المپیاد بین المللی ریاضی، شیمی و آمار در دانشگاه بوعلی سینا در حال برگزاری است .

16 Aug 2015
کد خبر : 3838454
تعداد بازدید : 188

شانزدهمین المپیاد بین المللی ریاضی، هشتمین المپیاد بین المللی شیمی و دومین المپیاد بین المللی آمار با حضور هشت کشور آسیایی در دانشگاه بوعلی سینا آغاز به کار کرد.

شانزدهمین المپیاد بین المللی ریاضی، هشتمین المپیاد بین المللی شیمی و دومین المپیاد بین المللی آمار با حضور هشت کشور آسیایی در دانشگاه بوعلی سینا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بوعلی سینا و به نقل از دکتر بهروز کاوئی رئیس مرکز المپیاد و امور آزمونهای بین المللی سازمان سنجش و آموزش کشور شانزدهمین المپیاد بین المللی ریاضی، هشتمین المپیاد بین المللی شیمی و دومین المپیاد بین المللی آمار با حضور حدود هفتاد شرکت کننده از کشورهای ایران، روسیه، تاتارستان، هند، عراق، ترکمنستان، عمان و سریلانکا در صبح روز یکشنبه 25/5/94  در دانشگاه بوعلی سینا آغاز به کار کرد.

از مجموع شرکت کنندگان در این دوره از المپیاد 17 نفر از کشور ایران و 51 نفر از 7 کشور دیگر حضور دارند. این المپیاد آزمونهای علمی خود را در 25 و 26 مرداد ماه 1394، تصحیح اوراق المپیاد را در روز سه شنبه 27 مرداد ماه 1394 و در نهایت در روز چهار شنبه 28 مرداد ماه 1394 اختتامیه و اعلام نتایج المپیاد را در دستور کار خود دارد.

دکتر بهروز کاوئی در ادامه افزود: این المپیاد منشأ ایرانی داشته و سازمان سنجش و آموزش کشور برگزاز کننده آن می باشد. وی علاوه بر تشکر و قدردانی از مسئولین دانشگاه بوعلی سینا به خاطر همکاری های صمیمانه در برگزاری این دوره از المپیاد بین المللی گفت : علت انتخاب همدان و دانشگاه بوعلی سینا برای برگزاری این دوره از المپیاد وجهه ی تاریخی و سابقه ی علمی این شهر و همچنین جایگاه علمی و فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا در بین دانشگاه های کشور و جهان بوده است.