دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه بوعلی سینا آغاز شد

22 Apr 2017
کد خبر : 3825119
تعداد بازدید : 228

مراسم افتتاحیه دهه سرآمدی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و مقام معلم برگزار شد

مراسم افتتاحیه دهه سرآمدی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و مقام معلم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بوعلی سینا، مراسم افتتاحیه دهه سرآمدی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و مقام معلم با حضور مسؤولین و اساتید دانشگاه بوعلی سینا و رؤسای دانشگاه های استان همدان در سالن شهید چمران دانشگاه برگزار شد .

در این مراسم دکتر منصور غلامی رئیس دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: آموزش در عبارت کلان، تربیت نیروی انسانی و تربیت نسل جوان است . آموزش در روابط انسان ها یکی از مباحث اولیه است که در جامعه در قالب آموزش های هدفمند و دارای محتوا شکل گرفته اند. دکتر غلامی  افزود: آموزش برای زندگی فردی و اجتماعی باید همسو با تحول جامعه وجهان باشد و اساتید فن در بحث آموزش باید دیدگاه هایی فراتر از مرزها را در نظر بگیرند و تحولی در چهارچوب  آموزش  سنتی صورت بگیرد. وی اذعان کرد: باید از خود بپرسیم آیا در جامعه میزان موفقیت فارغ التحصیلان را پیگیری کرده ایم؟  باید  بررسی کنیم که  در رشته های کاربردی تا چه حد موفق بوده ایم و آموزشهایی که در دانشگاه تحت نظر اساتید گذرانده اند تا چه حد در موفقیت آنها موثر بوده است. ریاست دانشگاه بوعلی سینا خاطر نشان کرد : باید بکوشیم نگاه منتقدانه به بخش آموزشی داشته باشیم تا بازنگری در نحوه آموزش صورت گیرد و بتوانیم با توجه به نقد و موارد بررسی شده راهکارهای جدید برای آموزش ارائه دهیم. تحول در سیستم آموزشی و ارزشیابی آن باعث ارتقاء جایگاه علمی فناوری می شود .دکتر غلامی هم چنین در ارتباط با  راهکارهای تغییر قالب سنتی تصریح کرد: تغییر قالب سنتی در نحوه برگزاری کلاس، نحوه تدریس ,چیدمان کلاس، تغییر در مدل ساختاری، روش های آموزشی  باید منطبق با محتوای دروس و نیازهای جامعه باشد و  با توجه به جوان بودن میانگین سنی اعضای هیأت علمی، پیشرفت تکنولوژی می توانند تحولی در بخش سنتی آموزش ایجاد کنند .وی عنوان کرد: دانشگاه بوعلی سینا در بین دانشگاههای جامع کشور رتبه علمی خوبی دارد و در مقام هشتم قرار گرفته است. ریاست دانشگاه خطاب به اساتید دانشگاه اظهار کرد: از همه همکاران و مدیران دانشگاه تقاضا دارم در حوزه آموزش کمک کنند تا  تحولی در دانشگاه ایجاد شود. باید بکوشیم دانشگاه در فضای مناسب جایگاه خود را حفظ و ارتقا دهند و در قلب سنتی خود را منجمد نکنیم.

در این مراسم هم چنین دکتر عباس افخمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری دهه سرآمدی آموزش در سال جاری ارائه کردند.