بازدید هیأت دانشگاه دولتی کولاب تاجیکستان از دانشگاه بوعلی سینا

10 Nov 2015
کد خبر : 3836519
تعداد بازدید : 182

هیأتی از دانشگاه دولتی کولاب تاجیکستان با حضور در دانشگاه بوعلی سینا ضمن دیدار با مسؤولین دانشگاه، در زمینة همکاری‌های علمی به رایزنی پرداختند.

هیأتی از دانشگاه دولتی کولاب تاجیکستان با حضور در دانشگاه بوعلی سینا ضمن دیدار با مسؤولین دانشگاه، در زمینة همکاری‌های علمی به رایزنی پرداختند.
به گزارش روابط عمومی و به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، پیرو درخواست بازدید از دانشگاه بوعلی سینا از سوی دانشگاه دولتی کولاب تاجیکستان، هیأتی متشکل از آقای  دکتر عبدالله حبیب الله، رییس دانشگاه کولاب و چهار نفر از اساتید و پژوهشگران تاجیک در مورخه 18/8/1394 ضمن حضور در دانشگاه،  با رئیس، معاون پژوهش و فناوری و مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه بوعلی سینا به گفتگو پرداختند.
   در این دیدار دکتر منصور غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی سینا ضمن خیرمقدم به هیأت دانشگاه دولتی تاجیکستان، با اشاره به سیاست‌های دانشگاه بوعلی سینا در گسترش همکاری‌های بین‌المللی و روابط  با دانشگاه‌ها، کشور تاجیکستان را به دلیل اشتراکات زبانی، تاریخی و فرهنگی و  سابقه دیرین همکاری¬های دانشگاهی، از جمله سابقة تحصیل دانشجویان تاجیکی در دانشگاه بوعلی سینا، دارای  اهمیت دانست. ایشان هم چنین در پاسخ به همتای خود در رابطه با همکاری های بین دانشگاهی با اشاره به مواردی از همکاری‌های دانشگاه متبوع خود با مراکز آموزش عالی در نقاط مختلف جهان، نسبت به همکاری با  دانشگاه کولاب ابراز تمایل کرد.
 دکتر عبدالله حبیب الله رییس دانشگاه کولاب نیز ضمن تقدیر از میزبانی دانشگاه بوعلی سینا، به بیان پیشینة روابط میان دو ملت پرداخته و تداوم و گسترش این ارتباط را مطلوب عنوان کرد و ضمن ارائه اطلاعاتی از دانشگاه متبوع خود در خصوص تعداد دانشجو و رشته‌ها و... از تمایل این دانشگاه نسبت به همکاری در زمینة تبادل استاد و دانشجو و اجرای پروژه‌های مشترک با دانشگاه بوعلی سینا، خبر داد و اظهار داشت که به عنوان ریاست دانشگاه تاجیکستان آماده امضای تفاهمنامه همکاری میان دو دانشگاه می‌باشد.
   پس از این دیدار، هیأت تاجیکی ضمن بازدید از برخی آزمایشگاه های دانشگاه، طی نشست کوتاه و جداگانه¬ای با مدیران و برخی از اساتید دانشکده های شیمی، علوم پایه و علوم انسانی در زمینة همکاری‌های علمی به گفتگو پرداختند.