اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ – خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ- اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ- الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

25 Apr 2016
کد خبر : 3833114
تعداد بازدید : 196

پیام تبریک ریاست دانشگاه به مناسبت گرامی داشت روز معلم و هفته آموزش

پیام تبریک ریاست دانشگاه به مناسبت گرامی داشت روز معلم و هفته آموزش

خدای را شاکریم که ضمیر نانوشته ­ی بندگانش را مورد موهبت خویش قرار داد و شمه­ ای از خزانه علم بی­ منتهای خود را در نهاد آن به ودیعه گذاشت و زکات این ودیعه را اشاعه و ترویج آن دانست. دوازدهم اردیبهشت ماه بزرگداشت یاد و خاطره شهید استاد مطهری و روز گرامیداشت مقام علم و تکریم استاد و هفته آموزش را به تمامی استادان گرانقدر و اعضای محترم هیات علمی دانشگاه تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق ، هنر و توانمندی است. معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است:

اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: ۱ـ ۵)

در این آیات خداوند، خود را «معلم» می خواند و جالب این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است. مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قراردارد. خداوند انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش داد که این از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد. از این رو می توان گفت که هنر شگفت معلمی از آن خداوند عالم است.

ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد فرزانه علامه شهید مرتضی مطهری، روز معلم و هفته آموزش را به تمامی اساتید گرانقدر و اعضای هیات علمی فرهیخته دانشگاه تبریک و تهنیت عرض نموده و امید است با عنایت خداوند منان و توفیق روزافزون در سال«اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل» در پرتو تعهد و تلاش های دلسوزانه شما استادان ارجمند، با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در جهت نیل به اهداف نظام مقدس ایران اسلامی گام برداشته و با اجرای برنامه ها و سیاست های وزارت متبوع شاهد رشد و تعالی دانشگاه و ارتقاء به جایگاه های بالاتر در عرصه های مختلف علمی، آموزشی ، پژوهشی، باشیم .