برگزاری پنجمین نشست از دوره هفتم هیأت امناء دانشگاه بوعلی سینا و موسسات عضو به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا

19 Apr 2016
کد خبر : 3833249
تعداد بازدید : 177

پنجمین نشست عادی از دوره هفتم هیأت امنای دانشگاه بوعلی سینا، با حضور مشاور محترم وزیر و رئیس مرکز هیأت­های امناء و هیأت­های ممیزه، معاون محترم این مرکز، استاندار...

پنجمین نشست عادی از دوره هفتم هیأت امنای دانشگاه بوعلی سینا، با حضور مشاور محترم وزیر و رئیس مرکز هیأت­های امناء و هیأت­های ممیزه، معاون محترم این مرکز، استاندار محترم همدان، نماینده محترم شهر همدان در مجلس شورای اسلامی و سایر اعضای محترم حقیقی و حقوقی هیأت امنای دانشگاه؛ بعدازظهر روز چهارشنبه مورخ 1/2/1395 با میزبانی دانشگاه بوعلی سینا در سالن جلسات شهید ایزدی دانشگاه تشکیل گردید. پس از استماع آیاتی از کلام ا... مجید، در ابتدا جناب آقای دکتر غلامی، رئیس محترم دانشگاه بوعلی سینا و دبیر هیأت امناء ضمن خیر مقدم به اعضای محترم و سایر مدعوین حاضر در جلسه، گزارش مختصری از تاریخچه و اهم فعالیت­های انجام­شده در دانشگاه بوعلی سینا در زمینه های مختلف تاکنون را ارائه نمودند. سپس جناب آقای دکتر باقری مشاور محترم وزیر و رئیس مرکز هیأت­های امناء، مواردی از اهم سیاست­های کلان وزارت متبوع و اقداماتی که دانشگاهها در این راستا باید به آن توجه کافی نمایند را به اطلاع اعضای محترم رسانده و مقرر شد دانشگاه­ها نسبت به پیگیری آنها در جهت تحقق اهداف کلان کشور اقدام نمایند.

در این نشست 23 دستور به تصویب رسید که تصویب برنامه عملیاتی پنج ساله دانشگاه، اصلاحیه آیین­نامه گرنت اعضای هیأت علمی، احداث نیروگاه تولید برق در مقیاس کوچک (CHP) در دانشگاه های عضو و ایجاد مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در دانشگاه بوعلی سینا از مهم­ترین مصوبات آن می­باشد.

شایان ذکر است اعضای هیات امناء دانشگاه بوعلی سینا، مرکب از اعضای حقوقی شامل مقام عالی وزارت(رئیس هیات امنا)، رئیس مرکز هیات امنا و روسای دانشگاه­های بوعلی سینا (دبیر هیات امنا)، ملایر، صنعتی همدان، سید جمال­الدین اسدآبادی و نهاوند و 6 نفر عضو حقیقی است که در اجرای مفاد قانون تشکیل هیاتهای امنا و آئین نامه داخلی هیات با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مدت 4 سال به عنوان عضو منصوب گردیده و به عنوان بالاترین رکن دانشگاه، مرجع سیاستگذاری، تصمیم گیری و تصویب مقررات و ضوابط داخلی می باشند. همچنین، موسسات عضو هیأت امنای دانشگاه بوعلی سینا و روسای آنها نیز به عنوان عضو حقوقی هیات امنا می­باشند.