امضای تفاهم نامة همکاری متقابل میان دو دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه اینونو ترکیه

05 Jun 2016
کد خبر : 3832154
تعداد بازدید : 181

در پی دعوت رسمی دانشگاه اینونو ترکیه از ریاست دانشگاه بوعلی­ سینا و بازدید رئیس و برخی مسؤولان این دانشگاه از دانشگاه اینونو، تفاهم ­نامة همکاری متقابل میان دو دانشگاه به امضای مشترک رسید.

در پی سفر هیأتی از دانشگاه اینونو در استان مالاتیای ترکیه به دانشگاه بوعلی ­سینا برای تمهید زمینه­ های همکاری بین دو دانشگاه در زمینة تبادل استاد و دانشجو و بررسی سایر همکاری­ های علمی- پژوهشی، هیأتی از دانشگاه بوعلی­ سینا با حضور در دانشگاه اینونو و بازدید از امکانات، تجهیزات آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه اینونو، طی جلساتی با ریاست و هیأت رئیسة آن دانشگاه پیرامون ظرفیت­ها، توانمندی­های علمی - تحقیقاتی و سایر زمینه­های عملی همکاری­های علمی-آموزشی دو دانشگاه به بحث وتبادل نظر پرداختند و در راستای تحقق خواسته های متقابل به عنوان چارچوبی برای همکاری در تمامی زمینه­ های علمی و تحقیقاتی، تفاهم­ نامه‌ ای درچهارده بند به امضای دکتر منصور غلامی رئیس دانشگاه بوعلی­سینا و دکتر جلیل چلیک رئیس دانشگاه اینونو رسید. تبادل دانشجو و استاد، انجام پژوهش‌های مشترک و ایجاد فرصت‌ها و امکانات مناسب و همچنین تنظیم مجموعه­ای از موضوعات و زمین ه‌های همکاری که دو طرف خواهان آن می­باشند، از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است. رونق بخشی و ایجاد زمینه‌های مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی، تبادل دانشجو در طول دورة تحصیل و یا به منظور تحقیق، تبادل دعوت­ نامه برای استادان دو دانشگاه به منظور شرکت در کنفرانس‌ها و سمینار‌ها، تلاش برای تبادل اطلاعات در همه زمینه‌های مورد علاقه دوطرف، مبادله استاد و پژوهشگر به منظور مطالعه و پژوهش و تبادل موضوعات و منابع دانشگاهی به منظور بهره­برداری متقابل از دیگر مفاد این تفاهم­ نامه است. مفاد این تفاهم ­نامه از تاریخ امضای دو طرف قابلیت اجرا دارد و تا چهار سال معتبر است و پس از این مدت نیز قابل تمدید خواهد بود.

تبادل علمی "مولوی­ شناسی"

در اجرای بخشی از این تفاهم ­نامه، در خصوص همکاری­های فیمابین دو دانشگاه در زمینة تبادل علمی "مولوی ­شناسی"، موافقت­نامه ­ای به امضای مشترک رؤسای دانشگاه بوعلی­سینا و اینونو رسید. بر اساس این موافقت ­نامه، مقرر گردیده است طی دوره­های سه ماهه، دو نفر از اساتید هر یک از دو دانشگاه برای تدریس به عنوان استاد مدعو تعیین، معرفی و اعزام گردند. همچنین، مقرر گردیده است طی دورة شش ماهه، در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، تعداد شش نفر دانشجو(در هر مقطع دو نفر) به عنوان دانشجوی میهمان تعیین، معرفی و اعزام گردند.