دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه سبز برتر کشور شد

23 Dec 2016
کد خبر : 3827369
تعداد بازدید : 203

در مراسم گرامیداشت هفته ملی پژوهش و فناوری در سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه بوعلی سینا به عنوان دانشگاه سبز کشور معرفی شد

در مراسم گرامیداشت هفته ملی پژوهش و فناوری در سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه بوعلی سینا به عنوان دانشگاه سبز کشور معرفی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، صبح روز چهارشنبه 1395/10/01، در راستای تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای نخستین بار دانشگاه های سبز برتر در کشور انتخاب شدند.

دستورالعمل دانشگاه سبز و فرم های مربوطه برای استان ها ارسال و با هماهنگی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها ، نسبت به دریافت و ممیزی اولیه مدارک و بازدید از دانشگاه ها اقدام شد و سپس نتایج توسط کمیته علمی در ستاد بررسی و دانشگاه های برتر در این حوزه انتخاب شده و دانشگاه بوعلی سینا نیز حائز رتبه برتر در کشور شد.

در این مراسم از جناب آقای دکتر منصور غلامی، ریاست محترم دانشگاه بوعلی سینا توسط سرکار خانم دکتر معصومه ابتکار معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تقدیر شد.

محمدرضا محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در خصوص شاخص های انتخاب دانشگاه بوعلی سینا به عنوان دانشگاه سبز اظهار کرد: ارائه پیشنهادات سازنده مدیریت سبز دانشگاه برای استفاده انرژی های خورشیدی و بادی در تولید برق، روشنایی معابر و محوطه دانشگاه و استفاده از زباله های دانشگاه برای تولید برق یا حرارت و همچنین تولید محصولات کشاورزی و کالاهای سازگار با محیط زیست در دانشگاه از جمله ملاک های این انتخاب بوده است. محمدی اضافه کرد: اقدامات جمعی دانشجویی در زمینه تفکیک زباله، تدوین برنامه های آموزش محیط زیست، کسب عنوان برترین گروه های دانشجویی حامی محیط زیست کشور، وجود فضای مناسب و استفاده از گیاهان مقاوم به خشکی در محوطه، مدیریت بهینه مصرف انرژی و آب، اقدام عملی در جهت پیاده سازی مدیریت سبز در دانشگاه، استفاده از آب غیر شرب برای فضای سبز، طراحی ساختمان برای استفاده از حداکثر ظرفیت روشنایی روز، صرفه جویی در مصرف کاغذ، انرژی الکتریکی، مصرف آب و توجه به معاینه فنی خودروهای دانشگاه از جمله سایر ملاک های انتخاب این دانشگاه به عنوان یکی از  5 دانشگاه سبز برتر کشور است.


متن لوح تقدیر دانشگاه های سبز به امضای سرکار خانم دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بدین شرح است:

حفظ و حراست از محیط زیست در گرو تلاش انسان هایی است که دلشان سرشار از عشق به خداوند تعالی و مخلوقات اوست. بدیهی است نقش دانشگاه در فرآیند ارتقاء تفکر و اندیشه حفاظت و صیانت از محیط زیست ممتاز و بی بدیل است. در این راستا، تلاشتان را در راه پیشبرد اهداف محیط زیست در دانشگاه و کسب عنوان دانشگاه سبز ارج می نهیم.

امید است با ادامه این راه و همیاری همه همراهان دانشگاهی، مفهوم واقعی توسعه پایدار در سرزمین عزیزمان محقق گردد.