خط مشی دانشگاه عاری از دخانیات

08 May 2017
کد خبر : 3824429
تعداد بازدید : 243

دانشگاه بوعلی سینا حفظ ارزشمندترین سرمایه­های خود که همانا دانشجویان، اساتید و کارکنان است را مهم­ترین محور رشد و توسعه می­داند. از آنجا که مصرف مواد دخانی تهدید کننده سلامت آنها می­باشد، دانشگاه آن را به منزله تهدید جدی تلقی می­کند و بر خود لازم می­داند محیطی عاری از مصرف مواد دخانی را با شرایط زیر فراهم آورد:

دانشگاه بوعلی سینا حفظ ارزشمندترین سرمایه های خود که همانا دانشجویان، اساتید و کارکنان است را مهم-ترین محور رشد و توسعه می داند. از آنجا که مصرف مواد دخانی تهدید کننده سلامت آنها می باشد، دانشگاه آن را به منزله تهدید جدی تلقی می کند و بر خود لازم می داند محیطی عاری از مصرف مواد دخانی را با شرایط زیر فراهم آورد:
1- دانشگاه بوعلی سینا خود را یک "دانشگاه عاری از دخانیات" می داند.
2- دانشگاه مصرف هرگونه مواد دخانی را در محیط دانشگاه توسط دانشجویان، اساتید، کارکنان، کارآموزان، پیمانکاران، بازدیدکنندگان و مراجعان را در تمام اوقات ممنوع می داند.
3- دانشگاه با افرادی که در محل کار لباس آنان بوی سیگار دهد طبق مقررات دانشگاه رفتار خواهد کرد. 
4- دانشگاه به دانشجویان، اساتید، و کارکنانی که به طور داوطلبانه متقاضی دریافت خدمات مشاوره یا ترک مصرف مواد دخانی هستند به طور رایگان و با رعایت اصول رازداری خدمات رسانی می کند. 
5- دانشگاه برای دانشجویان و کارکنانی که مواد دخانی را ترک می کنند مشوق هایی خواهد داد.
6-    دانشگاه از کلیه دانشجویان، اساتید، کارکنان، پیمانکاران و بازدیدکنندگان انتظار دارد تا در راستای سالم سازی محیط دانشگاه نسبت به کسانی که در فضای دانشگاه سیگار می کشند حساس بوده و با رعایت ادب و احترام از آنها بخواهند که از این کار خودداری کنند. 
7- دانشگاه افرادی که خاطی خط مشی دانشگاه عاری از دخانیات باشند را به کمیته برنامه ریزی ارجاع داده و متناسب با فعل نقض خط مشی مشمول یکی از این پیامدها خواهد شد: جریمه سلامت، تذکر شفاهی، تذکرکتبی، تذکر کتبی همراه با درج در پرونده، اطلاع به والدین، محرومیت از برنامه های تشویقی و حمایتی، و در صورت لزوم ارجاع به شورای انضباطی دانشگاه.