اولین سمپوزیوم ملی میوه های ریز در دانشگاه بوعلی سینا

13 Sep 2016
کد خبر : 3830339
تعداد بازدید : 182

با حضور اساتید و دانشجویان علوم باغبانی اولین سمپوزیوم ملی میوه های ریز در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

با حضور اساتید و دانشجویان علوم باغبانی اولین سمپوزیوم ملی میوه های ریز در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نخستین سمپوزیوم ملی میوه‌ های ریز، به میزبانی دانشگاه بوعلی ‌سینا، با حضور اساتید برجسته و دانشجویان حوزه علوم باغبانی و نیز اعضای هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا در سالن شهید چمران دانشگاه در حال برگزاری است.

صبح روز چهارشنبه 1395/6/24 در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم، دکتر منصور غلامی رئیس دانشگاه، ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد ماه ذی الحجه و هم چنین خیر مقدم به میهمانان، معرفی مختصری از دانشگاه بوعلی سینا ارائه کرده و گفت: این دانشگاه دربین دانشگاه‌ های جامع کشور در رتبه دهم قرار داشته و از نظر شاخص‌ های پژوهشی عموما دارای رتبه‌ های زیر 10 می باشد. وی افزود: هدفگذاری شده تا در آینده با برنامه ریزی و تلاش های علمی و پژوهشی، دانشگاه بوعلی‌ سینا در رتبه های بهتری قرار گیرد. دکتر غلامی اظهار کرد: بیش از 11 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، که قریب به 40 درصد از این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی بوده و 430 عضو هیأت علمی نیز وظیفه هدایت آموزشی و پژوهشی این دانشجویان را برعهده دارند. رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشکده کشاورزی قدیمی ‌ترین دانشکده دانشگاه بوعلی‌سینا است و در حال حاضر با 9 گروه آموزشی فعال بوده و در همه مقاطع تحصیلی با گرایش ‌های معمول دانشجو می‌پذیرد. وی با اشاره به سبقه علمی و آموزشی دانشگاه بوعلی‌سینا، این دانشگاه را بزرگترین دانشگاه در منطقه 4 کشور دانسته و گفت: در استان همدان نیز قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه، دانشگاه بوعلی سینا است.

لازم به ذکر است این سمپوزیوم تا عصر روز پنجشنبه 25 شهریورماه ادامه داشته و اساتید علوم باغبانی در پنل های جداگانه و تخصصی پیرامون موضوع میوه های ریز به بحث و تبادل نظر می پردازند.