برگزاری آزمون TOLIMO در دانشگاه بوعلی سینا

23 Dec 2016
کد خبر : 3827339
تعداد بازدید : 214

مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه بوعلی سینا از برگزاری آزمون TOLIMO در تاریخ بیست و سوم دی ماه سال جاری در دانشگاه بوعلی­ سینا خبر داد.

مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه بوعلی سینا از برگزاری آزمون TOLIMO در تاریخ بیست و سوم دی ماه سال جاری در دانشگاه بوعلی­ سینا خبر داد. دکتر یوسف آرام، ضمن اعلام این خبر افزود:  آزمون  TOLIMO، مخفف The Test of Language bythe Iranian Measurement Organization  می باشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشورطراحی و اجرا می شود ودرواقع، آزمونی استاندارد برای تعیین سطح دانش زبان انگلیسی می باشد. وی یادآور شدند این آزمون متشکل از دو بخش شنیداری و نوشتاری است که درجلسة آزمون، منحصراً سؤالات بخش شنیداری از بلندگو پخش می شود.

دکتر آرام در خصوص نحوة محاسبة نمرة این آزمون در سازمان سنجش آموزش کشور افزودند: نمرة هرقسمت از آزمون درمقیاس معمول محاسبه و ده برابر میانگین این نمرات به عنوان نمرة کل منظور می شود. دامنة نمرة کل از۳۱۰ تا۶۷۷ است. نمرة بالاتراز ۶۰۰عالی، بین۵۲۰ تا ۵۹۹ خوب، بین۴۸۰ تا ۵۱۹ متوسط و کمتراز۴80 ضعیف تلقی می شود. لازم به ذکر است که بخش نوشتاری نمرة جداگانه دارد ونمرة آن بین۱ الی ۶ می باشد که درکنارنمرة کل درکارنامه درج می شود.

مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه بوعلی سینا مکان برگزاری این آزمون را دانشکدة علوم پایه واقع در رو به روی پارک مردم اعلام کردند. ضمناً، باجة رفع نواقص پروندة ثبت نام در دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه مستقر خواهد شد.