باید به سمت دانشگاه کارآفرین حرکت کنیم

31 Dec 2017
کد خبر : 3816269
تعداد بازدید : 244

همایش سالانه دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه بوعلی سینا با حضور ریاست و اعضای هیات رئیسه دانشگاه برگزار شد.

همایش سالانه دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه بوعلی سینا با حضور ریاست و اعضای هیات رئیسه دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، صبح روز یکشنبه ۱۰/۱۰/۱۳۹۶ همایش سالانه دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه بوعلی سینا با حضور ریاست و اعضای هیات رئیسه دانشگاه و جمعی از مسوولین، دانشجویان و خانواده های ایشان در سالن شهید چمران برگزار شد.

 

دکترمحمدی فر درجمع استعدادهای درخشان گفت: دانشگاه باید به سمت تولیدات مناسب با نیازهای جامعه و جلوگیری از هدررفت منابع خود حرکت کند و به عنوان دانشگاه کارآفرین مطرح شود. سرپرست دانشگاه بوعلی سینا افزود: دانشگاه باید نسبت به پژوهش نگاه خود را تغییر دهد و با سیاست های تحقیقاتی و پژوهشی خود در سرنوشت و آینده کشور دخیل شود.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار کرد: دانشگاه لازمه جامعه اسلامی است و در پیشرفت آن می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: استعدادهای برتر دانشگاه، سرمایه های این کشور هستند و باید در مسیر درست مورد حمایت قرار گیرند.

در ادامه این مراسم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن ارائه مطالبی پیرامون پژوهش، فناوری و فضای علمی کسب و کار، عنوان کرد: لازم است تا در شرایط کنونی دنیا، با عبور از دانشگاه های نسل سوم، به سمت دانشگاه های نسل چهارم حرکت کنیم. دکتر مجذوبی تاکید کرد: بیش از پنجاه سال است که دانشگاه ها را فقط در حوزه آموزش و پژوهش جلو برده ایم و اکنون زمان آن رسیده است که با تلاش بیشتر، دانشگاه را به سمت کارآفرینی حرکت دهیم.

در پایان این همایش از استعدادهای درخشان دانشگاه بوعلی سینا با اهداء لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.