امضاء تفاهم نامه بین وزارت کشور و دانشگاه بوعلی سینا

17 Oct 2016
کد خبر : 3829724
تعداد بازدید : 205

به منظور فراهم آوردن زمینه مساعد تعامل بین مراکز علمی و دستگاه های اجرایی، تفاهم نامه همکاری بین وزارت کشور و دانشگاه بوعلی سینا امضاء شد

به منظور فراهم آوردن زمینه مساعد تعامل بین مراکز علمی و دستگاه های اجرایی، تفاهم نامه همکاری بین وزارت کشور و دانشگاه بوعلی سینا امضاء شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، صبح روز یکشنبه مورخه 1395/7/25 در جلسه ای با حضور دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه بوعلی سینا و دکتر اصغر افتخاری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور، به منظور فراهم آوردن زمینه مساعد برای تعامل سازنده بین مراکز علمی و دستگاه های اجرایی، پس از معرفی و تبیین مواضع طرفین و هم چنین بحث و تبادل نظر پیرامون زمینه های همکاری موجود، تفاهم نامه همکاری بین وزارت کشور و دانشگاه بوعلی سینا به امضاء رئیس دانشگاه بوعلی سینا و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور رسید.

در این جلسه دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه بوعلی سینا، ضمن معرفی و ذکر تاریخچه فعالیت این دانشگاه، مأموریت های علمی و منطقه ای را از وظایف دانشگاه برشمرده و افزود: حرکت به سوی بین المللی شدن و نیل به استاندارد های آن از اهداف پیش روی ما بوده و تمام تلاش خود را در جهت تحقق این موضوع به کار گرفته ایم. وی خاطرنشان کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه یکی از نیازهای اصلی جامعه می باشد که باید با هماهنگی با نهادهای دولتی و خصوصی به مرحله اجرا برسد. رئیس دانشگاه بوعلی سینا هم چنین به رتبه های ممتاز این دانشگاه در شاخص های مختلف ارزیابی اشاره کرده و اظهار کرد: دانشگاه بوعلی سینا پتانسیل و ظرفیت مناسبی را برای تعامل با صنعت و جامعه و نیز دستگاه های اجرایی دارد و تا بحال نیز نمونه هایی از این همکاری ها را به سرانجام رسانده است.

دکتر اصغر افتخاری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور نیز در این جلسه پس از توضیح مختصری از شرح وظایف این مرکز، گفت: هدف مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور همکاری و تعامل با دانشگاه ها در جهت مدیریت مطالعات اجتماعی درباره نیازهای جامعه است. وی افزود: دانشگاه ها نیز در موضوعات مختلف تقسیم بندی شده و هرکدام یکی از این مسائل را عهده دار شده است. دکتر افتخاری خاطرنشان کرد: جهت تسهیل در امور و رفع موانع پیش روی اساتید و محققان، در تعامل با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت اخذ مصوبات لازم هستیم.

طرفین براساس مفاد این تفاهم نامه، جهت تربیت نیروی متخصص در قالب برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی، توسعه و تبادل دستاوردها و نتایج تحقیقات و مطالعات انجام شده در راستای ارتقای فعالیت های آموزشی و پژوهشی، همکاری در راستای جهت دهی و حمایت از طرح های تحقیقاتی اساتید و محققان دانشگاه، برگزاری همایش های علمی، دورهای آموزشی و کارگاه های دانش افزایی به منظور شناخت آسیب ها و راهکارها در عرصه های داخلی و بین المللی همکاری در حمایت مالی از پایان نامه های مقاطع تحصیلات تکمیلی در حوزه های مورد علاقه طرفین و مواردی از این دست به تفاهم رسیدند.

لازم به ذکر است این تفاهم نامه به مدت 3 سال منعقد گردیده و در صورت تمایل طرفین قابل تمدید می باشد.