حضور معاونین آموزشی منطقۀ چهار کشور در دانشگاه بوعلی سینا

11 Jul 2016
کد خبر : 3831689
تعداد بازدید : 183

اولین نشست شورای معاونین آموزشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی منطقۀ چهار در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، صبح روز یکشنیه 20 تیر 1395، اولین نشست شورای معاونین آموزشی منطقۀ چهار کشور، با حضور دانشگاه ها و مؤسسات آمورش عالی عضو، در سالن فجر دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

در این نشست دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه بوعلی سینا، ضمن عرض خیر مقدم و تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، گفت: بایستی در مورد فلسفۀ منطقه بندی در دانشگاه ها بحث کرد و این مطلب را یه عنوان محور هم افزایی برنامه ها قرار دهیم. وی افزود: باید از ظرفیت این منطقه بندی استفاده کنیم و بنا به برنامه های چشم انداز دانشگاه ها، در جهت برون رفت از بحران های منطقه ای گام برداریم تا برای دانشگاه های عضو این منطقه فرصت های مناسبی فراهم شود. دکتر غلامی خاطرنشان کرد: ما باید با توجه به منابع دانشگاه هااز جمله امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و نحوۀ استفاده از آنها هدف گذاری کنیم، که قطعا این توانمندی ها باید با کمک دانشگاه ها تقویت شود. وی تأکید کرد: در آینده ارزیابی می شود که این دانشگاه ها در منطقه چه کارهایی را به انجام رسانده اند و آیا توانسته اند رتبۀ دانشگاه های عضو را ارتقاء دهند؟ ریاست دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به رتبه بندی اخیر دانشگاه ها در سطح وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در این گونه جلسات باید راهکارهای اصلاح برخی شاخص های رتبه بندی ارائه شود تا بتوانیم رتبۀ واقعی دانشگاه خود را احراز کنیم. وی اظهار کرد: بازخورد رفتارهای ما رشد و توسعۀ ما را رقم می زند، اما در همین راستا باید مطالبه گر باشیم و فراسازمانی عمل کنیم و در جهت پیشبرد اهداف دانشگاه باید برخی مسائل داخلی  و خارجی دانشگاه را برای مسؤولین اجرایی کشور توجیه کنیم، البته این مطلب باید با حفظ احترام متقابل اما از موضع قدرت و جایگاه علمی دانشگاه.

در ادامۀ این نشست، معاونین آموزشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی عضو منطقه و حاضر در جلسه، به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل آموزشی و تحصیلات تکمیلی پرداخته و پیشنهادات خود را نیز ارائه کردند.