باید جوانان را به سمت علاقه و خلاقیتشان سوق دهیم

24 Dec 2016
کد خبر : 3827324
تعداد بازدید : 200

دکتر غلامی در همایش دفتر هدایت استعدادهای درخشان: ما باید جوانان را به سمت علاقه و خلاقیتشان سوق دهیم و بگذاریم تا استعدادهایشان شکوفا گردد

دکتر غلامی در همایش دفتر هدایت استعدادهای درخشان: ما باید جوانان را به سمت علاقه و خلاقیتشان سوق دهیم و بگذاریم تا استعدادهایشان شکوفا گردد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، صبح روز یکشنبه 1395/10/05 با حضور ریاست محترم دانشگاه، اعضای محترم هیأت رئیسه دانشگاه، رئیس محترم بنیاد نخبگان استان همدان، رئیس محترم پارک علم و فناوری استان همدان و هم چنین دانشجویان گرامی دانشگاه، هشتمین همایش سالانه دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه بوعلی سینا در سالن شهید چمران دانشگاه برگزار شد.

در این همایش، آقای دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت عیسی بن مریم (ع) گفت: ما خرسندیم که در دانشگاه با تمام توان در خدمت جوانان این کشور هستیم تا با تلاش های دانشجویان عزیز نهایت شکوفایی استعداد ها را شاهد و ناظر باشیم. وی بیان کرد: این نشست یکی از بهترین جلسات در دانشگاه است و هدف اصلی آن این است که میزان توفیقات نخبگان و دانشجویان دانشگاه را به اطلاع دانشگاهیان در سراسر کشور برساند. رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: همه دانشجویان نخبه و با استعداد را نمی توان با روش های موجود شناسایی کرد، زیرا ممکن است معیار های ما برای این انتخاب ها محدود باشد. وی ادامه داد: باید بخشی از ظرفیت ها را در این حوزه به آن دسته از دانشجویان که جزء دسته بندی های ما نیستند اختصاص بدهیم تا حصری برای ورود نخبگان به عرصه پژوهش و فناوری نباشد. دکتر غلامی اظهار کرد: همه دانشجویان توجه داشته باشند که هم در دانشگاه و هم در خارج از دانشگاه فضاهایی، مانند پارک علم و فناوری، مراکز رشد و بنیاد نخبگان، فراهم شده که می تواند به نیازهای علمی، پژوهشی و خلاقیت هایشان پاسخ بدهد. وی افزود: در سال های گذشته مواردی از نخبگان و استعداد های درخشان را به دلایل مختلف از دست داده ایم، که دلایل متفاوتی دارد و ازجمله آن می توان به عدم توجه کافی خانواده ها، عدم برنامه ریزی صحیح سازمان های مرتبط و بعضا نداشتن بستر مناسب برای شناسایی آن ها در مراکز علمی و آموزشی اشاره کرد. رئیس دانشگاه در ادامه بیان کرد: ما باید جوانان را به سمت علاقه و خلاقیتشان سوق دهیم و بگذاریم تا استعدادهایشان شکوفا گردد، اگر با اصرار بی مورد آن ها را به دنبال رشته های مورد علاقه خودمان بفرستیم، ممکن است پیامد های جبران ناپذیری داشته باشد. وی تاکید کرد: کشور ما به همه تخصص ها و رشته ها نیاز دارد و تمام نیاز کشور منحصر به رشته های پزشکی و مهندسی نیست و باید در تمام رشته ها متخصص داشته باشیم.

در این مراسم هم چنین دکتر حسن ختن لو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، توضیحاتی پیرامون بسترهای پژوهشی و فناوری در دانشگاه و خارج از دانشگاه برای نخبگان و استعداد های درخشان ارائه کرد و در ادامه دکتر حسن علوی مدیر دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه نیز گزارشی یک ساله از فعالیت های این دفتر ارائه نمود.

در پایان این مراسم از دانشجویان برگزیده آموزشی و پژوهشی در سال 1395 تجلیل بعمل آمد.