دانشگاه باید وارد عرصه های اقتصادی در امر پژوهش و فناوری شود

01 May 2016
کد خبر : 3832979
تعداد بازدید : 160

دکتر منصور غلامی در مراسم روز معلم دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانشگاه باید وارد عرصه های اقتصادی در امر پژوهش و فناوری شود تا علاوه بر کاربردی کردن علوم، فواید اقتصادی هم برای دانشگاه داشته باشد.

دکتر منصور غلامی در مراسم روز معلم دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانشگاه باید وارد عرصه های اقتصادی در امر پژوهش و فناوری شود تا علاوه بر کاربردی کردن علوم، فواید اقتصادی هم برای دانشگاه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، عصر روز یکشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه، مراسم گرامیداشت روز معلم و هفتۀ آموزش با حضور رئیس، اعضای هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه در سالن شهید چمران برگزار شد.

در این مراسم دکتر منصور غلامی ضمن تشکر و قدردانی از عوامل برگزاری این مراسم و گرامیداشت خاطرۀ شهادت استاد گرانقدر دکتر مرتضی مطهری گفت: این مناسبت فرصتی است تا بتوانیم قدردان اساتید خود باشیم. ایشان هم چنین از اعضای محترم هیأت علمی به خاطر تعلیم و تعلم در دانشگاه تقدیر نموده و کار آن ها را با ارزش خواندند. ریاست دانشگاه با اشاره به پیشینه و تاریخچۀ ارزشمند دانشگاه، وضعیت فعلی آن را به لحاظ تعداد اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی، دانشجویان و هم چنین رشد دانشگاه در تولیداتعلمی و توفیقات پژوهشی و آموزشی تشریح نمود و افزود: دانشگاه در سال های اخیر رتبه های خوبی را در زمینه ها و شاخص های خاص ارزیابی در بین دانشگاه های کشور و جهان کسب کرده که قطعا این مهم مرهون زحمات اساتید و پرسنل دانشگاه است. دکتر غلامی گفت: در اواخر سال گذشته، دانشگاه موفق به تصویب سند راهبرد بیست سالۀ خود در هیأت امناء شد که به طور قطع می تواند به عنوان دستاوردی خوب برای دانشگاه باشد. ریاست دانشگاه با تأکید بر ضرورت مأموریت گرا شدن دانشگاه ها بیان کرد: با توجه به برنامۀ کشور و دانشگاه، بایستی یک نوع اصلاح ساختار در آن ها صورت گیرد که البته بخشی از این مهم محقق شده است. وی ادامه داد: دانشگاه ها باید برای خود مأموریت تعریف کنند و هم چنین بنا به حکم هیأت امناء، اعضای هیأت علمی باید برای سال کاری خود برنامۀ پژوهشی معین کنند و با توجه به آن برنامه جلو بروند، چرا که این برنامه کمک می کند تا دانشگاه جایگاه بهتری پیدا کند. رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تأکید کرد که دانشگاه باید وارد عرصه های اقتصادی در امر پژوهش و فناوری شود تا علاوه بر کاربردی کردن علوم، فواید اقتصادی هم برای دانشگاه داشته باشد.

در ابتدای این مراسم دکتر عباس افخمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و رئیس ستاد برگزاری هفتۀ آموزش و گرامیداشت روز معلم، با تبریک روز معلم و هفتۀ آموزش به اساتید گرامی و دانشگاهیان، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این هفته و نحوۀ انتخاب اساتید برتر آموزشی ارائه کرد.

هم چنین در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان ضمن گرامیداشت این روز ارزشمند برای تکریم مقام معلم گفت: خداوند در قرآن خود را معلم معرفی می کند و نیز پیامبر گرامی اسلام می فرماید: من معلم آفریده شدم. وی با اشاره به فرمایش نبی گرامی اسلام که فرموده: "معلم کسی است که می تواند به شاگرد خود امر و نهی کند" خاطرنشان کرد جایگاه معلم بسیار رفیع است و ستودنی. مصطفی رستمی افزود: دانشمندان تا زمانی که عالم وجود دارد باقی خواهند ماند. وی با بالا دانستن مرتبۀ دانشمندان گفت: بعضی علوم سعادت کوتاه مدت دارد اما بعضی دیگر از آنها سعادت جاودانه خواهند داشت و البته آن دسته از علوم که سمت و سوی الهی دارند از این دسته اند.

در پایان این مراسم به اساتید برتر آموزشی، ارتقاء یافتگان، از اعضای هیأت علمی بازنشسته و هم چنین به برندگان مسابقات ورزشی هفتۀ آموزش لوح یادبود اهداء شد.