دهه سرآمدی آموزش به کار خود پایان داد

02 May 2017
کد خبر : 3824759
تعداد بازدید : 263

دکتر منصور غلامی در مراسم روز معلم دانشگاه بوعلی سینا گفت: با توجه به سند تحول آموزش عالی، دانشگاه بوعلی سینا نیز باید با به کارگیری روش های جدید و نوین و پرهیز از روش های ناکارآمد، به سمت تحول در امر آموزش و پژوهش حرکت کند.

دکتر منصور غلامی در مراسم روز معلم دانشگاه بوعلی سینا گفت: با توجه به سند تحول آموزش عالی، دانشگاه بوعلی سینا نیز باید با به کارگیری روش های جدید و نوین و پرهیز از روش های ناکارآمد، به سمت تحول در امر آموزش و پژوهش حرکت کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، عصر روز سه شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه، مراسم گرامیداشت روز معلم و مراسم اختتامیه دهه سرآمدی آموزش با حضور رئیس، اعضای هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه در سالن شهید چمران برگزار شد.

در این مراسم دکتر منصور غلامی ضمن تشکر و قدردانی از عوامل برگزاری این مراسم و گرامیداشت خاطرۀ شهادت استاد گرانقدر دکتر مرتضی مطهری گفت: این مناسبت فرصتی است تا بتوانیم قدردان اساتید خود باشیم. ایشان هم چنین از اعضای محترم هیأت علمی به خاطر تعلیم و تعلم در دانشگاه تقدیر نموده و کار آن ها را با ارزش خواندند. ریاست دانشگاه با اشاره به پیشینه و تاریخچۀ ارزشمند دانشگاه، وضعیت فعلی آن را به لحاظ تعداد اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی، دانشجویان و هم چنین رشد دانشگاه در تولیدات علمی و توفیقات پژوهشی و آموزشی تشریح نمود و افزود: با توجه به سند تحول آموزش عالی، دانشگاه بوعلی سینا نیز باید با به کارگیری روش های جدید و نوین و پرهیز از روش های ناکارآمد، به سمت تحول در امر آموزش و پژوهش حرکت کند. وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در سال های اخیر رتبه های خوبی را در زمینه ها و شاخص های خاص ارزیابی در بین دانشگاه های کشور و جهان کسب کرده که قطعا این مهم مرهون زحمات اساتید و پرسنل دانشگاه است. دکتر غلامی گفت: با تأکید بر ضرورت مأموریت گرا شدن دانشگاه ها بیان کرد: با توجه به برنامۀ کشور و دانشگاه، بایستی یک نوع اصلاح ساختار در آن ها صورت گیرد که البته بخشی از این مهم محقق شده است. وی ادامه داد: دانشگاه ها باید برای خود مأموریت تعریف کنند و برای سال کاری خود برنامۀ پژوهشی معین کنند و با توجه به آن برنامه جلو بروند، چرا که این برنامه کمک می کند تا دانشگاه جایگاه بهتری پیدا کند. رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به نقش تربیتی اساتید گفت: اساتید باید علاوه بر امر آموزش که امری بدیهی و غیرقابل انکار است، به امر تربیت دانشجویان نیز اهتمام داشته باشند، چرا که دانشجویان به مانند فرزندان ما هستند و در قبال ایشان علاوه بر تعلیم و تعلم، وظیفه تربیتی و معنوی را نیز برعهده داریم.

هم چنین در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین علی محمد عباسی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن گرامیداشت این روز ارزشمند برای تکریم مقام معلم، گفت: معلمی شغل انبیاء الهی است و رسالتی بزرگ است که بر دوش هرکسی نهاده نمی شود. وی با اشاره به آیات و روایات متعدد افزود: نقش اساتید در دانشگاه بسیار ارزشمند و قابل توجه بوده و نباید آن را نادیده گرفت.

دکتر عباس افخمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و رئیس ستاد برگزاری دهه سرآمدی آموزش و گرامیداشت روز معلم، با تبریک روز معلم و هفتۀ آموزش به اساتید گرامی و دانشگاهیان، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این دهه و نحوۀ انتخاب اعضای هیأت علمی برتر گروه های آموزشی ارائه کرد.

در پایان این مراسم به اعضای هیأت علمی برتر گروه های آموزشی و هم چنین به برندگان مسابقات ورزشی دهه سرآمدی آموزش لوح یادبود و هدیه اهداء شد.