جلسه پرسش و پاسخ با حضور رئیس دانشگاه

05 Dec 2015
کد خبر : 3835709
تعداد بازدید : 240

عصر روز شنبه 14 آذرماه، جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور ریاست، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه و جمعی از دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه بوعلی سینا در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی ضمن تشکر از جامعه اسلامی دانشجویان به خاطر برگزاری این نشست این چنین جلسات را مثمر ثمر دانشسته و گفت: در این گونه جلسات دانشجویان باید سؤالات و مطالبات خود را مطرح کنند و مسؤولین دانشگاه هم در حد توان پاسخ گوی آنان باشند. وی با اشاره به روز دانشجو که یادآور اعتراض به رژیم ستمشاهی و شهادت سه دانشجوی مبارز در سال 1332 می باشد افزود: مباحثی که در این روز مطرح می شود خاص دانشجویان بوده و در جهت رشد و تعالی آنان خواهد بود. ریاست دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر تعامل صنعت و دانشگاه اظهار کرد: ما باید صنعتی داشته باشیم که در آن به دنبال کار جدیدی باشیم و یکی از این کارها تعامل بخش صنعت دولتی با دانشگاه ها است که از جمله آن می توان به تعامل سازنده دانشگاه بوعلی سینا با وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای طرح های پژوهشی کاربردی اشاره کرد. ایشان هم چنین با اشاره به اهمیت مقایسه دانشگاه با دانشگاه های دیگر افزود: در کنار مقایسه و ارزیابی باید عزم دانشگاه برای رشد بیشتر شود تا بتواند خود را به این لحاظ بالا بکشد، البته این نکته را مدنظر داشته باشید که همیشه هم از نقاط قوت دانشگاه یاد کنید و هم از نقاط ضعف آن.

در این جلسه هم چنین معاونین دانشگاه در پاسخ به سؤالات دانشجویان در موضوعاتی مانند: جایگاه و برنامه های پژوهشی دانشگاه در حال حاضر و آینده آن، نحوه ارزیابی اساتید، برگزاری قانونمند کلاس های درس، نحوه ارزشیابی صحیح دانشجویان، برنامه دانشگاه برای تولید درآمد از منابع موجود، تعامل با صنعت برای پاسخ به نیازهای جامعه، برقراری عدالت بین پاسخ به نیازهای تشکل های دانشجویی و انجمن های علمی، کوتاه کردن بروکراسی اداری به منظور تسریع در برگزاری برنامه های دانشجویی، تکریم دانشجویان و بهبود شرایط صنفی، توضیحاتی ارائه کردند.