امام رضا(ع) اولین معرف حضرت ولی عصر(عج)

13 Dec 2016
کد خبر : 3827699
تعداد بازدید : 212

آیت ا... طه محمدی در اختتامیه جشنواره خورشید طوس: اولین کسی که بنای احترام ظاهری را برای امام زمان(عج) در جهان تشیع گذاشت امام رضا(ع) بود.

آیت ا... طه محمدی در اختتامیه جشنواره خورشید طوس: اولین کسی که بنای احترام ظاهری را برای امام زمان(عج) در جهان تشیع گذاشت امام رضا(ع) بود.

به گزار ش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، حضرت آیت ا... غیاث الدین طه محمدی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، در مراسم اختتامیه جشنواره ملی خورشید طوس در دانشگاه بوعلی سینا، با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) گفت: اولین کسی که بنای احترام ظاهری را برای امام زمان(عج) در جهان تشیع گذاشت امام رضا(ع) بود به طوری که دعبل خزائی شاعر معروف اهل بیت(ع) وقتی به آن ابیات خاص حضرت ولی عصر رسید، امام رضا(ع) دست هایشان را به نشانه احترام بر سر مبارک نهادند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: شاد کردن دل مؤمنین عبادت است و معصومین علیهم السلام به خصوص امام رئوف ما در مشهد الرضا نمونه بی نظیر این کرامت و عبادت را به نمایش گذاشته اند. نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هرگاه به خانه بزرگی می روید، با همت بلند خود خواسته های متعالی را با ایشان مطرح کنید، حال آنکه آن بزرگ، یکی از خاندان کریمه معصومین علیهم السلام باشد. نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: از تقلید کورکورانه و بی بصیرت پرهیز کنید و هم چنان که از نور وجود حضرات معصومین (ع) بهره مند می شوید، بلند همت باشید تا ایشان نیز با کرامت خود شما را سیراب کنند.