اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ – خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ- اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ- الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

30 Apr 2015
کد خبر : 3840584
تعداد بازدید : 197

پیام تبریک ریاست دانشگاه به مناسبت گرامی داشت روز معلم و هفته آموزش

پیام تبریک ریاست دانشگاه به مناسبت گرامی داشت روز معلم و هفته آموزش 

خدای را شاکریم که ضمیر نانوشته­ی بندگانش را مورد موهبت خویش قرار داد و شمه­ای از خزانه علم بی­منتهای خود را در نهاد آن به ودیعه گذاشت و زکات این ودیعه را اشاعه و ترویج آن دانست. دوازدهم اردیبهشت ماه بزرگداشت یاد و خاطره شهید استاد مطهری و روز گرامیداشت مقام علم و تکریم استاد و هفته آموزش را به تمامی استادان گرانقدر و اعضای محترم هیات علمی دانشگاه تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

در مقام تکریم و تعظیم منزلت اساتید روشن ضمیر، این معماران گلستان علم و معرفت و دانشوران زیبااندیش، همین بس که در آستان حضرت علیم جایگاهی رفیع و کسوتی منیع یافته­اند. بی­تردید شوکت، حشمت، عظمت  و قدرت میهن اسلامی منبعث از تلاش­های سترگ اساتید و معلمانی است که فروغ شمع فروزان­شان، نور اندیشه­ را در باغ وجود آینده­سازان عرصه­های دانش و بینش همواره روشن خواهد نمود. دغدغه معلمان همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد. شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شأن خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد همانند استاد شهید مطهری که با شهادت و نثار خون خود مقام عبادت عملی و علمی خود را کامل نمود.

ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد فرزانه علامه شهید مرتضی مطهری، روز معلم و هفته آموزش را به تمامی اساتید گرانقدر و اعضای هیات علمی فرهیخته دانشگاه تبریک و تهنیت عرض نموده و امید است با عنایت خداوند منان در سال«دولت و ملت ، همدلی و هم زبانی» در پرتو تعهد و تلاش های دلسوزانه شما استادان ارجمند، با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در جهت نیل به اهداف نظام مقدس ایران اسلامی گام برداشته و با اجرای برنامه ها و سیاست های وزارت متبوع شاهد رشد و تعالی دانشگاه و ارتقاء به جایگاههای بالاتر در عرصه های مختلف علمی، آموزشی ، پژوهشی، باشیم .