اولین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت سبز برگزار شد

10 Feb 2017
کد خبر : 3826034
تعداد بازدید : 182

استقبال مسؤولین از غرفه دانشگاه بوعلی سینا در اولین روز نمایشگاه نشان از تلاش این دانشگاه در حوزه مدیریت سبز دارد.

استقبال مسؤولین از غرفه دانشگاه بوعلی سینا در اولین روز نمایشگاه نشان از تلاش این دانشگاه در حوزه مدیریت سبز دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نخستین نمایشگاه دست‌آوردهای اجرایی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک ‌های علم و فن ‌آوری در حوزه مدیریت سبز با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، دکتر محمدرضا واعظ‌ مهدوی معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و نیز جمعی از رؤسا و دست‌ اندرکاران دانشگاهی، علمی و پژوهشی کشور در محل این سازمان برگزار شد.

در جریان برگزاری این نمایشگاه، سرکار خانم دکتر ابتکار اظهار داشت: در دنیای امروز، توسعه پایدار با رعایت اصول و موازین و استانداردهای زیست ‌محیطی محقق خواهد شد و اکنون بعد از ابلاغ سیاست‌ های کلی از سوی مقام معظم رهبری، حوزه محیط‌ زیست به عنوان یکی از این سیاست ‌ها تلقی می‌شود. وی افزود: ریاست محترم جمهوری هم، دولت خود را به عنوان دولت محیط‌ زیست اعلام کرده ‌اند و به همین دلیل مجموعه دولت یازدهم در حوزه محیط‌زیست نگاه و نگرش ویژه ‌ای دارد. رئیس سازمان حفاظت زیست با تأکید بر اینکه مجموعه دانشگاه‌ های کشور نسبت به مدیریت سبز پیشگام عمل کرده ‌اند، گفت: موضوع مدیریت سبز باید به صورت علمی و مشارکت جویانه نگریسته شود.

در این نمایشگاه هم چنین دکتر محمدرضا واعظ‌ مهدوی معاون توسعه علمی و فن‌آوری سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از مجموعه دستگاه‌هایی که در برپایی این نمایشگاه مشارکت کرده‌اند، گفت: تغییر الگوی مصرف انرژی زمانی محقق می‌شود که نهادهای لازم و زیربناهای جدید برای مدیریت سبز ایجاد شده باشد و مدیریت سبز به صورت نهادمند عمل کند و اگر این مهم حاصل نشود، تغییر قیمت‌ها هرگز منجر به تغییر الگوی مصرف انرژی نخواهد شد. وی تأکید کرد که دست‌ کاری متغیرهای اسمی هیچ‌گاه منجر به تغییر ساختارها و بهبود متغیرهای نهادی نخواهد شد. وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ واحد دانشگاهی حضور دارند و در زمینه‌های مختلف از قبیل استفاده از آب باران، بهره‌برداری از انرژی خورشیدی، استفاده از تصفیه فاضلاب، اصلاح موتورخانه‌ها ، زمین گرمایی و محوطه سبز، آخرین یافته‌ها و دست‌آوردهای علمی و تجربی عرضه می‌شود.

شایان ذکر است که نخستین نمایشگاه دست‌آوردهای اجرایی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فن‌آوری در حوزه مدیریت سبز از 16 بهمن‌ لغایت 19 بهمن‌ 1395در محل امور نمایشگاه‌ های سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار گردید، که دانشگاه بوعلی سینا نیز به همت جناب آقای دکتر محمد حسن مرادی عضو هیأت علمی و مدیر طرح سبز دانشگاه و جمعی از دانشجویان این دانشگاه با برپایی غرفه ای پربار به ارائه دستاوردها و اقدامات این دانشگاه در حوزه مدیریت سبز  به طور مفصل پرداخته است.

در طول برگزاری این نمایشگاه سرکار خانم دکتر ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور، جناب آقای دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، جناب آقای دکتر محمد حسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جناب آقای دکتر واعظ مهدوی معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، جناب آقای دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، جناب آقای دکتر سمنانیان مشاور معاونت توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت، جناب آقای دکتر رخشانی مهر مدیرکل طرح های عمرانی وزارت علوم و برخی دیگر از مسئولین وزارت علوم، سازمان مدیریت و سازمان حفاظت محیط زیست از غرفه دانشگاه بوعلی سینا بازدید کردند.