باید نگاه کارآفرینی در دانشجویان تقویت شود

15 Jan 2017
کد خبر : 3826784
تعداد بازدید : 197

آقای دکتر غلامی در نشست با اساتید مشاور انجمن های علمی- دانشجویی: اساتید باید آینده را برای جوانان و دانشجویان روشن کنند و فضای امید و فعالیت را با نگاه کارآفرینی در ایشان تقویت کنند.

آقای دکتر غلامی در نشست با اساتید مشاور انجمن های علمی- دانشجویی: اساتید باید آینده را برای جوانان و دانشجویان روشن کنند و فضای امید و فعالیت را با نگاه کارآفرینی در ایشان تقویت کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، عصر روز یکشنبه 1395/10/26 اساتید مشاور انجمن های علمی – دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا با آقای دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه دیدار و به گفتگو پرداختند.

در این نشست، آقای دکتر غلامی ضمن تشکر از حضور اساتید گرامی در کنار دانشجویان در انجمن های علمی گفت: انجمن های علمی ظرفیتی می باشند که در دانشگاه وجود دارد، اما از طرف دیگر سیستم آموزش محور و متراکم موجود با حجم ارائه واحد های تئوری درسی و بعضا کارهای پژوهشی، فرصتی برای حضور دانشجویان در انجمن های علمی باقی نمی گذارد که این موضوع بسیار مهمی است. وی افزود البته این نکته را نباید فراموش کرد که امکانات دانشگاه محدود می باشد برای هرچه بهتر شدن این فضا، همفکری بین مسؤولین، اساتید و دانشجویان ضروری است. دکتر غلامی اظهار کرد: به حمد خدا در دو سال گذشته به همت معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، تعداد انجمن های علمی – دانشجویی فعال رو به افزایش گذاشته است. ایشان ادامه داد: نه در این انجمن ها فعالیت های خوبی صورت گرفته است، به طوری که بعضی از آنها توانسته اند با شرکت در جشنواره ها و مسابقات علمی و فرهنگی، مقام و رتبه های خوبی را کسب و برای دانشگاه افتخارآفرین شوند، که البته در این موارد دانشگاه هزینه های حضور دانشجویان در این مسابقات و جشنواره ها را تقبل کرده است و در آینده هم خواهد نمود، اما این حمایت مالی و معنوی از دانشجویان لازمه اش کار ارزشمندی است که به تأیید اساتید آن رشته و تخصص علمی برسد. ریاست دانشگاه اضافه کرد: به طور قطع از مجموع این فعالیت ها هم چنین ایده های جدید و مورد توجهی خارج می شود که باید دانشجویان با همکاری اساتید خود این ایده ها را به مرحله اجرا و تولید برسانند. وی تاکید کرد: البته مواردی از همین دانشجویان خلاق را داشته ایم که هم اکنون صاحب شرکت های دانش بنیان هستند و به تولید داخلی و متکی به دانش بومی پرداخته اند. دکتر غلامی بیان کرد: در درجه اول کارها باید طوری ساماندهی شود که از فعالیت های علمی این دانشجویان مطالب تخصصی و جدید علمی استخراج شود، حتی جا دارد که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، شورای پژوهشی خاص این موضوع نیز تشکیل شود و به بررسی کارهای علمی دانشجویان بپردازد. وی توصیه کرد: کار علمی و پژوهشی در بعضی از رشته ها و تخصص ها هزینه چندانی نمی خواهد، به طور مثال در رشته های علوم انسانی کارهای متعدد و ارزشمندی را می توان تولید و ارائه کرد، ولی مستلزم راهنمایی اساتید گرامی و تلاش دانشجویان عزیز است که هردوی این مهم در دانشگاه بوعلی سینا وجود دارد. ریاست دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: اساتید گرامی باید آینده را برای جوانان و دانشجویان روشن کنند و فضای امید و فعالیت را با نگاه کارآفرینی در ایشان تقویت کنند، تا آنها با انگیزه بیشتری برای آینده خود برنامه ریزی کرده و به سوی موفقیت حرکت کنند.

در ابتدای این نشست هم چنین آقای دکتر اکبر عروتی موفق معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، ضمن تشکر از حضور مشاورین محترم انجمن های علمی در این نشست و تقدیر از زحمات این اساتید در کسوت مشاوره علمی برای دانشجویان ، گزارشی از فعالیت های انجمن های علمی – دانشجویی ارائه کرد.

در ادامه این جلسه، اساتید مشاور انجمن های علمی – دانشجویی دانشگاه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون انجمن های علمی پرداختند.