دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان آذر ماه سال 1397 در تهران برگزار می‌شود‌.

12 Aug 2018
کد خبر : 3811304
تعداد بازدید : 203

رئیس بنیاد نیکوکاری جمیلی از برگزاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان آذر ماه سال 1397 در تهران خبر داد و اعلام کرد:

رئیس بنیاد نیکوکاری جمیلی از برگزاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان آذر ماه سال 1397 در تهران خبر داد و اعلام کرد: این جشنواره در مسیر پایه‌گذاری یک امر خیر در حمایت از دانش و فناوری و توسعه تجاری‌سازی و تولید ثروت از طریق علم برگزار می‌شود.
مهندس ابراهیم جمیلی، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم از خود نام و اثر خیر و ماندگار برای کشور عزیزمان ایران به یادگار بگذاریم اظهار داشت: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در محورهای زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، میکروبیولوژی، فیزیک، شیمی، ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر برای اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش جایزه و اعتبار مالی این جشنواره توسط بنیاد نیکوکاری جمیلی اعطا می‌شود.
وی افزود: بنیاد نیکوکاری جمیلی با همکاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری این دانشگاه، جهت یاری رساندن به جوانان در تسهیل سیر حرکت آن‌ها به سمت تجاری‌سازی و تبدیل ایده‌ها به محصول، دومین جشنواره اندیشمندان و داننشمندان جوان را در آذر ماه سال جاری برگزار خواهد کرد.
به گزارش بازار کار در جلسه اطلاع‌رسانی و هماهنگی دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که با حضور متولی بنیاد نیکوکاری جمیلی، معاون اجرایی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران، رؤسای پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌های سراسر کشور و رؤسای دانشکده‌های علوم پایه دانشگاه تهران در پردیس دانشگاه تهران برگزار شد نظرات و دیدگاه‌های حاضران بیان گردید.
دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با هدف، شناسایی ایده‌های نو، تشکیل تیم‌هایی از ایده‌پردازان برگزیده و در محورهای: شیمی، ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر، زمین‌شناسی، فیزیک و زیست‌شناسی در آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آقایان مهندس جمیلی، دکتر کمره‌ای، دکتر زارعی، دکتر زاهدی، دکتر غلامی، مهندس مرادی و سرکار خانم دکتر شادی جمیلی تشکیل شد.
در ابتدا دکتر غلامی از اعضای شورای راهبردی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به معرفی جشنواره و بنیاد نیکوکاری جمیلی و هدف از برگزاری جشنواره در کشف ایده‌های نو و تبدیل ایده‌ها به ثروت آفرینی پرداختند.
در ادامه دکتر زاهدی دبیر علمی جشنواره و از دیگر اعضای شورای راهبردی، مواردی را در مورد اولین جشنواره اندیشندان و دانشمندان جوان بیان داشتند و خواستار ارائه راهکاری جامع جهت بهبود در دومین جشنواره شدند.
اولین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در سال 1396 با همکاری بنیاد علم (صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور) در دانشگاه تهران برگزار شد و ایده‌های برتر در حوزه علوم پایه مورد حمایت مادی و معنوی قرار گرفتند.

منبع: وب‌سایت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان