دانشگاه بوعلی سینا یکی از ظرفیت های علمی و بین المللی کشور است

21 Apr 2017
کد خبر : 3825179
تعداد بازدید : 192

وزیر علوم در جمع رؤسای دانشگاه های استان: این دانشگاه ظرفیت علمی خوبی برای جذب دانشجویان خارجی در مقاطع مختلف دارد.

وزیر علوم در جمع رؤسای دانشگاه های استان: این دانشگاه ظرفیت علمی خوبی برای جذب دانشجویان خارجی در مقاطع مختلف دارد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، صبح روز دوشنبه دوم اردیبهشت 1396 در جریان سفر یک روزه وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به استان همدان، دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه بوعلی سینا، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه بوعلی سینا و نیز رؤسای محترم دانشگاه های استان همدان به همراه آقای نیکبخت استاندار محترم همدان و آقای خجسته نماینده محترم همدان در مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن جلسات فجر دانشگاه بوعلی سینا دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند موجب افزایش حضور حداکثری مردم نسبت به دوره‌های قبل در پای صندوق‌های رأی شوند گفت: پذیرش دانشجوی خارجی از سیاست‌های وزارت علوم است. فرهادی عنوان کرد: در این راستا دانشگاه بوعلی سینا بسیار به‌ جا پذیرش دانشجوی خارجی را آغاز کرده است چرا که افزایش ارتباطات بین‌المللی در حوزه علوم بسیار ضروری است. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: دانشگاه‌ها در انتخابات نقش بسیار مهمی دارند و با دعوت از داوطلبان، نمایندگان و افراد دیگر که در مسیر انتخاب قرار دارند می‌توانند مصاحبت داشته باشند و نه تخریب. دکتر فرهادی تصریح کرد: دانشگاه می‌تواند در راستای حضور حداکثری مردم بیشتر از دوره‌ های قبل نقش‌آفرینی کند. وی هم چنین با اشاره به اینکه همدان دانشگاه‌های خوبی دارد و در حال فعالیت ‌های توسعه‌ای و کیفی است گفت: دانشگاه بوعلی سینا برند خوبی است که باید به این موضوع در عمده فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی توجه شود.

وزیر محترم علوم با بیان اینکه دستورات لازم جهت اجرایی شدن مراحل نهایی راه اندازی دانشگاه D ۸ و پذیرش دانشجو در این دانشگاه داده می شود، اظهار داشت: دانشگاه‌ های استان به سمت رشته ‌های جدید و بین رشته ‌ای بروند و مأموریت‌گرایی را دنبال کنند. وی افزود: ارتباط با بیرون و بررسی مسائل و رفع مشکلات منطقه با پروژه‌ های مطالعاتی را باید تداوم و گسترش داد. وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه از اختصاص اعتبارات عمرانی تا تیر ماه به دانشگاه ‌های استان خبر داد و بیان کرد: دانشگاه‌ های ما دارایی ‌های زیادی دارند و پیگیری شده تا سند دریافت کنند. فرهادی بیان کرد: در حوزه‌ های دانشگاهی با 14 درصد، رتبه اول شتاب علمی دنیا را داریم البته در برخی حوزه‌ ها باید بیشتر تلاش کنیم. وی تصریح کرد: در حوزه ارائه مقالات مشترک، ضعیف هستیم که ارتباطات بین المللی این ضعف را می تواند برطرف کند. وزیر علوم هم چنین اظهار داشت: با همکاری دولت و مجلس ممنوعیت ساخت خوابگاه از طرف دولت برداشته شده و امکان ساخت مشارکتی و خیرساز هم به صورت 50 درصد خیری و 50 درصد دولت فراهم شده است. فرهادی با بیان اینکه با احداث مرکز همایش ها از ابتدا در همدان موافق بودم افزود: ما در تهران به اندازه کافی از این مراکز داریم و اعتبار لازم هم برای ساخت آن گذاشته‌ایم، بنابراین باید در ساخت آن تسریع شود.

در این نشست هم چنین محمدناصر نیکبخت استاندار همدان گفت: استان همدان با توجه به سوابق علمی و گذشته درخشان در حوزه علم و دانش، شایستگی آن را دارد که در زمره استان های دارای بهترین دانشگاه های کشور قرار گیرد. وی با بیان اینکه همدان لیاقت آن را دارد که ارتقای شایسته در حوزه آموزش عالی داشته باشد، گفت: استانداری اهمیت بسیاری برای آموزش عالی و دانشگاه ها قائل است و خود را همکار رؤسای دانشگاه ها می داند. استاندار همدان تاکید کرد: رؤسای دانشگاه ها به خوبی تلاش می کنند و با دلسوزی فعالیت های بسیار خوبی دارند. نیکبخت در ادامه با بیان اینکه اعتبار لازم برای تکمیل دانشگاه سید جمال الدین تامین شده که البته رئیس دانشگاه نیز در این زمینه بسیار تلاش کرد، گفت: در راستای همکاری با دانشگاه صنعتی همدان، مهمانسرای استانداری به دانشگاه واگذار شد. وی با تاکید بر اینکه دانشگاه، تنها جایی است که همه باید به ارتقای آن توجه کنند، گفت: در نظام اسلامی به دانشگاه ها توجه جدی می شود. استاندار همدان با بیان اینکه در ابتدای دولت یازدهم دانشگاه بوعلی سینا ۳۸ میلیارد تومان بدهی داشت که الان اگر توسعه دانشگاه در دستور کار نبود این ۴ میلیارد بدهی هم نداشت، گفت: از وزیر علوم تقاضا می کنم در موضوع دانشگاه D8، همکاری علمی و تبادل دانشجو بین دانشگاه های عضو گروه D8 دستورات لازم برای تسریع را داشته باشند. وی هم چنین از وزیر علوم به خاطر لطف و عنایتی که در ماندگاری استادیوم علمی در همدان داشتند، قدردانی کرد و گفت: برای مشارکت مردم و دانشجویان در انتخابات فعالیت و مردم را به حضور حماسی در انتخابات دعوت کنید.

در این نشست هم چنین دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه بوعلی سینا، ضمن تشکر از حضور وزیر علوم در دانشگاه و استان، گزارشی از فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ارائه کرده و افزود: دانشگاه بوعلی سینا با چند پله ارتقاء در رتبه هشتم دانشگاه های کشور قرار داشته و با شتاب فزاینده ای در حال حرکت روبه جلوست. وی افزود: دانشگاه کشورهای اسلامی گروه D8 در این دانشگاه در حال شکل گیری است که انتظار می رود مقام عالی وزارت دستورات لازم برای پیشرفت این کار بنیادی و مهم را مبذول فرمایند.