انقلاب اسلامی ایران، محوری مهم و اساسی در جهان

26 Nov 2016
کد خبر : 3828569
تعداد بازدید : 220

فرمانده بسیج ادارات استان همدان در دانشگاه بوعلی سینا: انقلابی که با خون هزاران هزار شهید به ثمر نشسته است و به یک محور مهم و اساسی در جهان تبدیل شده است.

فرمانده بسیج ادارات استان همدان در دانشگاه بوعلی سینا: انقلابی که با خون هزاران هزار شهید به ثمر نشسته است و به یک محور مهم و اساسی در جهان تبدیل شده است.

جناب سرهنگ احد امیری فرمانده بسیج ادارات استان همدان، در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: در ایام سال 42 بود که پس از خستگی و رنج بسیار ملت ایران، امام خمینی(ره) فریادرس و ناجی ملت ایران در قالب یک رهبر آسمانی مأموریت خود را ابتدا با بزرگان و اهل قلم آغاز نمود و فرمود: «قرار است انقلاب کنیم و ورق را برگردانیم»، امام خمینی(ره) با هنرمندی بسیار و پس از 15 سال شبکه سازی، تاکتیک زیبایی را به عرصه ی نمایش گذاشت و گفتمان ایشان با عنوان «طاغوت باید برود» به خود جامه عمل پوشاند. وی افزود: انقلاب در رکاب امام خمینی(ره) جریان خود را آغاز نمود که این انقلاب به روح و کالبد انسان‌ها، روح و حیاتی دوباره دمید، در همان زمان بود که پازل دشمن به هم ریخت و او همه چیز خود را از دست داده مشاهده کرد که در ادامه، در یک اقدام عجولانه صدام حسین دیکتاتور سابق عراق را برملت رنج دیده ایران گماشت این در حالی بود که ایران از شرق، غرب، شمال و جنوب در حال مقابله با گروهک‌های منافقین بود. سرهنگ امیری ادامه داد: دشمن حمله خود را بر پیکر زخمی وطن آغاز نمود اما در این میان چشمان امام مکر دشمن را خوانده بود که فرمان تشکیل بسیج 20 میلیونی را صادر نمود، فرمان امام خمینی(ره) به زیبایی در گوش و جان و دل جهانیان نشست که ثمره آن حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در خط مقدم جبهه بود و چه زیبا کودک و جوان و مرد و زن همگی فرمان رهبرشان را لبیک گفتند. آن زمان که جوان 14 ساله‌ای در لحظه شهادت با این عمل خداپسندانه خود به دنبال رضایت فرمانده ی خود بود، در کنار آن، پدران و مادرانی بودند که یعقوب وار یوسف‌های خود را به میدان جنگ راهی می‌کردند و پس از دریافت جنازه پسران خود همچون مادر وهب عمل می‌نمودند. فرمانده بسیج ادارات استان همدان خاطرنشان کرد: پس از گذشت زمان، دست تقدیر امام و بنیان گذار انقلاب را از ما گرفت و دوباره ابرهای سیاه خبث و کینه بر کشور در حال شکل گیری بود که خداوند، آیت‌الله خامنه‌ای را به ما ارزانی داشت و آرامش پس از طوفان را به کشور بازگشت و این آرامش، امروز مرز‌های جغرافیایی کشور ما را درنوردیده و کشورهای دیگر را نیز در بر گرفته است. این مقام مسئول یادآور شد: مقام معظم رهبری در حوزه های مختلفی فعالیت دارند و در مقابل با استکبار، بهترین و جانانه ترین گفتمان خود را ایراد می‌کنند، دیدار خود با دانشجویان و نخبگان را در بهترین زمان خود لحاظ می‌کنند، در نشست با دانشجویان و اساتید لحظات نابی را برای آنان رقم می‌زنند و در ملاقات و دیداری که اخیرا با بسیجیان داشتند فرمودند: تفکر بسیجی یک امر الهی بود که از جانب خداوند بر قلب امام خوبی ها نازل شد و امام(ره) فرمان تشکیل بسیج را صادر نمود. وی عنوان کرد: فعالیت و حضور پررنگ حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره از برکت همان تفکر بسیجی است همچنین تشکیل بسیج مردمی عراق نیز از همان تفکر نشأت می‌گیرد، حال انقلابی که با خون هزاران هزار شهید به ثمر نشسته است و به یک محور مهم و اساسی در جهان تبدیل شده است باید بتوانیم به خوبی از آن صیانت و نگهبانی کرده و به کمک آن تحولی در جنگ فرهنگی ایجاد کنیم.

در ادامه جمشید سیاح کارشناس سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در این مراسم عنوان کرد: نهضت و حکومت پیامبر اکرم(ص) دارای دو رکن اساسی بود و آن رکن دینی که نماز را به عنوان اصل مهم در خود جای داده بود و رکن دیگر ولایت الهی که بعد سیاسی این نهضت را تشکیل می‌داد ولایت مسیری است که انسان را به بندگی خدا می‌رساند. وی اظهار کرد: بسیج طبق سخنان مقام معظم رهبری، یک تفکر و فرهنگ است که بر اساس یک تقابل دائمی تاریخ، که همان رویارویی جبهه حق و باطل است شکل گرفته است. سیاح اضافه کرد: رویارویی دو جبهه حق و باطل و نفی طاغوت و استکبار ملزوم به داشتن روحیه‌ی انقلابی است همچنین صیانت از عزت و اقتدار کشور در برابر جریان‌های غربی و پیشرفت کشور عزیزمان و ایستادن در مقابل تعارض‌های دشمن با دو راهکار اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی و علمی نیز روحیه ای انقلابی می‌طلبد.