ایران در جمع ۲۰ کشور برتر جهان بر اساس تعداد انتشارات علمی

03 02 2019 05:36
کد خبر : 3808132
تعداد بازدید : 192

کسب رتبه نخست انتشار مقالات برتر جهان اسلام در سال 2018 توسط دانشمندان ایرانی

به گزارش اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) آخرین اطلاعات مستخرج از این پایگاه نشان می دهد که پژوهشگران ایران اسلامی در سال 2018 برای نخستین بار رتبه نخست را درمیان 57 کشور اسلامی و نیز رتبه 18 جهان را در انتشار مقالات برتر از آن خود کرده اند.

دکتر محمدجواد دهقانی رئیس پایگاه ISC در این زمینه بیان داشته که آخرین اطلاعات مستخرج از این پایگاه نشان می دهد که پژوهشگران ایران اسلامی در سال 2018 برای نخستین بار رتبه نخست را درمیان 57 کشور اسلامی و نیز رتبه 18 جهان را در انتشار مقالات برتر از آن خود کرده اند.

سرپرست ISC در ادامه نیز بیان نموده: مقالات برتر به عنوان یک شاخص کیفی در تولیدات علم دنیا مطرح است. همچنین، از نظر کمیت و تولید علم، آخرین داده‏ های مستخرج از WoS نشان می دهد که پژوهشگران جمهوری اسلامی ایران  تا پایان سال 2018 میلادی کماکان با بیش از 51 هزار مدرک علمی و مشارکت حدوداً 2 درصدی از کل انتشارات علمی دنیا جایگاه شانزدهم جهان را کسب نموده اند؛ پژوهشگران ایرانی همچنین در انتشار بیش از 20 درصد مدارک علمی، بیشترین مشارکت را در میان کشورهای اسلامی داشته و توانسته اند همانند سال گذشته بار دیگر رتبه نخست تولید علم کشورهای اسلامی را کسب نمایند و بار دیگر قدرت بلامنازعه علمی خود را به رخ تمامی کشورهای اسلامی و منطقه بکشانند.

اخبار مرتبط

There are no results.