باید محتوای وب سایت های دانشگاه بروز و قابل استفاده شود

04 Oct 2016
کد خبر : 3829964
تعداد بازدید : 196

دکتر غلامی در جمع مسؤولین پورتال وب سایت ها: با توجه به نیاز مخاطبان داخلی و خارجی باید محتوای مناسب و بروز برای صفحات موجود در وب سایت در نظر گرفته شود تا اگر شخصی از بیرون وارد آن شد، با صفحات خالی یا با محتوای قدیمی و ناکارآمد مواجه نشود.

دکتر غلامی در جمع مسؤولین پورتال وب سایت ها: با توجه به نیاز مخاطبان داخلی و خارجی باید محتوای مناسب و بروز برای صفحات موجود در وب سایت در نظر گرفته شود تا اگر شخصی از بیرون وارد آن شد، با صفحات خالی یا با محتوای قدیمی و ناکارآمد مواجه نشود.

در این نشست، جناب آقای دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، انجام وظایف اعتقادی و دینی را جهاد با ارزشی معرفی کرده و تحقق آن را نعمت الهی دانست. وی در ادامه به اهمیت وب سایت اطلاع رسانی در سازمان ها و دانشگاه ها پرداخته و گفت: وب سایت ها تابلو و شناسنامه سازمان ها و دانشگاه ها محسوب می شوند. ریاست دانشگاه افزود: مخاطبان دانشگاه از راه دور و به صورت مجازی ما را رصد می کنند و با انتظارات خودشان وب سایت ما را مورد بررسی قرار می دهند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز مخاطبان داخلی و خارجی باید محتوای مناسب و بروز برای صفحات موجود در وب سایت در نظر گرفته شود تا اگر شخصی از بیرون وارد آن شد، با صفحات خالی یا با محتوای قدیمی و ناکارآمد مواجه نشود. دکتر غلامی اظهار کرد: البته از دانشگاه با وجود این تعداد نیروی متخصص و متعهد انتظار می رود که با اهتمام بیشتری به تهیه و بروزرسانی محتوای صفحات وب سایت ها پرداخته و عملکرد بهتری را از خود نشان دهند. وی تاکید کرد: البته خالی بودن صفحات و بروز نبودن محتوای وب سایت ضررهای زیادی را به دانشگاه زده و  مشکلات برگشت ناپذیری را به دنبال دارد. آقای دکتر غلامی ادامه داد: باید اتوماسیون و خدمات الکترونیک جایگزین مکاتبات کاغذی و مناسبات مکتوب گردد تا هم سرعت فعالیت های اداری، علمی و پژوهشی بیشتر شود و هم از انجام کارهای بیهوده و زمان بر جلوگیری شود، که البته در این موضوع باید دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه خود را با سیستم سازگار کنند و باید گفت که اگر در ظاهر نیز حقی از کسی ضایع شود، مراتب آن متوجه خود شخص بوده و خطایی متوجه دانشگاه نمی باشد، چرا که از قبل نسبت به اطلاع رسانی، اقدامات لازم صورت گرفته است.

در ادامه این نشست دکتر حسن ختن لو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز درباره خط و مشی و هم چنین برنامه دانشگاه برای ارتقاء جایگاه وبومتریک دانشگاه مطالبی را عنوان نموده و بنا به اهمیت بروز رسانی وب سایت های زیرمجموعه دانشگاه مطالبی را عنوان نمودند.

در جریان جلسه مذکور نیز مطالبی پیرامون مسائل فنی و محتوایی وب سایت ها توسط روابط عمومی و مرکز IT دانشگاه ارائه شده و هم چنین مسؤولین پورتال وب سایت ها به بیان مشکلات و نظرات خود پرداختند.

همچنین در این نشست از شش نفر از مسؤولین پورتال وب سایت ها که در دوسال گذشته عملکرد قابل توجهی داشتند، تقدیر بعمل آمد.