درخشش کانون محیط زیست دانشگاه بوعلی سینا در جشنواره « تجربیات موفق سمن های محیط زیستی ،گردشگری پایدار و انجمن های دانشجویی کشور »

11 Nov 2016
کد خبر : 3829094
تعداد بازدید : 171

جشنواره تجربیات موفق سمن های محیط زیستی ،گردشگری پایدار و انجمن های دانشجویی کشور به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست با هدف معرفی و قدردانی از تجربه

جشنواره تجربیات موفق سمن های محیط زیستی ،گردشگری پایدار و انجمن های دانشجویی کشور به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست با هدف معرفی و قدردانی از تجربه ها،اقدامات و عملکردهای موفق میدانی انجمن های دانشجویی و تشکل های مردم نهاد در تاریخ 11 آبان ماه در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردید .
در این برنامه 35 طرح برتر برگزیده شد که در بین فعالیت های برگزیده ،طرح " جشنواره استانی هنر سبز" کانون محیط زیست دانشگاه بوعلی سینا به انتخاب هیئت داوران به عنوان طرح برتر دانشجویی شناخته شد و از سوی سازمان محیط زیست مورد تقدیر قرار گرفت .
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در این نشست با اشاره به تاثیر تمدن ، معنویت و فرهنگ به عنوان پشتوانه های جامعه مدنی و جنبش های اجتماعی ، مشارکت آحاد مردم را کلید دستیابی به تمامی اهداف زیست محیطی کشور دانست . دکتر ابتکار با تاکید بر لزوم استفاده از تجربیات  داخلی و خارجی در پیشبرد اهداف ، این  تجربیات را حاصل شکست ها و موفقیت های جامعه ی بشری دانست که باید از آن به منزله ی یک دانش بی حد و مرز استفاده نمود . وی خاطر نشان کرد هدف از برگزاری این جشنواره معرفی تجربیات موفق و سهیم نمودن همگان در این دستاوردها در جهت هم افزایی و هم پیمانی های جدید بوده است .
لازم به ذکر است " جشنواره استانی هنر سبز " در اردیبهشت ماه سال 95 به همت کانون محیط زیست دانشگاه بوعلی سینا با هدف ترویج فرهنگ محیط زیستی و تشویق به همکاری و مشارکت مردمی ، هنرمندان  ،دانشجویان و مسئولین در جهت حفاظت از محیط زیست بلاخص بحث مدیریت پسماند و بازیافت و فراهم آوردن زمینه شکوفایی استعدادهای هنرمندان جوان ، در چهار بخش عکس ، پوستر ، کارگاه ساخت تندیس با زباله و ایده های محیط زیستی برگزار گردید .