جلسه مشترک ریاست و معاونین محترم دانشگاه با رئیس، معاونین و مدیران گروه های آموزشی دانشکده علوم اقتصادی واجتماعی

13 Jan 2015
کد خبر : 3841964
تعداد بازدید : 159

صبح روز سه­ شنبه مورخه 23/10/93 جناب آقای دکتر غلامی رئیس دانشگاه به همراه معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی، توسعه مدیریت و پشتیبانی و فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از دانشکده علوم اقتصادی واجتماعی بازدید به عمل آوردند.

صبح روز سه­شنبه مورخه 23/10/93 جناب آقای دکتر غلامی رئیس دانشگاه به همراه معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی، توسعه مدیریت و پشتیبانی و فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از  دانشکده علوم اقتصادی واجتماعی بازدید به عمل آوردند.

 آقای دکتر منصور غلامی رئیس دانشگاه بوعلی­سینا به همراه آقایان دکتر افخمی معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر محمدی­فر معاون محترم توسعه مدیریت و پشتیبانی و دکتر عروتی موفق معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن بازدید از قسمتهای مختلف دانشکده علوم اقتصادی واجتماعی، در جلسه­ای با حضور ریاست و معاونین محترم دانشکده و مدیران محترم  گروه­های آموزشی شرکت نموده و از نزدیک در جریان روند مسائل و مشکلات این دانشکده قرار گرفتند.

دکتر غلامی در ابتدای این دیدار با تشکر از مسئولین دانشکده به مناسبت تشکیل این جلسه، عنوان کردند که بی برنامگی در برنامه اجرائی دانشگاه انرژی مجموعه را تلف کرده و موجب عدم توازن خواهد شد که در این راستا باید تلاش ما به سمت هدفمند شدن و برنامه­ ریزی باشد. ایشان ضمن تأکید بر اینکه نباید مسائل و مشکلات مالی موجب رکود برنامه­های دانشگاه گردد، گفتند، باید با امکانات موجود حرکتی منظم و روبه جلو را داشته باشیم. رئیس دانشگاه با طرح این موضوع که دانشگا­ه ها معمولاً مورد نقد هستند که برای کجا و چه کاربردی دانشجو تربیت می­کنند، گفتند که چگونه می­شود نیازهای جامعه و خارج از دانشگاه را با خروجی دانشگاه­ها منطبق کرد؟ باید راهی مناسب برای این مهم اندیشید. البته نظر به اینکه دانشگاه ما جزو انتخاب­های اول متقاضیان دانشگاهی است بنابراین باید تلاش بیشتری را در زمینه کیفی­سازی تعلیم و تربیت اعمال نماییم.

در زمینه فضای فیزیکی در سال 94 باید در راستای تدوین برنامه ششم توسعه، پیشنهادهای خود را داشته باشیم و در پردیس دانشگاه در جاهایی که امکان دارد سرمایه­گذاری­های لازم بشود.

جناب آقای دکتر غلامی با طرح مسئله مهم اقتصاد مقاومتی و صرفه­جویی انرژی در دانشگاه افزودند که در صدد احداث یک نیروگاه برق kw200 خورشیدی هستیم که باید قبل از سفر ریاست جمهوری به همدان بهره­ برداری گردد.

رئیس دانشگاه ضمن تأکید بر فعالیت­های فرهنگی اظهار داشتند، باید این فعالیتها در دانشکده­ها تحت مدیریت اعضاء محترم هیأت علمی، حتی در سطح گروه­ها و ریزتر در سطح کلاس­های درس توسط اساتید تقویت گردد و ما باید بتوانیم مسائل تربیتی را از بدو ورود دانشجو به دانشگاه پیگیری کنیم ایشان با نظر به اهمیت انجمن­های علمی در ایجاد مسئولیت پذیری و جامعه پذیری دانشجویان مسئولین دانشگاه را به تقویت انجمن­های علمی توصیه نمودند.

در ادامه آقای دکتر افخمی معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه توضیحاتی در زمینه سازوکار میزان پذیرش دانشجویان شبانه و روزانه ارائه کردند و از مدیران گروه­های آموزشی خواستند که برنامه­ها و پیشنهادات لازم را برای این مهم ارائه دهند.

پس از ایشان آقای دکتر محمدی­ فر معاون محترم توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه در رابطه با برنامه­ ریزی­ها و تلاش­هایی که این حوزه به همکاری و حمایت­های ریاست محترم دانشگاه در سطح وزارت خانه و نهادهای ذیربط داشته­اند تا بتوانند در کمترین مدت به حل و فصل مسائل و مشکلات مالی، عمرانی و رفاهی دانشگاه بپردازند گزارشی ارائه نمودند و تأکید کردند که ما باید از تمام ظرفیت­های موجود در نهادها، ادارات و سازمان­های مرتبط در کشور و استان بهره­مند شویم تا بتوانیم به فضل خدا در آتیه ­ای نزدیک به حل بخش قابل توجهی از مسائل جاری و مشکلات پیش ­رو و کنونی دانشگاه بپردازیم.

در همین جلسه دکتر عروتی موفق معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در راستای اهمیت مسائل فرهنگی گفتند که یکی از وظایف خطیر این دانشگاه و اعضای محترم هیأت علمی آن تقویت و رسیدگی به مسائل فرهنگی در حوزه کاری و علمی خود است که در این زمینه نکته قابل توجه این است که همه ما باید از برخوردهای    سلیقه­ای اجتناب کنیم و با دست به دست یکدیگر دادن به دانشگاه و در حیطه بزرگتر به کشور کمک کنیم که روند روبه رشدی را در حوزه­ فرهنگی داشته باشیم.

در ادامه مسئولین و مدیران محترم گروه­های آموزشی ضمن تشکر از حضور ریاست ومعاونین محترم دانشگاه در دانشکده، به طرح مسائل و تبادل نظر پیرامون مشکلات جاری دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی پرداختند.