بازدید ریاست دانشگاه و معاون آموزشی از دانشکده علوم انسانی

03 Jan 2015
کد خبر : 3842189
تعداد بازدید : 157

دکتر غلامی رئیس دانشگاه در مورخ یکشنبه 14/10/93 به همراه دکتر افخمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با حضور در دانشکده علوم انسانی...

 دکتر غلامی رئیس دانشگاه در مورخ یکشنبه 14/10/93 به همراه دکتر افخمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با حضور در دانشکده علوم انسانی ابتدا از کتابخانه دانشکده و بخش مرجع در جریان روند کاری آن قسمت قرار گرفتند رئیس دانشگاه در ادامه با بازدید از سایت­ های رایانه دانشجویان، آزمایشگاه زبان دانشکده و برخی گروه­های آموزشی و صحبت با برخی دانشجویان دانشکده در سالن شورای دانشکده، در جمع ریاست، معاونین دانشکده و مدیران گروه­های آموزشی حاضر شدند و جلسه­ای صمیمانه با ایشان داشتند.

در این جلسه ابتدا آقای دکتر غلامی با ابراز تشکر از مسئولان دانشکده و عنوان نمودندکه نیاز است که چنین جلسه­ای نیز با حضور اعضای محترم هیأت علمی برای شنیدن مسائل، مشکلات و پیشنهادات ایشان برگزار گردد.

ایشان یکی از علل حضور خود در دانشکده را ملاقات حضوری با اعضاء هیأت علمی و کارکنان دانشکده عنوان نموده و افزودند که با توجه به اینکه دانشگاه بوعلی­ سینا از جمله دانشگاه­ های مطرح کشور به لحاظ جایگاه علمی است و با عنایت به سیاست های دولت و هم­چنین وزرای علوم از آغاز این دولت تا به حال بایستی بر کیفی سازی آموزش عالی در ابعاد مختلف وقت بیشتری را صرف نمود، که برای تحقق این مهم باید برنامه راهبردی و استراتژیک برای ترسیم آینده دانشگاه داشته باشیم که مشخص باشد هزینه ­ها چطور و به چه مقدار باید خرج شود.

ایشان افزودند که ما برنامه­ ای برای افزایش   کمی دانشجویان در دانشگاه نداریم که البته این به معنی عدم افزودن رشته ­های جدید نیست و باید رشته­ های مشترک و رشته­ های بین رشته­ ای ایجاد شوند و برخی رشته­ های قدیمی تعطیل شوند. ایشان در ادامه با تأکید بر بین­ المللی شدن دانشگاه­ها افزودند که باید زمینه در دانشگاه طوری فراهم گردد تا دانشجوی متقاضی خارجی با ارزیابی دانشگاه­های کشور و جهان، ابتدا ایران و سپس دانشگاه بوعلی را برای ادامه تحصیل، البته با هزینه شخصی خود انتخاب نماید که این مطلب در دانشکده علوم انسانی بخصوص گروه­هایی مثل زبان و ادبیات فارسی از پتانسیل قابل توجهی برخوردار است که البته سایر رشته­ ها همانند رشته­ های علوم پایه و فنی و مهندسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

ایشان با بیان این مسئله که بودجه­ های دانشگاه دچهار روزمرگی است تأکید کردند که باید بودجه و فرایند هزینه­ ها بصورت هدفمند باشد و با حذف بدعت­های متفاوتی که در بخش­های مختلف دانشگاه وجود دارد ایجاد نوآوری نمود. که از اقداماتی که باید صورت گیرد جراحی و پالایش نیروی انسانی در دانشگاه است که در این راستا لازم است بخشی از کارمندان که عملکرد خوبی دارند به پیمانی و رسمی تبدیل وضعیت شوند تا هم هزینه­ های دانشگاه کاهش یابد، هم مسائل مختلف رفاهی و حقوقی آنها تسهیل شود ایشان با اشاره به افزایش جذب هیأت علمی در 2 سال گذشته به تلاش بر رفع موانع استخدام اعضای هیأت علمی تأکید نمودند و عرضه داشتند که به یاری خدا سعی داریم که تا پایان سال حق­التدریس اساتید، بخصوص اساتید مدعو پرداخت گردد.

در ادامه این جلسه مدیران گروه­ ها با ابراز خشنودی از حضور رئیس محترم دانشگاه در دانشکده  به بیان مسائل و مشکلات و دیدگاه­ ها و پیشنهادات خود در حوزه­ های مختلف آموزشی و پژوهشی پرداختند