تجربه و اندوخته انقلاب، توجه به نسل جوان است

26 Nov 2016
کد خبر : 3828584
تعداد بازدید : 208

دکتر غلامی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج: انقلاب تجربه ارزشمندی برای ما به جا گذاشت که آن نیز اعتماد به نسل جوان است.

دکتر غلامی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج: انقلاب تجربه ارزشمندی برای ما به جا گذاشت که آن نیز اعتماد به نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه بوعلی سینا به همت پایگاه بسیج شهید امینی دانشگاه، صبح روز یکشنبه، هفتم آبان ماه برگزار شد.

در این مراسم، آقای دکتر منصور غلامی، ریاست محترم دانشگاه بوعلی سینا ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: حضور جوانان ایثارگر و با اقتداری که بیشتر آنها سن و سال کمتر از 30 سال داشته اند به خوبی در دوران 8 ساله دفاع مقدس و پس از آن برای همگان قابل نمود است که این، نشان از ظرفیت بالای نیروی جوان و توجه به این پتانسیل است. وی افزود: انقلاب تجربه ارزشمندی برای ما به جا گذاشت که آن نیز اعتماد به نسل جوان است، این نسل جوان در عهد حاضر یک نیروی بالقوه به شمار می‌رود و بسیج یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند این ظرفیت را به نیروی بالفعل تبدیل نماید، از آنجا که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تأکید فراوانی به این موضوع مبنی بر اینکه: «بسیج متعلق به همه مردم و نظام جمهوری اسلامی است» داشته اند،  لذا باید چتر آن برای آحاد مردم و به ویژه جوانان گسترده شود. دکتر غلامی اضافه کرد: بسیج زمانی به عنوان مدلی غیر قابل تکرار تلقی می شد اما در عصر حاضر به خوبی قابل مشاهده است که هسته‌های بسیج و بسیجی در کشورهای عراق و سوریه نیز در حال شکل گیری است چرا که بسیج تابع منافع زودگذر دنیا نیست و موقعیت‌های خاص اجتماعی اعم از موفقیت و شکست او را به هیچ عنوان تحت تأثیر قرار نمی‌دهد، اعمال او با نیت الهی انجام می‌شود و پشتوانه محکمی چون خداوند در کنار او قرار دارد همانگونه که در قرآن کریم می‌فرماید: کسانی که خداوند را یاری دهند خدا نیز آنها را یاری می‌دهد. ریاست دانشگاه بوعلی سینا خاطر نشان کرد: یادمان باشد قرارگیری در زمره بسیجیان، معامله با خداست و چه سود ارزشمندی حاصل خواهد شد هنگامی که طرف معامله، پروردگار جهانیان باشد، این نکته نیز قابل ذکر است که آنچه تا به اکنون دستاورد انقلاب بوده است نتیجه اتحاد و وحدت ملت ایران در زیر سایه امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است، هم اکنون نیز این وحدت و اتحاد می‌تواند مشکلات بسیاری را از مسیر حرکت ملت ایران بردارد و به آبرو و عزت جمهوری اسلامی و شیعیان تا زمان ظهور امام عصر(عج) بیفزاید.

در ابتدای این مراسم مهدی صمدی صالح، فرماندۀ پایگاه بسیج شهید امینی دانشگاه، گزارشی از فعالیت‌های یک ساله این پایگاه ارائه کرد.

در پایان این مراسم، هم چنین از آقایان محمد حسن سوئیزی، هادی بلاغی، حبیب مجیدی و محمد مهدی سموات به عنوان مدافعان حرم اهل بیت علیهم السلام تجلیل به عمل آمد.