/26 با حضور دکتر غلامی ریاست محترم دانشگاه، دکتر علیزاده مدیر کل محترم امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای محترم هیأت رئیسه دانشگاه، اداره امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه بوعلی سینا افتتاح  و راه اندازی شد.

در این مراسم دکتر غلامی ریاست محترم دانشگاه ضمن خیرمقدم و تبریک این ایام گفت: قطعاً اقداماتی که تاکنون انجام شده است در جهت تحقق سیاست­های کلی وزارت علوم است، که البته در حوزه سیاست خارجی و تعاملات علمی بین­­ المللی دانشگاه بوعلی ­سینا در راستای راهبرد خود و در جهت سیاست­ های ملی حرکت کرده است، که اقدامات صورت گرفته در جهت راه ­اندازی دانشگاه D8 و جذب دانشجویان غیرایرانی از اهم همین فعالیت ها است. وی افزود: در همین راستا راه ­اندازی مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در دستور کار بوده و انجام پذیرفته و در 2 سال گذشته در بحث پذیرش دانشجوی خارجی و برنامه ­ریزی­ های صورت گرفته پیشرفت خوبی داشته ایم، که امیدواریم در آینده هم سرعت مناسبی را داشته باشد. دکتر غلامی خاطرنشان کرد: در بحث کشورهای اسلامی نقاط ارتباط بین کشورها باید تقویت شود و دانشجویان علاقه ­مند به تحصیل در کشورهای عضو بتوانند با سهولت بیشتری در مقاطع تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل دهند.

در این مراسم هم چنین دکتر علیزاده مدیر کل محترم امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همدان از دیرباز ید طولایی در امر تعاملات بین­المللی داشته است، که در حال حاضر نیز این موضوع در شرایط خوبی قرار دارد. وی افزود: با توجه به سند چشم­ انداز و برنامه ششم تأکیدات بسیاری شده است تا به سمت جذب تعاملات علمی بین ­المللی حرکت کنیم. مدیر کل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم اظهار کرد: در این جهت آموزش عالی ایران به سمت توسعه کیفی حرکت می­کند که باید مدیریت شود تا توفیقات لازم حاصل شود، که در این راستا باید گفت در کشور یک برنامه آموزش عالی علمی و فراملی تدوین شود تا بصورت مدون بشود به اهداف عالی این امر نایل بشویم. وی بیان کرد: خدمات امور کنسولی در امور مربوط به دانشجویان و اتباع خارجی وارد خواهد شد و این مسائل را برای این دسته از دانشجویان تسهیل می­کند. دکتر علیزاده افزود: دفتر امور کنسولی در همدان هفتمین دفتر در استان­ها است، که تفویض به استان­ها در امور کنسولی، تسهیل امور دانشجویان شاغل به تحصیل و نیز جذب دانشجویان به دنبال داشته و هم چنین مکاتبات جاری در این حوزه به طور مستقیم در این دفاتر انجام می­گیرد. مدیر کل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم در ادامه حضور تأثیرگذار دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه بوعلی سینا در جلسات پیگیری امور بین المللی آموزش عالی را از نقاط قوت این دانشگاه یاد کرده و افزود: پیش بینی می شود که دانشگاه بوعلی سینا همچون گذشته با شیبی تند به سمت پیشرفت های علمی بین المللی حرکت کند.

دکتر یوسف آرام، مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه نیز، گزارشی از روند پیگیری راه اندازی اداره کنسولی در دانشگاه بوعلی سینا  ارائه دادند و افتتاح این اداره در دانشگاه را زمینه بسیار مناسبی برای تسهیل در ارائه تمام خدمات کنسولی از جمله صدور پاسپورت و روادید تحصیلی، صدور اقامت، تمدید اقامت، مهاجرت، تمدید اعتبار پاسپورت، صدور ویزای تحصیلی، و موارد مشابه دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی مسؤول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا نیز در این برنامه با بیان این که علم، اقتدار آور است، پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه های کشور را سرمایۀ بزرگی برای کشور و نظام آموزش عالی دانستند. ایشان ارتقای فضای علمی را ضرورتی انکار ناپذیر توصیف کردند و بر افزایش سهم  دانشگاه در تولیدات علمی تأکید نمودند. وی همچنین، پذیرش دانشجویان غیرایرانی را فرصت مغتنمی برای انتقال فرهنگ ناب ایرانی اسلامی دانستند.