اولین دورۀ تکمیلی پیوست نگاری فرهنگی در دانشگاه بوعلی سینا

23 Jul 2016
کد خبر : 3831449
تعداد بازدید : 171

با حضور اساتید و فعالان فرهنگی از 10 استان کشور، اولین دورۀ تکمیلی پیوست نگاری فرهنگی در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بوعلی سینا، صبح روز شنبه  دوم مردادماه 1395، اولین دورۀ تکمیلی پیوست نگاری فرهنگی با حضور آیت الله غیاث الدین طه محمدی نمایندۀ ولی فقیه و مجلس خبرگان رهبری در استان همدان، دکترسهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، سردار مهدی ظفری مدیرکل ادارۀ حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، دکتر محمد عارف رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، رؤسای دانشگاه های استان و هم چنین با حضور اساتید بسیجی و فعالان فرهنگی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان های همدان، کرمانشاه، کردستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، البرز، لرستان و ایلام در سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا آغاز به کار کرد.

در این مراسم، دکترسهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این دوره به ویژه اعضای هیأت رئیسۀ دانشگاه بوعلی سینا، مسئولین استانی، رؤسای دانشگاه های استان، مدرسان دوره و سایر میهمانان حاضر، گفت: یکی ازرسالت های مهم پیش روی ما، ظرفیت سازی برای نظام مقتدر اسلامی ایران جهت اسقرار فرهنگ نوین اسلامی در اقصی نقاط جهان است، که یکی از این مباحث،همین پیوست نگاری فرهنگی بوده، که به حق کار سنگینی است و تلاشد ویژه ای را می طلبد، که البته حرکت های خوبی نیزتا به حال در این زمینه صورت گرفته است. وی افزود: در همین راستا دوره ها و کارگاه های دیگری نیز در ایام آتی در دیگر استان های کشور برگزار خواهد شد، که همکاران و اساتید در هر کدام ازآنها ساماندهی شده و مورد آموزش قرار می گیرند.دکتر صلاحی خاطرنشان کرد: تدوین سند مالی تولید، اشتغال و صادرات را در دستور کار بسیج اساتید داریم که به عنوان حرکتی بنیادین باید مورد توجه قرار گیرد، تا بطور مثال بتوانیم اقتصاد مقاوتی و زوایای آنرا درست معرفی کنیم. رئیس سازمان بسیج اساتید کشوراظهار کرد: در پیوست نگاری فرهنگی یک رویکرد حداقلی مورد توجه است و یک رویکرد حداکثری، که در خیلی از این کارگاه ها رویکرد حداقلی مورد توجه است، ولی این، برای هدف ما کم و کوچک است. وی افزود: ما باید در بحث زیر ساخت ها و مسائل بنیادین وارد شویم که تحقیقاً این، همان رویکرد حداکثری است. صلاحی تصریح کرد: این که آیا می توان این راه را دنبال کرد و عقاید و اهداف واستقلال اسلامی را حفظ کرد و آیا کسی در این راه قدم برداشته یا نه بحث جدایی است، ولی نمونۀ بارز این حرکت، خط امام و رهبری است که باید مورد توجه باشد. وی گفت: در تمدن غرب که بسیاری از کشورهای شرقی را مورد هجمه خود قرار داده استو حکومت هیچ کشوری را به رسمیت نمی شناسد، تنها راه، برون رفت از سیاست های کشورهای سلطه طلب است.دکتر صلاحی ادامه داد: پرداختن به پیشنیۀ تاریخی کشور، دیگر موضوع مهم پیش رواست، چرا که در قبل از اسلام و بعد از اسلام،ایران، کشور سیاسی تعیین کنندۀ منطقه و نیز تولید کنندۀ فرهنگ بوده و هست. رئیس سازمان بسیج اساتید کشورنکتۀ مهم را برای برون رفت از سیاست های کشورهای سلطه طلب، حفظ استقلال و هویت فرهنگی کشور دانسته و گفت: برای تحقق این مهم، باید تبدیل به یک قدرت بین المللی بشویم و برای این منظور نیز بخش عمده ای از راه را پیموده ایم و در منطقه نقش تعیین کننده ای داریم.

در ادامه، پس از ایراد سخنرانی توسط آیت الله غیاث الدین طه محمدی نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ همدان، مراسم افتتاحیه به پایان رسیده و پس از آن کلاس های تخصصی این دوره با حضور مدرسان و اساتید دانشمند تا روز سه شنبه 5 مرداد 1395 ادامه خواهد داشت.