انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری عضو می پذیرد.

14 Apr 2017
کد خبر : 3825389
تعداد بازدید : 223

به منظور گسترش و ارتقای اخلاق در علوم و فناوری، توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به ارزش­های اخلاقی و امور آموزش و پژوهش در زمینه­های اخلاق حرفه ای، اخلاق ...

به منظور گسترش و ارتقای اخلاق در علوم و فناوری، توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به ارزش­های اخلاقی و امور آموزش و پژوهش در زمینه­ های اخلاق حرفه ای، اخلاق در پژوهش، اخلاق در آموزش، اخلاق در زمینه­ های تخصصی، اخلاق در زمینه ­های نو، اخلاق و اجتماع و نیز گسترش ارتباطات و مبادلات فکری، علمی و فرهنگی میان دانشمندان، فنّاوران، فلاسفه و عالمان دینی و انجام مطالعه و بهره­ گیری از آموزه­ های اسلامی و فرهنگ ملی در جهت تحقق اهداف فوق، انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری در سال 1383 توسط جمعی از فرهیختگان کشور تأسیس گردید و پس از طی مراحل اداری در تاریخ 19/12/1383 با شماره 68141/32 در اداره ثبت شرکت­ها و ﻣﺅسسات غیرتجاری به ثبت رسید.

این انجمن مؤسس ه­ای غیرانتفاعی است که با مجوز معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را برای مدت نامحدود آغاز کرده است و در حال حاضر تعداد زیادی از اساتید و دانشجویان کشور عضو این انجمن هستند. عمده فعالیت­ های این انجمن شامل برگزاری نشست­ ها  و سمینارهای مرتبط با اخلاق در سطح ملی و منطقه­ ای، چاپ فصلنامه علمی ـ پژوهشی «اخلاق در علوم و فناوری» (به دو زبان فارسی و انگلیسی)، ایجاد پایگاه اینترنتی (www.iranethics.ir) و تشکیل کمیته­ های تخصصی، اصول اخلاقی و... است.

محل اصلی فعالیت انجمن اخلاق در علوم و فناوری، تهران است و در زمستان 1390 بر اساس مصوبه هیأت مدیره انجمن تنها شعبه استانی این انجمن در همدان تأسیس گردید و جناب آقای دکتر منصور غلامی به عنوان رئیس شعبه­ ی همدان این انجمن انتخاب گردیدند.

پس از تأسیس شعبه این انجمن در همدان تعداد قابل­ توجهی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ­های استان به عضویت انجمن اخلاق در علوم و فناوری درآمد­ند و این انجمن با دعوت از استادان و فرهیختگان کشور در هر سال تعدادی نشست علمی و تخصصی و سخنرانی در موضوعات مرتبط با اخلاق در علوم و فناوری در شهر همدان برگزار نموده است.

با توجه به صدور مجوز و انتقال محل دفتر شعبه همدان انجمن اخلاق در علوم و فناوری به دانشگاه بوعلی سینا، در نظر است از همکاری بیش از پیش اعضاء محترم هیأت علمی این دانشگاه در رونق بخشیدن به فعالیت­ های انجمن استفاده شود، براین اساس از علاقمندان به عضویت در انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری، دعوت به عمل می­ آید در صورت تمایل به عضویت در این انجمن فرم عضویت ضمیمه را تکمیل فرموده و آن را به مسئول دفتر رئیس دانشکده مربوط تحویل دهند.

جهت دریافت فرم عضویت در انجمن کلیک کنید