جلسه ستاد هماهنگی راهیان نور استان برگزار شد

22 Jan 2017
کد خبر : 3826634
تعداد بازدید : 192

اعزام دانشجویان دانشگاه ­های استان به راهیان نور، امسال باشکوه و کیفیت بهتری صورت می­ گیرد

 

اعزام دانشجویان دانشگاه ­های استان به راهیان نور، امسال باشکوه و کیفیت بهتری صورت می­ گیرد

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، عصر روز یکشنبه 3/11/95 جلسه ستاد هماهنگی راهیان نور دانشگاه­ های استان همدان با حضور آقای دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه بوعلی ­سینا و رئیس ستاد استانی راهیان نور دانشگاهیان، سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده محترم سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، آقای دکتر بهمن حیاتی ریاست محترم دانشگاه ملایر، آقای دکتر شهاب کاظمی ریاست محترم دانشگاه فنی و حرفه ­ای استان، معاونین و مدیران فرهنگی دانشگاه ­های استان و مسؤولین ناحیه بسیج دانشجویی استان در سالن جلسات فجر دانشگاه بوعلی ­سینا برگزار شد.

 

در این جلسه آقای دکتر منصور غلامی رئیس دانشگاه بوعلی­ سینا و رئیس ستاد استانی راهیان نور دانشگاهیان، ضمن خیرمقدم به میهمانان و گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانان فداکار حادثه ساختمان پلاسکو تهران، گفت: راهیان نور برنامه ­ای است که هر ساله با استقبال پرشور دانشجویان همراه بوده و این نشان از ارزش معنوی این سفر دارد. وی افزود: مسائل و مشکلات موجود مالی در کشور نباید باعث شود تا از کیفیت این سفر ارزشمند کاسته شود. رئیس داشگاه بوعلی ­سینا خاطر نشان کرد: برنامه اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب اردوهای زیارتی راهیان نور باید به عنوان یک برنامه ارزشی و فرهنگی در ردیف برنامه­ های ثابت و از قبل پیش ­بینی شده دانشگاه­ ها قرار گیرد تا مشکلات احتمالی پیش روی آن از قبل از اعزام دانشجویان مرتفع گردد.

 

در این نشست هم ­چنین سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ضمن تشکر از رؤسای محترم دانشگاه­ ها به خاطر همکاری صمیمانه در برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: این صمیمیت و همراهی دانشگاه­ ها فقط در برنامه راهیان نور نیست بلکه در همه برنامه ­ها مشهود می­ باشد که نشان از تعهد، دین باوری و عشق و علاقه­ ای است که به باورهای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. وی اظهار کرد: هر ساله در حدود 000/30 نفر از اقشار مختلف بسیج استان همدان به این اردوهای زیارتی اعزام می ­شوند که از این تعداد در حدود 3000 نفر از قشر دانشجو می ­باشد، که امیدواریم بتوانیم در سفرهای بعدی، تعداد بیشتری را به مناطق عملیاتی اعزام کنیم. سردار ابوحمزه خاطرنشان کرد: با توجه به هجوم فرهنگی دشمن به کشور و انقلاب ما، باید با استفاده صحیح از امکانات موجود و تولید محتوای مناسب برای دانشجویان، در ارتقاء سطح فرهنگی آنها بکوشیم.

 

در این جلسه، دکتر بهمن حیاتی رئیس محترم دانشگاه ملایر نیز با اشاره به با ارزش بودن این سفر و تأثیرات مثبت آن در دانشگاه، گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا از ابتدا تا انتهای این سفرها مستنداتی تهیه گردد، تا ضمن ثبت و ضبط خاطرات و لحظات معنوی و شیرین دانشجویان در مناطق عملیاتی، تجربیات ارشمند برگزار کنندگان این اردوها نیز ثبت و به آیندگان منتقل گردد.

 

در ادامه این نشست هم ­چنین اعضای حاضر به بیان دیدگاه ­ها و نظرات خود پیرامون چگونگی اعزام دانشجویان و مشکلات موجود در این سفرها پرداختند.